Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Jeden z největších výrobců automobilů a užitkových vozidel na světě chce od roku 2018 oživit motocykly Jawa pro indický trh a další asijská země.
Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Právě pro tyto trhy podepsal koncern Mahindra&Mahindra licenční smlouvu na značku Jawa. Společnost si je velmi dobře vědoma, po čem je na trhu zájem. Do módy se vracejí retro modely, a právě na ty se v příštích letech chce tento výrobce zaměřit. Už v roce 2018 chce vrátit zašlou slávu historickým značkám.

Jednou z nich bude i česko-slovenský značka motocyklů Jawa. Zajímavostí je, že se v Indii vyráběly už od šedesátých let pod značkou Yezdi. Společnost Ideal Jawa India Ltd. jich vychrlila na indický trh několik stovek tisíc a doteď brázdí ulice měst. V roce 1996 ale přišlo ukončení výroby. Firma se potýkala nejen s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, ale i emisními předpisy, které byly nekompromisní vůči dvoutaktům. Teď ale společnost připravuje velký návrat legendy.

„Doufáme, že se nová Jawa představí už na výstavě Auto Expo 2018. Klasické motocykly budou vyráběny v naší továrně Mahindra Pithampur v Madhya Pradesh, kde budeme vyrábět i naše stávající motocykly Centuro, Gusto a Mojo,“ řekl tiskový zástupce značky Mahindra.

Koncern Mahindra patří k největším výrobcům automobilů a užitkových vozidel na světě. V Evropě jej reflektujeme díky automobilů SsangYong. Momentálně se více soustřeďuje i na motocykly a s obratem téměř 18 miliard dolarů ročně rozhodně má prostředky na navracení téměř zaniklé značky. Milovníky motocyklů Jawa u nás ale příliš nepotěšíme.

Na český trh se legendy s tradičními dvoutaktní motory 250 a 350 zřejmě nedostanou, nesplňují totiž tvrdé evropské normy. Za projížďkou tak budou muset našinci zřejmě vycestovat do Indie či asijských zemí.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků