Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

O prodeji studia Pininfarina se mluví už docela dlouho. Nyní více než tři čtvrtiny akcií designérského studia Pininfarina získalo konsorcium společností Tech Mahindra Limited a Mahindra&Mahindra. Indický automobilový gigant tak získává prakticky neomezenou kontrolu nad slavným návrhářským studiem.

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Ani složení managementu se nemění, Paolo Pininfarina zůstává šéfem společnosti. Zbylé akcie jsou volně k dispozici na burze v Miláně za cenu přibližně 30 korun za kus.

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících. Slavný italský návrhářský dům prý ale bude mít volnou ruku a může nadále pracovat i pro jiné automobilky.

Zájem o design od věhlasných značek pochází především z Číny. Studio Pininfarina je ale známé především svou dlouhodobou prací pro Ferrari. Z obyčejných aut, která také navrhl Pininfarina, jmenujme třeba Ford Focus CC, Volvo C70 ši třeba Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale jen na osobních autech. Pininfarina navrhl třeba také lodě, vlaky nebo aktuálně nový model Zetoru.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků