Infiniti FX45 už i na německém trhu

Infiniti je luxusní značkou japonského Nissanu, která mu pomáhá dobývat náročný americký trh. Modely této značky nejsou oficiálně určeny pro evropský trh, nicméně se stále častěji množí individuální dovoz. O Infiniti je totiž v Evropě zájem, proto není divu, že jedna z německých firem začala dovážet model FX45, luxusní SUV odvozené z Nissanu Murano. Pod kapotou se ale skrývá luxusnější výbava a hlavně osmiválcový motor - Murano má „jen“ 3.5 V6 s výkonem 175 kW. Zkrátka FX45 je určeno těm, kterým se Murano zdá příliš chudé a „podmotorované“.

Chloubou FX45 je tedy osmiválec o objemu 4.5 l (4 493 ccm) a výkonem 232 kW (315 k) při 6 400 otáčkách. Točivý moment činí 446 Nm při 4 000 ot., spotřeba jest 12,5 l mimo město, 15,8 l ve městě (dle americké normy). Výkon motoru je přenášen přes pětistupňový automat (Murano má CVT) na zadní kola s možností pohonu 4x4 (0:100 - 50:50) - přední kola se připojují v případě potřeby, poměr je měnitelný; je možné natvrdo zamknout pohon všech kol. Ve standardu jsou 20" litá kola 265/50, délka tohoto drobečka činí 4,8 m, rozvor je 2 850 mm. Hmotnost se přiblížila téměř dvěma tunám. Cena v Německu činí 48 tisíc eur.

Do Česka dováží FX45 a další modely Infinity např. Impexta; FX45 zde stojí 1,8 milionu korun bez daně; je totiž možné odepsat DPH. Výbava je vskutku maximální: automatická klimatizace, navigace, automatická převodovka, osm airbagů, xenonové světlomety, ABS+ASR+ESP, potahy kůže, CD přehrávač, originální autorádio, centrální dálkově ovládané zamykání, imobilizér, alarm, el. okna, pevná střecha, elektricky ovládané střešní okno, posilovač řízení, palubní počítač, pohon 4x4, multifunkční volant, hliníková kola, indikátor parkování, nastavitelný volant, výškově nastavitelná sedadla, el. seřiditelná a vyhřívaná sedadla, sportovní podvozek, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, otáčkoměr, vyhřívaná zrcátka, el. zrcátka, přídavné světlomety, tempomat apod.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků