Infiniti M: exkluzivní japonský sedan odhalen

Světoznámá show na kalifornské Pebble Beach se opět nestala pouze místem setkání výjimečných vozů. Došlo i na představení nejedné novinky.

Není tomu tak dávno, co prémiová značka Nissanu ohlásila své záměry proniknout na evropské trhy, což se ji s větším, či menším úspěchem daří, i když situace na trzích některých evropských zemí není této značce příliš nakloněna. I u nás je stále vidět, že prémiovému segmentu takřka neohroženě kraluje silná německá trojice BMW, Mercedes Benz a Audi, přičemž japonská alternativa v podobě Lexusu a Infiniti se stále nedostala na žádanou pozici. Změnu má nyní přinést nový prostorný sedan, jenž se stane přímým konkurentem Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Audi A6, což je velice těžko ohrozitelná skupina modelů. Avšak Infiniti M třetí generace, které se bude prodávat celkem ve 32 zemích má být samo o sobě malou revolucí.

Svědčí o tom nejen zevnějšek, jehož tvary nám mírně připomínají Nissan Maxima prodávaný v Severní Americe, ale i dynamicky laděný interiér a inovativní materiály. Inspiraci přitom nový sedan našel i v konceptu Infiniti Essence, od něhož si propůjčil zejména masivnější linie. Tvůrci se taktéž zaměřili na to, aby vůz jako celek působil luxusním a prémiovým dojmem, v němž majitel velice lehce zapomene, že jde v podstatě o trochu dražší a přetvořený Nissan. Připravit se tak můžeme na kvalitní provedení interiéru, s nímž se Infiniti předvedlo již u SUV řady FX. To vše samozřejmě není pouze o vzhledu, kapitolou samou o sobě je nabídka agregátů, která sice nebude tak pestrá, jako u konkurentů, ale zajisté bude z čeho vybírat.
Na větové trhy se nové Infiniti M pustí s dvojicí motorů, která je u této značky takřka tradicí. Mluvíme samozřejmě o dvojici benzínových agregátů M35 s výkonem 303 koní a šestiválci M37 nabízejícím 330 koní. Zakrátko po zahájení prodejů se v nabídce má objevit i vrcholní osmiválcová verze M56, kolem které děla Infiniti ještě stále tajnosti. V Evropě přitom bude k dispozici i dieselový šestiválec, na jehož vývoji se bude podílet Renault, s nímž Nissan už několik let spolupracuje.
Novinka, která se začne prodávat v na jaře příštího roku, se tento víkend představila v Kalifornii pouze virtuálně. „Živě“ budeme moci tento model vzhlédnout až za měsíc na frankfurtském autosalonu. Ještě předtím ale budeme znát o novém Infiniti M podrobnější technická data.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Infiniti M třetí generace pro rok 2010
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků