Infiniti připravilo zbraň proti BMW řady 3, jmenuje se Q50

Inifiniti bude nabízet sedan Q50 se vznětovým motorem od Mercedesu-Benz. Na ženevském autosalonu to oznámili představitelé automobilky.

Model Q50 bude prodáván v Evropě s dieselovým čtyřválcem 2,2 l a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. I ty budou ze Stuttgartu. Spotřeba nejmenšího sedanu Infiniti bude s tímto motorem 4,4 l/100km, maximální rychlost 230 km/h. První zájemci si budou nový vůz moci pořídit v Evropě na podzim.

Bude to poprvé, kdy Infiniti nabídne auto se čtyřválcovým dieselovým motorem. Infiniti tímto krokem mění dosavadní zvyklosti. V Evropě se totiž tato značka představovala hodně výlučně, orientovala se výhradně na crossovery poháněné benzinovými motory.

Jenže i v Infiniti si očividně uvědomili, že je třeba změna. O něco více nových vozů prodaných loni na starém kontinentu bylo totiž poháněno dieselovými motory. A Infiniti v roce 2012 prodalo v Evropě podle JATO Dynamics jen 3024 vozů, což bylo ve srovnání s rokem předchozím o 18 procent méně.

Pohledný sedan Q50, první z nové generace globálních modelů, je považován už teď za hlavního konkurenta BMW řady 3. Jeho rozměry jsou: délka 4,79 m a rozvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženevě prohlásil, že vlajkovou lodí se avšak stane hybridní model kombinující benzinový šestiválec 3,5 l s elektromotorem a se společným výkonem 302 koní. Jeho kombinovaná spotřeba bude 6,6 l/100km.

Infiniti také oznámilo, že představí v Evropě v roce 2015 nový prémiový kompaktní hatchback. Pravděpodobně se bude jmenovat Q30 a bude vyráběn v závodu Nissanu v anglickém Sunderlandu. Vůz bude postaven na platformě Mercedesu-Benz třídy A.

Model Q50 bude první vůz Infiniti prodávaný pod označením Q, k němu se značka vrací. Crossovery jako FX budou označeny QX. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků