Incas Sentry APC je další z řady obrněnců schopných odolávat palbě z AK-47

Kromě javorového sirupu a hokeje umí dát Kanada světu i zajímavé pancéřované stroje na čtyřech kolech. Nejnovějším z nich je Sentry APC firmy Incas.

Kanadská společnost Inkas je mezi firmami nabízejícími balistickou ochranu automobilů relativním nováčkem, na trhu je teprve od roku 2000. Podle všeho však svou činnost rozjela v tu pravou chvíli a dělá to dobře, protože o klientelu nemá nouzi.

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Nabízí bezpočet přestaveb pro vozy značky Mercedes, Cadillac, Infiniti, Ford či Toyota, a kromě jiného má ve svém portfoliu i speciální, skoro od základů vyvíjené obrněné vozy, jako je třeba nejnovější Sentry APC.

Mohutný offroad dodávaný na přání rovněž jako pick-up má délku 5765 mm, šířku 2489 mm a výšku až 2464 mm, zatímco vzdálenost náprav činí 3576 mm. Pod přední kapotou v základu najdete 6,7litrový přeplňovaný vidlicový osmiválec na naftu, který je schopen na všechna čtyři kola poslat 395 koní, respektive až 1085 newtonmetrů násobených v šestistupňové automatické převodovce.

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Údaje o dynamice firma neuvádí, stejně tak je neznámá i hmotnost, nicméně stupeň pancéřování BR7, díky kterému je Incas Sentry APC schopen odolávat zásahům útočné pušky s municí o kalibru 7.62 a zvládne i dva výbuchy ručních granátů, nám říká, že asi nebude nízká.

Výrobce tvrdí, že kromě balistické ochrany bude model Sentry schopen nabídnout také mimořádně komfortní interiér pro čtyři až šest cestujících. Co tím v Inkas myslí, přesně nevíme, fotky vnitřku Kanaďané prozatím nezveřejnili, ale přidejte k jejich nové hračce nádrž o objemu 151 litrů a dostanete věc, kterou jen tak asi něco nezastaví. Běžný řidič si však Incas jen tak nepořídí. Firma ho dodává zásahovým jednotkám, armádním agenturám či složkám sloužícím na ochranu hranic.

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků