Indická Tata připravuje minivůz pro masy

O konceptech malých vozidel automobilek Toyota a Volkswagen se toho popsalo už mnoho. Méně pozornosti se věnuje některým značkám, které k nám své vozy pořádně ani nedováží. Jednou z takových je i indická Tata.

Ta v současnosti pracuje na vývoji cenově dostupného městského auta, které by podle slov vedení automobilky mohlo konkurovat i již zmiňované Toyotě a VW. Vůz bude zpočátku vyráběn ve dvou verzích, jedna s dvouválcem kubatury 660 ccm a druhá s dieselovým agregátem kubatury 700 ccm. Vývojáři zatím předpokládají, že průměrná spotřeba vozu by měla být kolem 3,4 l/100 km.

Automobilka počítá s poměrně velkou poptávkou a za první tři roky by se mělo prodat něco přes jeden milion kusů tohoto vozu. Zajímavé přitom je, že s vývozem mimo Indii se zatím nepočítá. Cena tohoto čtyřdveřového miniauta, které zatím žádný konkrétní název nedostalo, by neměla přesáhnout 3 000 dolarů (58 000 Kč). To zní lákavě i děsivě najednou, snad se nebude jednat o něco nekvalitního...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků