Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

O prodeji studia Pininfarina se mluví už docela dlouho. Nyní více než tři čtvrtiny akcií designérského studia Pininfarina získalo konsorcium společností Tech Mahindra Limited a Mahindra&Mahindra. Indický automobilový gigant tak získává prakticky neomezenou kontrolu nad slavným návrhářským studiem.

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Ani složení managementu se nemění, Paolo Pininfarina zůstává šéfem společnosti. Zbylé akcie jsou volně k dispozici na burze v Miláně za cenu přibližně 30 korun za kus.

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících. Slavný italský návrhářský dům prý ale bude mít volnou ruku a může nadále pracovat i pro jiné automobilky.

Zájem o design od věhlasných značek pochází především z Číny. Studio Pininfarina je ale známé především svou dlouhodobou prací pro Ferrari. Z obyčejných aut, která také navrhl Pininfarina, jmenujme třeba Ford Focus CC, Volvo C70 ši třeba Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale jen na osobních autech. Pininfarina navrhl třeba také lodě, vlaky nebo aktuálně nový model Zetoru.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků