Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Pro lepší spotřebu až 14:1, pro vysoký výkon jen 8:1. Nový motor Infiniti umí změnit kompresní poměr podle aktuálních podmínek.
Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Automobilka Infiniti představila revoluční motor s proměnnou kompresí. Sice se podobné nápady objevily už v minulosti, například s nimi přišly automobilky Ford a Mercedes-Benz, ale nikdo je nedotáhl do sériové výroby. Infiniti tak bude první, neboť už příští rok se tento motor dostane pod kapotu Infiniti QX50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekMotor s proměnnou kompresí zkoušelo už několik automobilek. Ale do sériové výroby se s ním jako první dostane Infiniti. Poprvé ho uvidíme pod kapotou už příští rok

Více informací automobilka prozradí na autosalonu v Paříži na konci září. Především se také čeká na to, jak to bude se sdílením v rámci koncernu Renault-Nissan, protože na našem trhu například už Infiniti oficiálně nepůsobí.

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Infiniti pracovalo na motoru s proměnnou kompresí dvacet let. Nový motor má objem 2,0 l a je to čtyřválec, využívá rovněž přeplňování pomocí turbodmychadla. Motor dosahuje výkonu 200 kW (272 k) a točivého momentu 390 Nm. Kompresní poměr se pak mění od 8:1 až po 14:1. Komprese se nastavuje automaticky podle zatížení motoru, řidič to neovlivní. Pro velký výkon se komprese sníží, pro nižší spotřebu se zase zvýší.

Infiniti slibuje minimální vibrace a nízký hluk. Čtyřválec s proměnnou kompresí je podle automobilky o 27 % úspornější něž podobně výkonný šestiválec 3,5 l. Zároveň je nový motor levnější na výrobu než moderní turbodiesely s filtry pevných částic a SCR katalyzátorem.

VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

Výhodou nižší komprese pro dosažení vyššího výkonu mají být také nižší emise pevných částic a sazí, takže se podle automobilky tenhle motor obejde bez dodatečných úprav, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Zřejmě tedy nebude potřebovat filtr pevných částic.

Nissan a Infiniti už pracují i na hybridní aplikaci této jednotky. Podle japonských automobilek je tento motor cenově zajímavější alternativou k dieselům. Přesná čísla reálného zlepšení spotřeby v porovnání se stejně výkonným dvoulitrovým čtyřválcem ale ještě neznáme.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků