Indická Škoda otevřela nové centrum. Bude se zde vyvíjet nové SUV

Koncern Volkswagen a Škoda Auto pokračují v ofenzivě na indickém trhu. V nově otevřeném technologickém centru se bude vyvíjet zcela nový model.

Volkswagen Group India a společnost Škoda Auto společně otevřeli nové technologické centrum v Indii. Při slavnostním otevření byli přítomni i členové české vlády, mimo jiné i předseda vlády Andrej Babiš. Přítomen byl i člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje, Christian Strube.

Nové technologické centrum se nachází ve městě Chakan a jde o první velký krok v realizaci projektu India 2.0. Tento projekt vznikl za účelem posílení tamního trhu a budou se zde vyvíjet modely určené pro indický trh. O zásobu schopných zaměstnanců nebude nouze, indické univerzity jsou doslova nabité ambiciózními mladíky.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Projekt India 2.0 se spustil již v loňském roce, tehdy koncern Volkswagen odsouhlasil investici ve výši jedné miliardy eur. Investice jen do výzkumu a vývoje vyjde Škodu a Volkswagen na 250 milionu eur. Nová budova pokryje téměř vše, od vývoje jednotlivých komponent po celý vůz.

Prvním vozem, který se zde bude vyvíjet, bude SUV stojící na platformě MQB A0 IN. Zřejmě půjde o indického sourozence Karoqu, protože ten se v tamní nabídce modelů Škoda nevyskytuje. Objevit by se měl do dvou let. Součástí dosavadní nabídky jsou Rapid, Octavia, Superb, Superb Sportline a Kodiaq.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Na novou práci se může těšit přibližně 250 vývojářů. Výroba bude probíhat z 95 % lokálně v indické továrně Škoda ve městě Pune, vzdálené od technologického centra jen 30 km. Díky přísnějším emisním normám, které v Indii vejdou v platnost v příštím roce, se vozy budou moci i exportovat.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba • Jízdní dojmy

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků