Infiniti připravilo zbraň proti BMW řady 3, jmenuje se Q50

Inifiniti bude nabízet sedan Q50 se vznětovým motorem od Mercedesu-Benz. Na ženevském autosalonu to oznámili představitelé automobilky.

Model Q50 bude prodáván v Evropě s dieselovým čtyřválcem 2,2 l a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. I ty budou ze Stuttgartu. Spotřeba nejmenšího sedanu Infiniti bude s tímto motorem 4,4 l/100km, maximální rychlost 230 km/h. První zájemci si budou nový vůz moci pořídit v Evropě na podzim.

Bude to poprvé, kdy Infiniti nabídne auto se čtyřválcovým dieselovým motorem. Infiniti tímto krokem mění dosavadní zvyklosti. V Evropě se totiž tato značka představovala hodně výlučně, orientovala se výhradně na crossovery poháněné benzinovými motory.

Jenže i v Infiniti si očividně uvědomili, že je třeba změna. O něco více nových vozů prodaných loni na starém kontinentu bylo totiž poháněno dieselovými motory. A Infiniti v roce 2012 prodalo v Evropě podle JATO Dynamics jen 3024 vozů, což bylo ve srovnání s rokem předchozím o 18 procent méně.

Pohledný sedan Q50, první z nové generace globálních modelů, je považován už teď za hlavního konkurenta BMW řady 3. Jeho rozměry jsou: délka 4,79 m a rozvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženevě prohlásil, že vlajkovou lodí se avšak stane hybridní model kombinující benzinový šestiválec 3,5 l s elektromotorem a se společným výkonem 302 koní. Jeho kombinovaná spotřeba bude 6,6 l/100km.

Infiniti také oznámilo, že představí v Evropě v roce 2015 nový prémiový kompaktní hatchback. Pravděpodobně se bude jmenovat Q30 a bude vyráběn v závodu Nissanu v anglickém Sunderlandu. Vůz bude postaven na platformě Mercedesu-Benz třídy A.

Model Q50 bude první vůz Infiniti prodávaný pod označením Q, k němu se značka vrací. Crossovery jako FX budou označeny QX. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 40 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků