Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Inspektoři z institutu Global NCAP si vůbec poprvé posvítili na pasivní bezpečnost nejprodávanějších vozů v Indii. Některé z nich známe také z našich silnic.

Global NCAP podrobil standardizovaným nárazovým zkouškám pětici malých vozů, které patří mezi nejprodávanější automobily na indickém trhu. Řeč je o modelech Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo ve standardních verzích, v nichž se v současnosti v Indii prodávají. Zkoušel se čelní náraz podle mezinárodní metodiky NCAP, tedy včetně Euro NCAP, s rychlostí 64 km/h a nárazem do deformovatelné bariéry s přesazením 40 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z pětice zkoušených vozů dopadly nejhůře modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadly katastrofálně, ovšem na druhou stranu celkem podle předpokladů. Požadavky indických zákazníků na bezpečnost jsou poněkud jiné a většina nejlevnějších vozů nebývá standardně vybavena ani airbagy. Také díky tomu se ani jednomu z uvedených modelů nepodařilo získat jedinou hvězdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo byl následně zkoušen i ve verzi s dvojicí airbagů, jež se mezi tím staly pro tuto řadu standardem, a to už dopadl citelně lépe a z reparátu si odvezl čtyři hvězdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Starší evropské konstrukce Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si i přes absenci airbagů vedly lépe (zcela vpravo Polo s airbagy)

Jak je vidět i z přiložených snímků, nejhůře dopadly vozy Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Struktury karoserií těchto modelů byly výrazně poškozeny a jejich posádka by byla v případě podobného střetu vystavena život ohrožujícím zraněním. Rozsah deformace byl u těchto aut dokonce tak značný, že ani eventuální zástavba airbagů by zřejmě věci výrazněji nepomohla.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky