Infiniti představuje svůj první diesel 30d

Při vstupu značky Infiniti do Evropy bylo jen otázkou času, kdy se bude muset pochlubit vznětovým motorem. A je to zde.

Když koncern Nissan rozhodnul o rozšíření teritoriální působnosti své prestižní značky Infiniti, musel zákonitě počítat i s uvedením dieselů, které v Evropě i mezi luxusními značkami hrají důležitou roli, a to zvláště ve třídách těžkých crossoverů a SUV.

Tato chvíle nyní přišla a značka Infiniti představuje první vznětový motor ve své historii. Je jím vidlicový šestiválec s označením V9X a objemem tří litrů, jenž se ještě letos objeví pod kapotami SUV EX a FX a sedanu M. Pohonná jednotka vznikla přímo v Evropě pod rukama konstruktérů značek Infiniti, Nissan a Renault a má být schopna zástavby do modelů s pohonem předních, zadních i všech kol. Vyrábět se bude v továrně Cleon nacházející se zhruba 100 km západně od Paříže. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní motor slavil svoji premiéru na předloňském pařížském autosalonu pod kapotou Renaultu Laguna Coupe a označením 3,0 V6 dCi, kde byl naladěn na 235 koní (172 kW) a 450 Nm. Oproti této verzi určené výhradně vozům s předním pohonem se jendotka v provedení Infiniti vyznačuje řadou dílčích modifikací. Pozměněny byly samotný blok i klikový hřídel, přepracovány jsou sací i výfukový trakt včetně systému recirkulace výfukových plynů a katalyzátoru, přeplňovací dmychadlo či olejová vana. Podle tvrzení značky Infiniti se zároveň motor svým celkovým odladěním vyznačuje zlepšenou odezvou na pokyny řidiče.

V modelech EX30d a FX30d dosahuje tento třílitr výkonu 238 koní (174 kW) a točivého momentu 550 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž 500 Nm je dostupných již od 1 500 ot./min. Otáčky, v jakých je dosahován maximální výkon, bohužel Infiniti nezveřejnilo, soudě dle vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách bude zřejmě výkonová špička posazena nízko, možná až příliš...

Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou z klidu na 100 km/h zrychlí model EX30d za 7,9 s a FX30d za 8,3 s. Typ EX má vykazovat průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, kdežto větší FX je cejchován na rovných 9 l/100 km, emise CO2 činí 224, resp. 240 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jim Wright, viceprezident divize Infiniti Europe, pochopitelně slibuje, že nový motor neohrozí tradiční hodnoty značky, bude výkonný, prostý hluku a vibrací... Podobná slova ale slýcháme při představení prakticky každého dieselu, takže uvidíme, jaká bude realita.

Nový motor si odbude svoji premiéru v modelech EX30d a FX30d již letos v Ženevě a prodeje započnou vzápětí, sedan M30d má následvat příští rok.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků