Infiniti připravilo zbraň proti BMW řady 3, jmenuje se Q50

Inifiniti bude nabízet sedan Q50 se vznětovým motorem od Mercedesu-Benz. Na ženevském autosalonu to oznámili představitelé automobilky.

Model Q50 bude prodáván v Evropě s dieselovým čtyřválcem 2,2 l a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. I ty budou ze Stuttgartu. Spotřeba nejmenšího sedanu Infiniti bude s tímto motorem 4,4 l/100km, maximální rychlost 230 km/h. První zájemci si budou nový vůz moci pořídit v Evropě na podzim.

Bude to poprvé, kdy Infiniti nabídne auto se čtyřválcovým dieselovým motorem. Infiniti tímto krokem mění dosavadní zvyklosti. V Evropě se totiž tato značka představovala hodně výlučně, orientovala se výhradně na crossovery poháněné benzinovými motory.

Jenže i v Infiniti si očividně uvědomili, že je třeba změna. O něco více nových vozů prodaných loni na starém kontinentu bylo totiž poháněno dieselovými motory. A Infiniti v roce 2012 prodalo v Evropě podle JATO Dynamics jen 3024 vozů, což bylo ve srovnání s rokem předchozím o 18 procent méně.

Pohledný sedan Q50, první z nové generace globálních modelů, je považován už teď za hlavního konkurenta BMW řady 3. Jeho rozměry jsou: délka 4,79 m a rozvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženevě prohlásil, že vlajkovou lodí se avšak stane hybridní model kombinující benzinový šestiválec 3,5 l s elektromotorem a se společným výkonem 302 koní. Jeho kombinovaná spotřeba bude 6,6 l/100km.

Infiniti také oznámilo, že představí v Evropě v roce 2015 nový prémiový kompaktní hatchback. Pravděpodobně se bude jmenovat Q30 a bude vyráběn v závodu Nissanu v anglickém Sunderlandu. Vůz bude postaven na platformě Mercedesu-Benz třídy A.

Model Q50 bude první vůz Infiniti prodávaný pod označením Q, k němu se značka vrací. Crossovery jako FX budou označeny QX. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků