Indická Škoda otevřela nové centrum. Bude se zde vyvíjet nové SUV

Koncern Volkswagen a Škoda Auto pokračují v ofenzivě na indickém trhu. V nově otevřeném technologickém centru se bude vyvíjet zcela nový model.

Volkswagen Group India a společnost Škoda Auto společně otevřeli nové technologické centrum v Indii. Při slavnostním otevření byli přítomni i členové české vlády, mimo jiné i předseda vlády Andrej Babiš. Přítomen byl i člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje, Christian Strube.

Nové technologické centrum se nachází ve městě Chakan a jde o první velký krok v realizaci projektu India 2.0. Tento projekt vznikl za účelem posílení tamního trhu a budou se zde vyvíjet modely určené pro indický trh. O zásobu schopných zaměstnanců nebude nouze, indické univerzity jsou doslova nabité ambiciózními mladíky.

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Projekt India 2.0 se spustil již v loňském roce, tehdy koncern Volkswagen odsouhlasil investici ve výši jedné miliardy eur. Investice jen do výzkumu a vývoje vyjde Škodu a Volkswagen na 250 milionu eur. Nová budova pokryje téměř vše, od vývoje jednotlivých komponent po celý vůz.

Prvním vozem, který se zde bude vyvíjet, bude SUV stojící na platformě MQB A0 IN. Zřejmě půjde o indického sourozence Karoqu, protože ten se v tamní nabídce modelů Škoda nevyskytuje. Objevit by se měl do dvou let. Součástí dosavadní nabídky jsou Rapid, Octavia, Superb, Superb Sportline a Kodiaq.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Na novou práci se může těšit přibližně 250 vývojářů. Výroba bude probíhat z 95 % lokálně v indické továrně Škoda ve městě Pune, vzdálené od technologického centra jen 30 km. Díky přísnějším emisním normám, které v Indii vejdou v platnost v příštím roce, se vozy budou moci i exportovat.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra Výroba

 

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků