Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Jeden z největších výrobců automobilů a užitkových vozidel na světě chce od roku 2018 oživit motocykly Jawa pro indický trh a další asijská země.
Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Právě pro tyto trhy podepsal koncern Mahindra&Mahindra licenční smlouvu na značku Jawa. Společnost si je velmi dobře vědoma, po čem je na trhu zájem. Do módy se vracejí retro modely, a právě na ty se v příštích letech chce tento výrobce zaměřit. Už v roce 2018 chce vrátit zašlou slávu historickým značkám.

Jednou z nich bude i česko-slovenský značka motocyklů Jawa. Zajímavostí je, že se v Indii vyráběly už od šedesátých let pod značkou Yezdi. Společnost Ideal Jawa India Ltd. jich vychrlila na indický trh několik stovek tisíc a doteď brázdí ulice měst. V roce 1996 ale přišlo ukončení výroby. Firma se potýkala nejen s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, ale i emisními předpisy, které byly nekompromisní vůči dvoutaktům. Teď ale společnost připravuje velký návrat legendy.

„Doufáme, že se nová Jawa představí už na výstavě Auto Expo 2018. Klasické motocykly budou vyráběny v naší továrně Mahindra Pithampur v Madhya Pradesh, kde budeme vyrábět i naše stávající motocykly Centuro, Gusto a Mojo,“ řekl tiskový zástupce značky Mahindra.

Koncern Mahindra patří k největším výrobcům automobilů a užitkových vozidel na světě. V Evropě jej reflektujeme díky automobilů SsangYong. Momentálně se více soustřeďuje i na motocykly a s obratem téměř 18 miliard dolarů ročně rozhodně má prostředky na navracení téměř zaniklé značky. Milovníky motocyklů Jawa u nás ale příliš nepotěšíme.

Na český trh se legendy s tradičními dvoutaktní motory 250 a 350 zřejmě nedostanou, nesplňují totiž tvrdé evropské normy. Za projížďkou tak budou muset našinci zřejmě vycestovat do Indie či asijských zemí.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků