Infiniti potvrdilo přípravu elektrického sporťáku. Přijede v roce 2020

Infiniti uvede za pár let sportovní elektromobil. Mohl by být inspirován konceptem Emerg-E, který japonská automobilka představila už v roce 2012.

Už v říjnu se spekulovalo o tom, že Infiniti naskočí do rozjetého vlaku a začne připravovat svůj první elektromobil. Vycházet by mohl z několika dřívějších konceptů – čtyřdveřového LE nebo kupé Emerg-E. Nyní známe oficiální termín, kdy se takového vozu japonské automobilky dočkáme.

Infiniti v lednu představí nový crossover. Nahradí stárnoucí QX50

Infiniti v lednu představí nový crossover. Nahradí stárnoucí QX50

Podle zdrojů Autocaru představí Infiniti elektřinou poháněný vůz v roce 2020. Bude postaven na zcela nové platformě a technologie baterií bude sdílet s Nissanem. „Chceme v podání Infiniti nabídnout jedinečný zážitek z jízdy,“ uvedl generální ředitel automobilky Roland Krueger.

Novinka bude vycházet spíše z konceptu Emerg-E, který spatřil světlo světa už v roce 2012. Jedná se o čistě sportovní vůz s výkonem 298 kW a pohonem zadních kol.

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti se pro stavbu elektrického sporťáku rozhodlo i kvůli poptávce na čínském trhu. V roce 2012 společnost přesídlila do Hongkongu ve snaze rozšířit své tamní zastoupení. O dva roky později Čína předstihla Spojené státy a stala se největším světovým trhem pro hybridní a elektrické vozy.

„Pokud dojde ke stavbě elektromobilu, zcela jistě bude navrhován pro čínský trh,“ uvedl už loni Krueger. „Neustále diskutujeme o tom, kdy takový vůz postavit, aby to pro Infiniti bylo co nejlepší načasování.“

Sportovní elektromobil má navíc být jen odrazovým můstkem pro další elektrifikované vozy, které japonská společnost v budoucnu chystá.

Fotogalerie konceptu Infiniti Emerg-E z roku 2012

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků