Indický Bajaj je princem láce

Indický Bajaj je princem láce

Litr paliva na 35 kilometrů – tolik by mělo stačit novému úspornému vozu, který představila indická společnost Bajaj Auto. S vozem, jehož maximální rychlost je 70 kilometrů za hodinu, chce firma konkurovat nejlevnějšímu autu Tata Nano.

Model RE60 je prvním čtyřkolovým vozidlem, které Bajaj vyrobila. Firma je dosud známá hlavně výrobou skútrů a tuk-tuků, což jsou motorové tříkolky (v Asii velmi často obtěžkané mnohonásobně vyšším počtem cestujících, než pro jaký jsou určené).

Společnost Bajaj Auto, která je zároveň největším výrobcem tříkolových dopravních prostředků na světě, se pochlubila, že její auto má nízkou spotřebu paliva i nízké emise oxidu uhličitého.
 
Automobil připomínající spíše čtyřkolovou tříkolku pohání motor o objemu pouhých 200 kubických centimetrů. Tomu však stačí litr paliva na 35 kilometrů a vyprodukuje 60 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Když řidič čtyřsedadlového vozidla na rovině sešlápne plyn k podlaze (a nepoveze dalších třináct pasažérů), tachometr se vyšplhá k 70 kilometrů v hodině.
 
Auto se má začít prodávat v průběhu tohoto roku, cenu však firma zatím nezveřejnila. Podle společnosti má o nový vůz zájem také francouzský Renault a japonský Nissan. V těchto dnech se rozhoduje o spolupráci, v rámci které by Bajaj vyráběl modifikace vozu RE60 pro obě renomované automobilky.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky