Infiniti FX Vettel Edition: první jízdní dojmy

Celkem 150 exemplářů, podpis několikanásobného mistra světa F1 a titul nejdražšího Infiniti, jaké kdy bylo vyrobeno. Potřebuje tohle nějaký další komentář?
Seznam kapitol
  1. Žádné náhražky, Třicet koní k dobru
  2. První dojmy, Zábava ve velkém
  3. Nejrychlejší není, Zatraceně zajímavá alternativa
  4. Fotogalerie

Infiniti už nějaký ten pátek sponzoruje tým Red Bull Racing, od nové sezóny se dokonce dostane jméno této značky přímo do názvu úspěšné závodní stáje. Je proto celkem logické, že jezdci, tedy podle oficiálních informací minimálně Sebastian Vettel, používají jako svůj služební vůz právě Infiniti. A co jiného by to mělo být, než vrcholné FX osazené benzinovým pětilitrovým osmiválcem.

Infiniti FX50 2012: první jízdní dojmy

Infiniti FX50 2012: první jízdní dojmy

Jednoho dne ovšem pan Vettel přišel s nápadem, že by chtěl své FX ještě trochu poladit. U Infiniti dali hlavy dohromady a na autosalonu v Ženevě už byl vystaven první exemplář hrdě nesoucí název FX Vettel Edition. Sám Sebastian údajně asistoval při všech fázích vývoje a mohl díky tomu sledovat, kterak se na jeho FX stěhují prvky, které určitě velmi dobře zná ze svého závodního stroje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jak přední spoiler, tak zadní difuzor jasně odkazují na monoposty F1. Kromě tvaru jim odpovídá také použitý materiál a samozřejmě cena.

Žádné náhražky

Infiniti FX dostalo o 20 mm nižší světlou výšku a kompletní body-kit používající stejné materiály, jako monoposty F1. Pod přední nárazník se nastěhoval pořádný spoiler, jehož podobnost s F1 zdaleka není čistě náhodná a to samé platí také o zadním difuzoru. Ten navíc dostal pěkný detail v podobě uprostřed umístěné mlhovky složené z diod, přesně tak, jak to známe ze závodních speciálů. Škoda, že předpisy nedovolují, aby mlhovka blikala.

První, co vás praští do očí při pohledu na FX Vettel Edition je určitě výška. Auto je na poměry kategorie SUV hodně nízké. Může za to nižší světlost, o které už byla řeč. Dalším důvodem je také fakt, že tato limitovaná edice jako jediná z řady FX nemá střešní ližiny a konečně auto ještě dále opticky snižují prahové nástavce. Role třešničky na dortu se ujal obrovský zadní spoiler, který ale není součástí základní výbavy. Pokud se vám líbí, připravte si 115 566 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní spoiler není součástí standardní výbavy. Zaplatíte za něj přes 100 000 Kč.

Veškeré úpravy ale nejsou samoúčelné, respektive nejsou jen tak na parádu. Infiniti udává, že díky novým dílům nabídne FX o třicet procent lepší přítlak. Cena jednoho takto vylepšeného exempláře spolu s cenovkou příplatkového střešního spoileru pak jasně naznačují, že nejde o žádné náhražky. Takže při parkování kolmo k obrubníku to chce dávat velký pozor. Poškodit ten přední spoiler by nemusela být levná sranda.

Infiniti FX: oblíbené SUV s prvním faceliftem

Infiniti FX: oblíbené SUV s prvním faceliftem

Třicet koní k dobru

Úpravy ovšem nezůstaly pouze u aerodynamiky, pracovalo se také v interiéru, kde najdete až na pár původních trochu lacině vypadajících detailů pouze luxusní materiály typu velmi kvalitní kůže a obložení z pravého karbonu. Nechybí sportovní sedačky, kontrastní švy, výborný volant nebo standardně dodávaná hořčíková pádla pod volantem. Samozřejmostí jsou také patřičná loga.

Zajímavý detail se schoval do malé přihrádky před řadicí páku. Ta sice vypadá jako obyčejný popelník, když ji ale otevřete, objeví se modře podsvícené tlačítko s nápisem Exhaust Valve. Název říká všechno, jenže! Musím se přiznat, respektive by asi bylo lepší se vám rovnou omluvit, že jsem si před krátkou testovací jízdou žádné podrobnosti o FX Vettel Edition nezjistil, což znamená, že jsem ani nevěděl o tlačítku ovládajícím klapky ve výfuku. Tedy na zkoušku toho, co opravdu dokáže laděný výfuk, nedošlo. Je to škoda o to větší, že nám Infiniti na jedné prezentaci v Mnichově předvádělo FX osazené výfukem z Vettel Edition a koncert to byl neskutečný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kam to šlo, tan se nastěhovalo obložení z karbonu. Malé tlačítko umístěné na místě zapalovače dokáže velké věci. Asi...

Právě přepracovaný výfuk má hlavní podíl na vyšším výkonu motoru. Na místo původních 390 koní a 500 Nm nabídne Vettel Edition 420 koní a 520 Nm. Stovku zvládne za 5,6 s a maximální rychlost má obligátní omezení na 250 km/h. Bez omezovače údajně dokáže pokořit hranici 300 km/h.

Takové je zhruba teorie. Dodávky k první zákazníkům začnou v březnu, všech 150 kusů by mělo mít své majitele do června. Když si vůz objednáte, dostanete iPad s aplikací, díky které můžete sledovat postup výroby vašeho krasavce. Základní cena začíná na 3,3 milionu Kč a mimochodem si tento vůz zatím žádný český zájemce neobjednal. Váhat byste neměli, protože ze zmiňovaných 150 kusů jde třetina na Blízký východ, třetina do Ruska a zbytek připadá na Evropu. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Žádné náhražky, Třicet koní k dobru
  2. První dojmy, Zábava ve velkém
  3. Nejrychlejší není, Zatraceně zajímavá alternativa
  4. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Infiniti EX 3
Rok výroby: 2010
Stav: 39 065 km
Cena: 450 000 Kč
Infiniti EX 3
Rok výroby: 2011
Stav: 132 056 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků