Infiniti EX30d: budoucí šlágr voní po čpavku

Poslední novinka prestižní značky Infiniti má být jejím nejdůležitějším typem zejména v Evropě. A proč?

Jednoduše proto, že se pod její kapotou ukrývá vznětový motor a Evropané prostě na naftě „ujíždějí“. Na tomto místě jsme vám teprve před několika dny představili nový vznětový šestiválec vyvinutý ve spolupráci společností Nissan a Renault a již se zdá, jako by Infiniti jiných motorů zkrátka němělo. O tom, že jednou z jeho prvních aplikací ve voze značky Infiniti má být právě model EX30d, to se vědělo, nyní k němu ale máme několik nových informací a snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůbec prvním Infiniti osazeným touto jendotkou byla řada FX, po níž v rychlém sledu přichází EX30d a za krátko je doplní sedan M30d. Vozy EX30d se začnou prodávat ještě letos v létě, ale na ceny si musíme počkat až do doby poněkud bližší jejich uvedení na trh. Verze poháněná vznětovým motorem má v Evropě ovládnout plných 80 % prodejů celé řady EX. Také zde bude vznětový třílitrový šestiválec naladěn na výkon 238 koní (174 kW) a točivý moment by měl vrcholit hodnotou 550 Nm, což je o 50 Nm více než v případě stávajícího pětilitrového zážehového osmiválce.

Nová jednotka bude párována zatím výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, s níž Infiniti EX30d zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Podle výrobce má jeho průměrná spotřeba nafty činit v kombinovaném režimu evropského cyklu 8,4 l/100 km a emise CO2 budou životní prostředí ochromovat porcí 224 g/km. V Evropě se bude Infiniti EX30d dodávat ve třech výbavových stupních včetně nové, vrcholné verze Premium.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti EX30d
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků