Incas Sentry APC je další z řady obrněnců schopných odolávat palbě z AK-47

Kromě javorového sirupu a hokeje umí dát Kanada světu i zajímavé pancéřované stroje na čtyřech kolech. Nejnovějším z nich je Sentry APC firmy Incas.

Kanadská společnost Inkas je mezi firmami nabízejícími balistickou ochranu automobilů relativním nováčkem, na trhu je teprve od roku 2000. Podle všeho však svou činnost rozjela v tu pravou chvíli a dělá to dobře, protože o klientelu nemá nouzi.

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Nabízí bezpočet přestaveb pro vozy značky Mercedes, Cadillac, Infiniti, Ford či Toyota, a kromě jiného má ve svém portfoliu i speciální, skoro od základů vyvíjené obrněné vozy, jako je třeba nejnovější Sentry APC.

Mohutný offroad dodávaný na přání rovněž jako pick-up má délku 5765 mm, šířku 2489 mm a výšku až 2464 mm, zatímco vzdálenost náprav činí 3576 mm. Pod přední kapotou v základu najdete 6,7litrový přeplňovaný vidlicový osmiválec na naftu, který je schopen na všechna čtyři kola poslat 395 koní, respektive až 1085 newtonmetrů násobených v šestistupňové automatické převodovce.

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Údaje o dynamice firma neuvádí, stejně tak je neznámá i hmotnost, nicméně stupeň pancéřování BR7, díky kterému je Incas Sentry APC schopen odolávat zásahům útočné pušky s municí o kalibru 7.62 a zvládne i dva výbuchy ručních granátů, nám říká, že asi nebude nízká.

Výrobce tvrdí, že kromě balistické ochrany bude model Sentry schopen nabídnout také mimořádně komfortní interiér pro čtyři až šest cestujících. Co tím v Inkas myslí, přesně nevíme, fotky vnitřku Kanaďané prozatím nezveřejnili, ale přidejte k jejich nové hračce nádrž o objemu 151 litrů a dostanete věc, kterou jen tak asi něco nezastaví. Běžný řidič si však Incas jen tak nepořídí. Firma ho dodává zásahovým jednotkám, armádním agenturám či složkám sloužícím na ochranu hranic.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků