Luxusní divize Nissanu chystá elektrickou ofenzivu. V Evropě chce do tří let prodávat téměř jen auta na baterie.
I když její vozy potkáváte na našich silnicích, oficiálně se značka Infiniti pohybovala na českém trhu jen v letech 2009 až 2016 – měla jediný showroom v Průhonicích u Prahy, ale kvůli malému zájmu zákazníků české zastoupení ukončilo svou činnost. Z Evropy se pak značka stáhla zhruba před třemi lety. Společně s mateřským Nissanem chce mít do roku 2030 celkem 19 nových elektromobilů a 27 elektrifikovaných vozů, v Evropě počítá Nissan s 98procentním zastoupením alespoň částečně elektrifikovaných vozů do roku 2026.
Předehrou k masové elektrifikaci bude koncept Vision Qe, první ryze elektrický model značky. Ze zveřejněné fotografie jsou patrné aerodynamické tvary a také nápis na zádi, který odpovídá nové vizuální identitě značky. Ta se týká pozměněného symbolu a logotypu, dále pak přebudování dealerské sítě v jednotném stylu po vzoru minimalismu. Automobilka dokonce stanovila, jak mají její vozy vonět uvnitř – jako japonský les s nádechem citrusů, cedrů a cypřišů. V plné parádě uvidíme koncept Qe již 24.října.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30