Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Pro lepší spotřebu až 14:1, pro vysoký výkon jen 8:1. Nový motor Infiniti umí změnit kompresní poměr podle aktuálních podmínek.
O změnu kompresního poměru se stará poměrně komplikovaný klikový mechanismus.

Automobilka Infiniti představila revoluční motor s proměnnou kompresí. Sice se podobné nápady objevily už v minulosti, například s nimi přišly automobilky Ford a Mercedes-Benz, ale nikdo je nedotáhl do sériové výroby. Infiniti tak bude první, neboť už příští rok se tento motor dostane pod kapotu Infiniti QX50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekMotor s proměnnou kompresí zkoušelo už několik automobilek. Ale do sériové výroby se s ním jako první dostane Infiniti. Poprvé ho uvidíme pod kapotou už příští rok

Více informací automobilka prozradí na autosalonu v Paříži na konci září. Především se také čeká na to, jak to bude se sdílením v rámci koncernu Renault-Nissan, protože na našem trhu například už Infiniti oficiálně nepůsobí.

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Infiniti pracovalo na motoru s proměnnou kompresí dvacet let. Nový motor má objem 2,0 l a je to čtyřválec, využívá rovněž přeplňování pomocí turbodmychadla. Motor dosahuje výkonu 200 kW (272 k) a točivého momentu 390 Nm. Kompresní poměr se pak mění od 8:1 až po 14:1. Komprese se nastavuje automaticky podle zatížení motoru, řidič to neovlivní. Pro velký výkon se komprese sníží, pro nižší spotřebu se zase zvýší.

Infiniti slibuje minimální vibrace a nízký hluk. Čtyřválec s proměnnou kompresí je podle automobilky o 27 % úspornější něž podobně výkonný šestiválec 3,5 l. Zároveň je nový motor levnější na výrobu než moderní turbodiesely s filtry pevných částic a SCR katalyzátorem.

VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

Výhodou nižší komprese pro dosažení vyššího výkonu mají být také nižší emise pevných částic a sazí, takže se podle automobilky tenhle motor obejde bez dodatečných úprav, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Zřejmě tedy nebude potřebovat filtr pevných částic.

Nissan a Infiniti už pracují i na hybridní aplikaci této jednotky. Podle japonských automobilek je tento motor cenově zajímavější alternativou k dieselům. Přesná čísla reálného zlepšení spotřeby v porovnání se stejně výkonným dvoulitrovým čtyřválcem ale ještě neznáme.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků