Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Inspektoři z institutu Global NCAP si vůbec poprvé posvítili na pasivní bezpečnost nejprodávanějších vozů v Indii. Některé z nich známe také z našich silnic.

Global NCAP podrobil standardizovaným nárazovým zkouškám pětici malých vozů, které patří mezi nejprodávanější automobily na indickém trhu. Řeč je o modelech Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo ve standardních verzích, v nichž se v současnosti v Indii prodávají. Zkoušel se čelní náraz podle mezinárodní metodiky NCAP, tedy včetně Euro NCAP, s rychlostí 64 km/h a nárazem do deformovatelné bariéry s přesazením 40 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z pětice zkoušených vozů dopadly nejhůře modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadly katastrofálně, ovšem na druhou stranu celkem podle předpokladů. Požadavky indických zákazníků na bezpečnost jsou poněkud jiné a většina nejlevnějších vozů nebývá standardně vybavena ani airbagy. Také díky tomu se ani jednomu z uvedených modelů nepodařilo získat jedinou hvězdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo byl následně zkoušen i ve verzi s dvojicí airbagů, jež se mezi tím staly pro tuto řadu standardem, a to už dopadl citelně lépe a z reparátu si odvezl čtyři hvězdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Starší evropské konstrukce Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si i přes absenci airbagů vedly lépe (zcela vpravo Polo s airbagy)

Jak je vidět i z přiložených snímků, nejhůře dopadly vozy Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Struktury karoserií těchto modelů byly výrazně poškozeny a jejich posádka by byla v případě podobného střetu vystavena život ohrožujícím zraněním. Rozsah deformace byl u těchto aut dokonce tak značný, že ani eventuální zástavba airbagů by zřejmě věci výrazněji nepomohla.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků