Infiniti představuje svůj první diesel 30d

Při vstupu značky Infiniti do Evropy bylo jen otázkou času, kdy se bude muset pochlubit vznětovým motorem. A je to zde.

Když koncern Nissan rozhodnul o rozšíření teritoriální působnosti své prestižní značky Infiniti, musel zákonitě počítat i s uvedením dieselů, které v Evropě i mezi luxusními značkami hrají důležitou roli, a to zvláště ve třídách těžkých crossoverů a SUV.

Tato chvíle nyní přišla a značka Infiniti představuje první vznětový motor ve své historii. Je jím vidlicový šestiválec s označením V9X a objemem tří litrů, jenž se ještě letos objeví pod kapotami SUV EX a FX a sedanu M. Pohonná jednotka vznikla přímo v Evropě pod rukama konstruktérů značek Infiniti, Nissan a Renault a má být schopna zástavby do modelů s pohonem předních, zadních i všech kol. Vyrábět se bude v továrně Cleon nacházející se zhruba 100 km západně od Paříže. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní motor slavil svoji premiéru na předloňském pařížském autosalonu pod kapotou Renaultu Laguna Coupe a označením 3,0 V6 dCi, kde byl naladěn na 235 koní (172 kW) a 450 Nm. Oproti této verzi určené výhradně vozům s předním pohonem se jendotka v provedení Infiniti vyznačuje řadou dílčích modifikací. Pozměněny byly samotný blok i klikový hřídel, přepracovány jsou sací i výfukový trakt včetně systému recirkulace výfukových plynů a katalyzátoru, přeplňovací dmychadlo či olejová vana. Podle tvrzení značky Infiniti se zároveň motor svým celkovým odladěním vyznačuje zlepšenou odezvou na pokyny řidiče.

V modelech EX30d a FX30d dosahuje tento třílitr výkonu 238 koní (174 kW) a točivého momentu 550 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž 500 Nm je dostupných již od 1 500 ot./min. Otáčky, v jakých je dosahován maximální výkon, bohužel Infiniti nezveřejnilo, soudě dle vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách bude zřejmě výkonová špička posazena nízko, možná až příliš...

Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou z klidu na 100 km/h zrychlí model EX30d za 7,9 s a FX30d za 8,3 s. Typ EX má vykazovat průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, kdežto větší FX je cejchován na rovných 9 l/100 km, emise CO2 činí 224, resp. 240 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jim Wright, viceprezident divize Infiniti Europe, pochopitelně slibuje, že nový motor neohrozí tradiční hodnoty značky, bude výkonný, prostý hluku a vibrací... Podobná slova ale slýcháme při představení prakticky každého dieselu, takže uvidíme, jaká bude realita.

Nový motor si odbude svoji premiéru v modelech EX30d a FX30d již letos v Ženevě a prodeje započnou vzápětí, sedan M30d má následvat příští rok.

bazar

Infiniti EX 3
Rok výroby: 2010
Stav: 39 065 km
Cena: 450 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků