Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

O prodeji studia Pininfarina se mluví už docela dlouho. Nyní více než tři čtvrtiny akcií designérského studia Pininfarina získalo konsorcium společností Tech Mahindra Limited a Mahindra&Mahindra. Indický automobilový gigant tak získává prakticky neomezenou kontrolu nad slavným návrhářským studiem.

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Ani složení managementu se nemění, Paolo Pininfarina zůstává šéfem společnosti. Zbylé akcie jsou volně k dispozici na burze v Miláně za cenu přibližně 30 korun za kus.

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících. Slavný italský návrhářský dům prý ale bude mít volnou ruku a může nadále pracovat i pro jiné automobilky.

Zájem o design od věhlasných značek pochází především z Číny. Studio Pininfarina je ale známé především svou dlouhodobou prací pro Ferrari. Z obyčejných aut, která také navrhl Pininfarina, jmenujme třeba Ford Focus CC, Volvo C70 ši třeba Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale jen na osobních autech. Pininfarina navrhl třeba také lodě, vlaky nebo aktuálně nový model Zetoru.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 95 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků