Indická kopie slavného Jeepu se musí stáhnout. Koncern FCA ale pořád zuří

14 komentářů

Jig
1. prosince • 12:35

FCA zuří... Omg to je zas nadpis typu bulvární stoka.

Anonym
1. prosince • 1:41

Jen bych pripomnel jeden podstatny fakt, ktery v clanku neni zdurazneny: neni to primy konkurent Jeepu, pouze ma podobny design. Nejedna se totiz o auto, ktere byste si koupili v beznem autosalonu a vyrazili s nim na dalnici. Je to vozidlo kategorie UTV nebo taky oznacovane side-by-side, tedy off road pro 2-6 pasazeru, ktere do bezneho provozu muze jen s ruznymi omezenimi, ktere zavisi hlavne na statu a typu cesty.

Paly
30. listopadu • 11:35

Toyota kopírovala jeep v 70 tých rokoch modelom FJ cruiser a nič sa nestalo.
http://findclassicars.com/toyota/95032-1975-green-f...
https://www.grautogallery.com/vehicles/2666/1977-toyota...

Háček
30. listopadu • 13:52

Toyota už kopírovala kde co, první Lexusy byly Mercedesy jak když vyšije. Normální u všech Asiatů, umí levně vyrábět, ale vymyslet něco originálního neumí, co neobšlehnou u Amíků a Evropanů, tak nemají

bzzz
30. listopadu • 20:41

Strtelny prach, kompas, hedvabi, papir, LED, drift ;-)... Podle Bloomberga jsou nejinovativnejsimi zememi JKorea, Izrael, Finsko, Svedsko a Japonsko (slovo do pranice ale jaksi nekoresponduje s vasim omezenym vnimanim sveta, ale staci mrknout na vedecke Nobelovky).

Karel.
1. prosince • 8:52

Jistě, ve starověku byla Čína jednou z kolébek civilizace, střelný prach, hedvábí a kompas beru. Ale LED? Tu vyvinul Američan Nick Holonyak v roce 1962.

Assire var Anahid
30. listopadu • 19:58

To přestalo platit už před dvaceti lety. Dnes má Asie svůj styl a táhne vývoj v mnoha oblastech.

bzzz
30. listopadu • 11:15

Bez urazky, pokud zacnu navrhovagt na zelene louce jeep/offroad - a nejsem mimoradne talentovany designer/inza resp mam omezeny rozpocet, ale i presto - bude se s velkou pravdepodobnosti podobat nektere z legend.

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 10:35

nevím kolik to stojí tam, ale u nás je wrangler předražený a proto ta nevraživost, možná se jedná aji o kvalitnější kousky.

M
30. listopadu • 10:25

FCA je trapné.

Zombot
1. prosince • 0:25

FCA se v první řadě chová jako řádný hospodář a snaží se nepřicházet o zisk, což se v tomto případě děje tím, že konkurence zadarmo parazituje na duševním vlastnictví FCA. Mahindra vyrábí licenční Jeepy CJ3 od roku 1947, takže asi porušila podmínky když se s ní teď FCA soudí. Jinak Mahindra Roxor skutečně není žádnou konkurencí pro současné Jeepy, protože v USA se prodává výhradně jako terénní čtyřkolka bez homologace pro silniční provoz.

fela
2. prosince • 8:59

Duševné vlastníctvo neexistuje, je to vágny pojem, ktorý nemá v zákone oporu.Existujú autorské práva, patenty a ochranné známky.

Clayton
2. prosince • 6:41

Ale existuje několik způsobů, jak Mahindru dostat v různých státech USA legálně "na značky".

M
1. prosince • 21:15

Vaše poslední věta zcela jasně ozřejmuje, proč je FCA trapné.😊

Doporučujeme

Články odjinud