Infiniti EX30d: druhý diesel značky zná své české ceny

Za cenu srovnatelnou se zážehovým provedením nabízí vznětový třílitr sice nižší výkon, ale také nižší spotřebu. A to je důvodem, proč automobilka očekává, že jakmile budou dieselové modely EX v červenci uvedeny na trh, bude osm z deseti prodaných vozů EX dieselových. Dieselové modely lze rozpoznat podle nového profilu předního nárazníku s přídavnými přívody vzduchu, které odpovídají požadavkům na chlazení nového motoru. Je to jediná vnější změna ve skvělém designu tohoto modelu, který se stal prvním vozem podivné „třídy” coupé crossover. Nová nejvyšší verze řady s označením GT Premium je navíc standardně vybavena řadou inovativních bezpečnostních technologií, které jsou u vozů Infiniti v Evropě nabízeny vůbec poprvé. Patří mezi ně systémy, které na dálnici dokáží vrátit vůz do správného pruhu a varovat řidiče před hrozícími srážkami.

Tip: Více informací o Infiniti EX30d najdete zde.

Model EX30d doplňují v nově rozšířené řadě EX luxusnější varianta EX30d GT a nová nejvyšší verze Infiniti GT Premium, která je u modelů EX k dispozici poprvé. Modely GT Premium, které byly zařazeny na základě poptávky zákazníků, jsou standardně vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními a život zpříjemňujícími prvky a vytvářejí nový standard výbavy luxusního crossoveru.

Každý dieselový model EX je stejně jako benzinové verze solidně vybavený. Základní varianta EX30d je standardně vybavena sedmistupňovou automatickou převodovkou s adaptivním řízením řazení (ASC - Adaptive Shift Control), pohonem všech kol s aktivním rozdělováním výkonu, xenonovými světlomety s natáčením, předními a zadními parkovacími čidly, 18" koly z hliníkové slitiny, samoopravným lakem Scratch Shield, elektricky nastavitelnými předními sedadly a zadními sklápěcími sedadly, tempomatem a zvukovým systémem se 7 reproduktory, měničem na 6 CD, dekodérem MP3, audio konektorem a rozhraním Bluetooth pro připojení mobilního telefonu.

Verze EX30d GT dále nabízí kožené čalounění, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 10 směrech s pamětí, sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné v 8 směrech, elektricky nastavitelný sloupek řízení, vyhřívaná přední sedadla, zadní výdechy klimatizace a věšáček na sako.

Nová verze GT Premium, která je k dispozici u dieselových modelů EX30 a benzinových modelů EX37, doplňuje výbavu varianty GT o bezpečnostní technologie Infiniti Safety Shield jako inteligentní tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) pro celý rozsah rychlostí, brzdový asistent (IBA - Intelligent Brake Assist) a varování před čelní srážkou (FCW - Forward Collision Warning). Každý model GT Premium je rovněž vybaven systémem sledování okolí vozidla (AVM - Around View Monitor), který nabízí pohled na vozidlo a jeho okolí z ptačí perspektivy pod úhlem 360 stupňů, a vyhlášeným satelitním navigačním systémem Connectiviti+.

Satelitní navigace s pevným diskem o kapacitě 30 GB je čtyřikrát rychlejší než předchozí verze s DVD, vyniká mimořádně snadným ovládáním a obsahuje pokročilé funkce včetně 3D grafiky na dotykové obrazovce s vysokým rozlišením, přístupu k turistickým a gastronomickým informacím z průvodců Michelin Green a Red Guide a automatického upozorňování na pevně umístěné bezpečnostní kamery (není k dispozici na všech trzích). Místo měniče na šest disků CD využívá systém Connectiviti+ 10GB Music Box, který umožňuje uložení hudby až ze 300 CD.

Ceny všech modelů EX pro rok 2010 jsou následující:

  • EX37 - 1 214 900 Kč vč. DPH
  • EX30d - 1 217 500 Kč vč. DPH
  • EX37 GT - 1 267 300 Kč vč. DPH
  • EX30d GT - 1 269 900 Kč vč. DPH
  • EX37 GT Premium - 1 390 300 Kč vč. DPH
  • EX30d GT Premium - 1 405 400 Kč vč. DPH
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti EX30d
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků