Infiniti připravilo zbraň proti BMW řady 3, jmenuje se Q50

Inifiniti bude nabízet sedan Q50 se vznětovým motorem od Mercedesu-Benz. Na ženevském autosalonu to oznámili představitelé automobilky.

Model Q50 bude prodáván v Evropě s dieselovým čtyřválcem 2,2 l a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. I ty budou ze Stuttgartu. Spotřeba nejmenšího sedanu Infiniti bude s tímto motorem 4,4 l/100km, maximální rychlost 230 km/h. První zájemci si budou nový vůz moci pořídit v Evropě na podzim.

Bude to poprvé, kdy Infiniti nabídne auto se čtyřválcovým dieselovým motorem. Infiniti tímto krokem mění dosavadní zvyklosti. V Evropě se totiž tato značka představovala hodně výlučně, orientovala se výhradně na crossovery poháněné benzinovými motory.

Jenže i v Infiniti si očividně uvědomili, že je třeba změna. O něco více nových vozů prodaných loni na starém kontinentu bylo totiž poháněno dieselovými motory. A Infiniti v roce 2012 prodalo v Evropě podle JATO Dynamics jen 3024 vozů, což bylo ve srovnání s rokem předchozím o 18 procent méně.

Pohledný sedan Q50, první z nové generace globálních modelů, je považován už teď za hlavního konkurenta BMW řady 3. Jeho rozměry jsou: délka 4,79 m a rozvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženevě prohlásil, že vlajkovou lodí se avšak stane hybridní model kombinující benzinový šestiválec 3,5 l s elektromotorem a se společným výkonem 302 koní. Jeho kombinovaná spotřeba bude 6,6 l/100km.

Infiniti také oznámilo, že představí v Evropě v roce 2015 nový prémiový kompaktní hatchback. Pravděpodobně se bude jmenovat Q30 a bude vyráběn v závodu Nissanu v anglickém Sunderlandu. Vůz bude postaven na platformě Mercedesu-Benz třídy A.

Model Q50 bude první vůz Infiniti prodávaný pod označením Q, k němu se značka vrací. Crossovery jako FX budou označeny QX. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků