Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier | Zdroj: Ineos

Ineos Fusilier Zdroj: Ineos
Ineos Fusilier Zdroj: Ineos
Ineos Fusilier Zdroj: Ineos
Ineos Fusilier Zdroj: Ineos
8
Fotogalerie

Ineos Fusilier je třetí model do rodiny britských drsňáků. Jezdí na baterie, ale půjde i natankovat

Po off-roadu Grenadier a pick-upu Quartermaster zde máme další terénní novinku v nejlepším duchu starých 4x4. Ale s moderním pohonem

Asi není překvapením, že po „granátníkovi“ a „kvartýrmistrovi“ má i třetí vůz z pera britského výrobce Ineos rovněž vojenské jméno – v překladu znamená „fyzilír,“ tedy puškou vyzbrojený pěšák. Novinka stojí na vlastní „skateboardové“ platformě, tedy s bateriemi pod podlahou, a bude jezdit na elektřinu – rovnou dvěma způsoby. První provedení nabídne ryze elektrický pohon s externím nabíjením, takže půjde o klasický elektromobil. Druhá varianta umožní nabíjení trakční baterie za jízdy díky malému spalovacímu motoru. Vůz je vyvíjen ve spolupráci s rakouskými specialisty Magna ze Štýrského Hradce, v jehož okolí také bude probíhat intenzivní testování, aby Fusilier dostál vizáži klasického teréňáku.

Oproti Grenadieru má být novinka o něco kratší a nižší, v její konstrukci najdeme ocel i hliník (např. dveře). Vzhledem k elektrickému pohonu, u nějž hraje aerodynamika vozu významnou roli, má zaoblené hrany, aktivní mřížku v čelní masce, viditelné a zároveň optimalizované panty dveří a funkční prvky integrované přímo v kapotáži. Kulatá LED přední a zadní světla s průměrem sedmi palců mají symbolizovat ocelovou trubku, která prochází od přídě až k zádi a značí odolnost.

„Základní hodnoty společnosti Ineos Automotive byly od počátku základem designu - praktičnost bez zbytečných řečí a solidní výkon v terénu. Fusilier má jistý postoj a smysluplný výraz - aerodynamicky vyladěný tak, aby maximalizoval účinnost, aniž by byl ohrožen jeho účel. Měkčí linie, zakřivené, zkosené čelní sklo a profilování podvozku se vzpírají homogenní normě, ale zároveň vystupují přístupně, dobrodružně a srozumitelně,“ uvedl Toby Ecuyer, vedoucí designu skupiny Ineos.

„Fusilier je skvěle vypadající vozidlo a dvě varianty pohonu umožňují reálné snížení emisí uhlíku, aniž by byly ohroženy jeho terénní schopnosti nebo výkon na silnici. Jsme nadšeni, že můžeme uvést na trh elektrický pohon 4X4, ale začínáme si uvědomovat jasná omezení bateriového elektrického pohonu v určitých situacích. Věříme, že doplnění naší nabídky o elektrické vozidlo s prodlouženým dojezdem nabídne našim zákazníkům jízdu s velmi nízkými emisemi bez obav z dojezdu, které dnes řidiči elektromobilů zažívají,“ dodal Sir Jim Ratcliffe, předseda představenstva společnosti Ineos. Detailnější technické parametry se dozvíme na podzim letošního roku, sériová výroba se dá čekat na přelomu let 2026 a 2027.

Doporučujeme

Články odjinud