Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Luxusní hybrid Infiniti M35h se 23. srpna zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Nikoli však za svoji spotřebu, ale zrychlení.

Je to tak, na sklonku letošního srpna se stal sedan Infiniti M35h oficiálně „full-hybridem“, jemuž se podařilo dosáhnout fantastického zrychlení na čtvrtmíli. Deklasoval tím nejen veškerou srovnatelnou konkurenci současnosti, ale dostal se v ohledu zrychlení zároveň na úroveň, jež byla ještě před několika lety vyhrazena supersportovním automobilům. Než se dostaneme k podrobnostem, tak připomeňme, že model Infiniti M35h debutoval na loňském autosalonu v Ženevě a my jsme vám všechny technické podrobnosti tohoto působivého, na první pohled však spíše decentně střiženého stroje přineslina tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti M35h modelového roku 2011

Bezmála pětimetrový sedan Infiniti M35h dosahuje díky kombinaci zážehové šestiválcové jednotky a kompaktního elektromotoru kombinovaného výkonu 364 koní (268 kW) a průměrné spotřeby 7,0 l/100 km. Z klidu na 100 km/h přitom zrychlí za působivých 5,5 s a za jeho dynamickými schopnostmi stojí nejen relativně nízká hmotnost (M35h je dokonce lehčí než vznětové provedení M30d!) i odpor vzduchu charakterizovaný hodnotou Cx = 0,26. Při pohledu do technických specifikací je celkem jasné, proč Infiniti v případě svého modelu M35h hovoří o konkurenci pro ryze sportovní automobily…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Full-hybrid Infiniti M35h při rekordní jízdě na trati Santa Pod v Anglii

Ale zpět k rekordní jízdě, která se odehrála letos 23. srpna na britské závodní trati Santa Pod. Za volant černého a zcela sériového vozu Infiniti M35h usedl redaktor magazínu Car Tim Pollard a vyrazil s ním k oficiálně měřené zkoušce zrychlení na čtvrtmíli, tj. na 400 m. K překročení této značky potřeboval pouze 13,9031 s, kdy se navíc již pohyboval rychlostí přes 160 km/h. Jen pro srovnání: podle databáze serveruZeroto60times čtvrtmíli zvládly supersport Lamborghini Diablo v roce 1990 za 13,1 s, legendární Ferrari 250 GTO v roce 1964 za 13,5 s a supersedan BMW M5 v roce 2006 za 12,2 s…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků