Indický Bajaj je princem láce

Indický Bajaj je princem láce

Litr paliva na 35 kilometrů – tolik by mělo stačit novému úspornému vozu, který představila indická společnost Bajaj Auto. S vozem, jehož maximální rychlost je 70 kilometrů za hodinu, chce firma konkurovat nejlevnějšímu autu Tata Nano.

Model RE60 je prvním čtyřkolovým vozidlem, které Bajaj vyrobila. Firma je dosud známá hlavně výrobou skútrů a tuk-tuků, což jsou motorové tříkolky (v Asii velmi často obtěžkané mnohonásobně vyšším počtem cestujících, než pro jaký jsou určené).

Společnost Bajaj Auto, která je zároveň největším výrobcem tříkolových dopravních prostředků na světě, se pochlubila, že její auto má nízkou spotřebu paliva i nízké emise oxidu uhličitého.
 
Automobil připomínající spíše čtyřkolovou tříkolku pohání motor o objemu pouhých 200 kubických centimetrů. Tomu však stačí litr paliva na 35 kilometrů a vyprodukuje 60 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Když řidič čtyřsedadlového vozidla na rovině sešlápne plyn k podlaze (a nepoveze dalších třináct pasažérů), tachometr se vyšplhá k 70 kilometrů v hodině.
 
Auto se má začít prodávat v průběhu tohoto roku, cenu však firma zatím nezveřejnila. Podle společnosti má o nový vůz zájem také francouzský Renault a japonský Nissan. V těchto dnech se rozhoduje o spolupráci, v rámci které by Bajaj vyráběl modifikace vozu RE60 pro obě renomované automobilky.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků