Novinka na baterie využívá techniku Land Roveru, může mít čtyřkolku a ujede přes 600 kilometrů.
Model Harrier nabízí indická automobilka Tata již od roku 2019. Na délku má 4,6 metru a stojí na platformě OmegaArc, což je upravená verze konstrukčního základu Jaguar Land Rover D8 (používal ji například první Range Rover Evoque nebo LR Discovery Sport), který je zase důkladnou evolucí platformy Ford EUCD (např. Ford Mondeo a S-Max nebo různá Volva 60/70/80). Vůz byl až doteď k mání pouze s čtyřválcovým dvoulitrovým turbodieselem, nyní se představuje jeho elektrická varianta se zajímavými parametry.
Od verze se spalovacím motorem se Harrier.ev liší například uzavřenou čelní maskou a lehce přežehlenými nárazníky, co je důležitější – dostal také novou platformu s názvem Acti.Ev Plus, která pojme baterii, elektromotory a také zadní zavěšení typu multi link s frekvenčně proměnnou charakteristikou tlumení.
K dostání bude ve verzích s jedním 175kW elektromotorem vzadu nebo jako čtyřkolka, která na přední kola přidává dalších 116 kW. U silnějšího provedení je celkem k dispozici až 504 Nm a zrychlení na 100 km/h zabere jen 6,3 sekundy.
Zákazníci budou mít na výběr mezi bateriemi s kapacitou 65 kWh a 75kWh, přičemž ta větší by měla dle (velmi optimistického) indického standardu MIDC zvládat až 627 kilometrů. Nabíjení je možné až 120 kW. Řidič si bude moci zvolit jeden z šesti jízdních režimů, včetně několika terénních, individuálního a také driftovacího. Uvnitř se lze těšit na 14,5palcovou QLED obrazovku od výrobce Samsung, parkovací kamery s možností 540stupňového 3D zobrazení, audiosystém JBL s deseti reproduktory nebo digitální zpětné zrcátko. Ceny startují v přepočtu na 550 tisících korun.
Zdroj: Tata Motors | Zdroj videa: Tata Motors