Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

O prodeji studia Pininfarina se mluví už docela dlouho. Nyní více než tři čtvrtiny akcií designérského studia Pininfarina získalo konsorcium společností Tech Mahindra Limited a Mahindra&Mahindra. Indický automobilový gigant tak získává prakticky neomezenou kontrolu nad slavným návrhářským studiem.

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Ani složení managementu se nemění, Paolo Pininfarina zůstává šéfem společnosti. Zbylé akcie jsou volně k dispozici na burze v Miláně za cenu přibližně 30 korun za kus.

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících. Slavný italský návrhářský dům prý ale bude mít volnou ruku a může nadále pracovat i pro jiné automobilky.

Zájem o design od věhlasných značek pochází především z Číny. Studio Pininfarina je ale známé především svou dlouhodobou prací pro Ferrari. Z obyčejných aut, která také navrhl Pininfarina, jmenujme třeba Ford Focus CC, Volvo C70 ši třeba Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale jen na osobních autech. Pininfarina navrhl třeba také lodě, vlaky nebo aktuálně nový model Zetoru.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků