Infiniti připravilo zbraň proti BMW řady 3, jmenuje se Q50

Inifiniti bude nabízet sedan Q50 se vznětovým motorem od Mercedesu-Benz. Na ženevském autosalonu to oznámili představitelé automobilky.

Model Q50 bude prodáván v Evropě s dieselovým čtyřválcem 2,2 l a šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. I ty budou ze Stuttgartu. Spotřeba nejmenšího sedanu Infiniti bude s tímto motorem 4,4 l/100km, maximální rychlost 230 km/h. První zájemci si budou nový vůz moci pořídit v Evropě na podzim.

Bude to poprvé, kdy Infiniti nabídne auto se čtyřválcovým dieselovým motorem. Infiniti tímto krokem mění dosavadní zvyklosti. V Evropě se totiž tato značka představovala hodně výlučně, orientovala se výhradně na crossovery poháněné benzinovými motory.

Jenže i v Infiniti si očividně uvědomili, že je třeba změna. O něco více nových vozů prodaných loni na starém kontinentu bylo totiž poháněno dieselovými motory. A Infiniti v roce 2012 prodalo v Evropě podle JATO Dynamics jen 3024 vozů, což bylo ve srovnání s rokem předchozím o 18 procent méně.

Pohledný sedan Q50, první z nové generace globálních modelů, je považován už teď za hlavního konkurenta BMW řady 3. Jeho rozměry jsou: délka 4,79 m a rozvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženevě prohlásil, že vlajkovou lodí se avšak stane hybridní model kombinující benzinový šestiválec 3,5 l s elektromotorem a se společným výkonem 302 koní. Jeho kombinovaná spotřeba bude 6,6 l/100km.

Infiniti také oznámilo, že představí v Evropě v roce 2015 nový prémiový kompaktní hatchback. Pravděpodobně se bude jmenovat Q30 a bude vyráběn v závodu Nissanu v anglickém Sunderlandu. Vůz bude postaven na platformě Mercedesu-Benz třídy A.

Model Q50 bude první vůz Infiniti prodávaný pod označením Q, k němu se značka vrací. Crossovery jako FX budou označeny QX. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků