Indický Bajaj je princem láce

Indický Bajaj je princem láce

Litr paliva na 35 kilometrů – tolik by mělo stačit novému úspornému vozu, který představila indická společnost Bajaj Auto. S vozem, jehož maximální rychlost je 70 kilometrů za hodinu, chce firma konkurovat nejlevnějšímu autu Tata Nano.

Model RE60 je prvním čtyřkolovým vozidlem, které Bajaj vyrobila. Firma je dosud známá hlavně výrobou skútrů a tuk-tuků, což jsou motorové tříkolky (v Asii velmi často obtěžkané mnohonásobně vyšším počtem cestujících, než pro jaký jsou určené).

Společnost Bajaj Auto, která je zároveň největším výrobcem tříkolových dopravních prostředků na světě, se pochlubila, že její auto má nízkou spotřebu paliva i nízké emise oxidu uhličitého.
 
Automobil připomínající spíše čtyřkolovou tříkolku pohání motor o objemu pouhých 200 kubických centimetrů. Tomu však stačí litr paliva na 35 kilometrů a vyprodukuje 60 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Když řidič čtyřsedadlového vozidla na rovině sešlápne plyn k podlaze (a nepoveze dalších třináct pasažérů), tachometr se vyšplhá k 70 kilometrů v hodině.
 
Auto se má začít prodávat v průběhu tohoto roku, cenu však firma zatím nezveřejnila. Podle společnosti má o nový vůz zájem také francouzský Renault a japonský Nissan. V těchto dnech se rozhoduje o spolupráci, v rámci které by Bajaj vyráběl modifikace vozu RE60 pro obě renomované automobilky.

Zdroj: E15.cz
 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků