Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Jeden z největších výrobců automobilů a užitkových vozidel na světě chce od roku 2018 oživit motocykly Jawa pro indický trh a další asijská země.
Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Právě pro tyto trhy podepsal koncern Mahindra&Mahindra licenční smlouvu na značku Jawa. Společnost si je velmi dobře vědoma, po čem je na trhu zájem. Do módy se vracejí retro modely, a právě na ty se v příštích letech chce tento výrobce zaměřit. Už v roce 2018 chce vrátit zašlou slávu historickým značkám.

Jednou z nich bude i česko-slovenský značka motocyklů Jawa. Zajímavostí je, že se v Indii vyráběly už od šedesátých let pod značkou Yezdi. Společnost Ideal Jawa India Ltd. jich vychrlila na indický trh několik stovek tisíc a doteď brázdí ulice měst. V roce 1996 ale přišlo ukončení výroby. Firma se potýkala nejen s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, ale i emisními předpisy, které byly nekompromisní vůči dvoutaktům. Teď ale společnost připravuje velký návrat legendy.

„Doufáme, že se nová Jawa představí už na výstavě Auto Expo 2018. Klasické motocykly budou vyráběny v naší továrně Mahindra Pithampur v Madhya Pradesh, kde budeme vyrábět i naše stávající motocykly Centuro, Gusto a Mojo,“ řekl tiskový zástupce značky Mahindra.

Koncern Mahindra patří k největším výrobcům automobilů a užitkových vozidel na světě. V Evropě jej reflektujeme díky automobilů SsangYong. Momentálně se více soustřeďuje i na motocykly a s obratem téměř 18 miliard dolarů ročně rozhodně má prostředky na navracení téměř zaniklé značky. Milovníky motocyklů Jawa u nás ale příliš nepotěšíme.

Na český trh se legendy s tradičními dvoutaktní motory 250 a 350 zřejmě nedostanou, nesplňují totiž tvrdé evropské normy. Za projížďkou tak budou muset našinci zřejmě vycestovat do Indie či asijských zemí.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků