Infiniti M: exkluzivní japonský sedan odhalen

Světoznámá show na kalifornské Pebble Beach se opět nestala pouze místem setkání výjimečných vozů. Došlo i na představení nejedné novinky.

Není tomu tak dávno, co prémiová značka Nissanu ohlásila své záměry proniknout na evropské trhy, což se ji s větším, či menším úspěchem daří, i když situace na trzích některých evropských zemí není této značce příliš nakloněna. I u nás je stále vidět, že prémiovému segmentu takřka neohroženě kraluje silná německá trojice BMW, Mercedes Benz a Audi, přičemž japonská alternativa v podobě Lexusu a Infiniti se stále nedostala na žádanou pozici. Změnu má nyní přinést nový prostorný sedan, jenž se stane přímým konkurentem Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Audi A6, což je velice těžko ohrozitelná skupina modelů. Avšak Infiniti M třetí generace, které se bude prodávat celkem ve 32 zemích má být samo o sobě malou revolucí.

Svědčí o tom nejen zevnějšek, jehož tvary nám mírně připomínají Nissan Maxima prodávaný v Severní Americe, ale i dynamicky laděný interiér a inovativní materiály. Inspiraci přitom nový sedan našel i v konceptu Infiniti Essence, od něhož si propůjčil zejména masivnější linie. Tvůrci se taktéž zaměřili na to, aby vůz jako celek působil luxusním a prémiovým dojmem, v němž majitel velice lehce zapomene, že jde v podstatě o trochu dražší a přetvořený Nissan. Připravit se tak můžeme na kvalitní provedení interiéru, s nímž se Infiniti předvedlo již u SUV řady FX. To vše samozřejmě není pouze o vzhledu, kapitolou samou o sobě je nabídka agregátů, která sice nebude tak pestrá, jako u konkurentů, ale zajisté bude z čeho vybírat.
Na větové trhy se nové Infiniti M pustí s dvojicí motorů, která je u této značky takřka tradicí. Mluvíme samozřejmě o dvojici benzínových agregátů M35 s výkonem 303 koní a šestiválci M37 nabízejícím 330 koní. Zakrátko po zahájení prodejů se v nabídce má objevit i vrcholní osmiválcová verze M56, kolem které děla Infiniti ještě stále tajnosti. V Evropě přitom bude k dispozici i dieselový šestiválec, na jehož vývoji se bude podílet Renault, s nímž Nissan už několik let spolupracuje.
Novinka, která se začne prodávat v na jaře příštího roku, se tento víkend představila v Kalifornii pouze virtuálně. „Živě“ budeme moci tento model vzhlédnout až za měsíc na frankfurtském autosalonu. Ještě předtím ale budeme znát o novém Infiniti M podrobnější technická data.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Infiniti M třetí generace pro rok 2010
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků