Infiniti M35 Hybrid: luxus podle Nissanu

Nissan přistoupil k dalšímu útoku na konkurenční Lexus. Využije k němu svou luxusní značku Infiniti a její hybridní novinku M35.

Nová vlajková loď Infiniti s prostým označením M byla „virtuálně“ představena na letošní soutěži elegance v Pebble Beach, nyní však Nissan uvádí M35 Hybrid připravený pro modelový rok 2012 a potvrzuje tak spekulace z počátku tohoto roku. Novinka se vyznačuje hybridní soustavou vlastní konstrukce, zatímco Nissan Altima Hybrid je vybaven systémem podle licence Toyota, a má se stát tím „nejzelenějším a nejhospodárnějším vozem“ značky v její historii. Přes tato „zelená“ prohlášení však M35 Hybrid zůstává velkým, luxusním vozem s pohonem kol zadní nápravy a vidlicovým šestiválcem s objemem 3,5 l (ostatní srovnatelné vozy Nissan a Infiniti se přitom vyznačují novou jednotkou 3,7 l V6). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Myšlenka to není nijak nová. Hybridní soustava má pomoci vozu k maximální akceleraci a je schopna absorbovat a zpětně využívat část brzdné energie. Za „jistých podmínek“ údajně jede vůz M35 Hybrid na čistě elektrický pohon, jestli však půjde o „rychlý“ systém typu Ford Fusion Hybrid  nebo spíše „pomalý“ princip Lexusů, to zatím nevíme. Rovněž detaily o výkonových a jízdních parametrech či převodech (objevit se má nová dvouspojová skříň) mají být uvedeny později.

Akumulátory pro tento vůz využívají opět principu li-ion, ale mají disponovat novou, blíže nespecifikovanou „vrstvenou“ konstrukcí. Podle vyjádření značky Infiniti mají mít podobné rozměry jako konvenční baterie, ale uschovají až dvojnásobek energie při zlepšení chlazení a spolehlivosti. Typ M35 Hybrid se pustí do křížku zejména s váznoucími prodeji sužovaným modelem Lexus GS450h.

Vozy Infiniti M, jež jsou modifikací levnějšího Nissanu Fuga, se začnou prodávat na počátku příštího roku, hybridy budou následovat zhruba rok nato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Infiniti M35 Hybrid

Infiniti řady M bylo zatím představeno ve verzích M56 a M37x. Větší z nich hostí osmiválec M56 s objemem 5,6 l a výkonem přes 400 koní, ten druhý disponuje šestiválcem VQ 3,7 l o výkonu asi 330 koní, ale především trvalým pohonem všech kol. Pro Evropu se počítá rovněž s dieselem. A teď vážně: potřebujeme další Lexus...? 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Infiniti M

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků