Infiniti FX45 už i na německém trhu

Infiniti je luxusní značkou japonského Nissanu, která mu pomáhá dobývat náročný americký trh. Modely této značky nejsou oficiálně určeny pro evropský trh, nicméně se stále častěji množí individuální dovoz. O Infiniti je totiž v Evropě zájem, proto není divu, že jedna z německých firem začala dovážet model FX45, luxusní SUV odvozené z Nissanu Murano. Pod kapotou se ale skrývá luxusnější výbava a hlavně osmiválcový motor - Murano má „jen“ 3.5 V6 s výkonem 175 kW. Zkrátka FX45 je určeno těm, kterým se Murano zdá příliš chudé a „podmotorované“.

Chloubou FX45 je tedy osmiválec o objemu 4.5 l (4 493 ccm) a výkonem 232 kW (315 k) při 6 400 otáčkách. Točivý moment činí 446 Nm při 4 000 ot., spotřeba jest 12,5 l mimo město, 15,8 l ve městě (dle americké normy). Výkon motoru je přenášen přes pětistupňový automat (Murano má CVT) na zadní kola s možností pohonu 4x4 (0:100 - 50:50) - přední kola se připojují v případě potřeby, poměr je měnitelný; je možné natvrdo zamknout pohon všech kol. Ve standardu jsou 20" litá kola 265/50, délka tohoto drobečka činí 4,8 m, rozvor je 2 850 mm. Hmotnost se přiblížila téměř dvěma tunám. Cena v Německu činí 48 tisíc eur.

Do Česka dováží FX45 a další modely Infinity např. Impexta; FX45 zde stojí 1,8 milionu korun bez daně; je totiž možné odepsat DPH. Výbava je vskutku maximální: automatická klimatizace, navigace, automatická převodovka, osm airbagů, xenonové světlomety, ABS+ASR+ESP, potahy kůže, CD přehrávač, originální autorádio, centrální dálkově ovládané zamykání, imobilizér, alarm, el. okna, pevná střecha, elektricky ovládané střešní okno, posilovač řízení, palubní počítač, pohon 4x4, multifunkční volant, hliníková kola, indikátor parkování, nastavitelný volant, výškově nastavitelná sedadla, el. seřiditelná a vyhřívaná sedadla, sportovní podvozek, vyhřívané přední sklo, tónovaná skla, otáčkoměr, vyhřívaná zrcátka, el. zrcátka, přídavné světlomety, tempomat apod.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků