Infiniti FX 2011: nově i s hlídáním slepého úhlu

Crossover Infiniti EX přichází pro rok 2011 s další inovací, systémem sledování slepého úhlu. Systém, kterému automobilka říká BSW (Blind Spot Warning) zvukově i vizuálně upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu, rozšiřuje sadu bezpečnostních technologií, které jsou součástí standardní výbavy nejprodávanějších verzí EX Premium. Systém sledování slepého úhlu se připojuje k dalším bezpečnostním prvkům souhrnné soustavy DSS (Dynamic Safety Shield), do jejichž seznamu patří také inteligentní tempomat (ICC), inteligentní brzdový asistent (IBA), varování před čelní srážkou (FCW) a prevence vyjetí z pruhu (LDP) a doplňuje armádu prvků dynamické bezpečnosti (DSS - Dynamic Safety Shield) vozů Infiniti.

Za zmínku stojí, že řada z těchto prvků aktivní bezpečnosti není k dispozici ani u nejnovějších verzí konkurenčních vozů třídy SUV, na mysl se ovšem při pohledu na všechny ty zkratky krade potenciální reklamní slogan: „Buď se naučte řídit, nebo si kupte Infiniti.”

Nový systém sledování slepého úhlu pomáhá řidičům snížit rizika spojená s manévry při změnách jízdních pruhů. Pokaždé, když jiné vozidlo vjede do oblasti slepého úhlu vozu EX, začnou blikat žluté kontrolky ve spodní části vnějších zpětných zrcátek. Když řidič zapne směrová světla a projeví tak úmysl změnit jízdní pruh, přidá se ke kontrolkám výstražný zvukový signál jako další upozornění na potenciálně nebezpečnou situaci.

Crossover Infiniti EX jinak pro modelový rok 2011 prošel pouze drobnými úpravami. Jedinou designovou změnou je menší zastoupení oranžové barvy na palubní desce. Ručičky přístrojů jsou nyní spolu s grafikou obrazovky cestovních informací bílé. Výsledkem je vyšší kvalita, lepší čitelnost a sladění s barvami interiéru.

Tento crossover je k mání s dvojicí motorů 3,0d a 3,7i a ve výbavových stupních EX, GT a GT Premium v cenovém rozpětí od 1 225 500 do 1 428 900 Kč. Paradoxně největší zájem je o nejlépe vybavenou verzi GT Premium, která je standardně vybavena koženým čalouněním, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, 3D navigací Connectiviti+ s pevným diskem, úložištěm hudby, dotykovou obrazovkou a rozpoznáváním hlasu, systémem sledování okolí vozidla (AVM - Around View Monitor), xenonovými světlomety s naklápěním, parkovacími čidly, lakem odolným proti poškrábání, 18" koly z hliníkové slitiny, připojením mobilního telefonu přes Bluetooth, dvouzónovou klimatizací nebo elektricky nastavitelným sloupkem řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti FX
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků