Infiniti EX30d: budoucí šlágr voní po čpavku

Poslední novinka prestižní značky Infiniti má být jejím nejdůležitějším typem zejména v Evropě. A proč?

Jednoduše proto, že se pod její kapotou ukrývá vznětový motor a Evropané prostě na naftě „ujíždějí“. Na tomto místě jsme vám teprve před několika dny představili nový vznětový šestiválec vyvinutý ve spolupráci společností Nissan a Renault a již se zdá, jako by Infiniti jiných motorů zkrátka němělo. O tom, že jednou z jeho prvních aplikací ve voze značky Infiniti má být právě model EX30d, to se vědělo, nyní k němu ale máme několik nových informací a snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůbec prvním Infiniti osazeným touto jendotkou byla řada FX, po níž v rychlém sledu přichází EX30d a za krátko je doplní sedan M30d. Vozy EX30d se začnou prodávat ještě letos v létě, ale na ceny si musíme počkat až do doby poněkud bližší jejich uvedení na trh. Verze poháněná vznětovým motorem má v Evropě ovládnout plných 80 % prodejů celé řady EX. Také zde bude vznětový třílitrový šestiválec naladěn na výkon 238 koní (174 kW) a točivý moment by měl vrcholit hodnotou 550 Nm, což je o 50 Nm více než v případě stávajícího pětilitrového zážehového osmiválce.

Nová jednotka bude párována zatím výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, s níž Infiniti EX30d zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Podle výrobce má jeho průměrná spotřeba nafty činit v kombinovaném režimu evropského cyklu 8,4 l/100 km a emise CO2 budou životní prostředí ochromovat porcí 224 g/km. V Evropě se bude Infiniti EX30d dodávat ve třech výbavových stupních včetně nové, vrcholné verze Premium.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti EX30d
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 48 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků