Incas Sentry APC je další z řady obrněnců schopných odolávat palbě z AK-47

Kromě javorového sirupu a hokeje umí dát Kanada světu i zajímavé pancéřované stroje na čtyřech kolech. Nejnovějším z nich je Sentry APC firmy Incas.

Kanadská společnost Inkas je mezi firmami nabízejícími balistickou ochranu automobilů relativním nováčkem, na trhu je teprve od roku 2000. Podle všeho však svou činnost rozjela v tu pravou chvíli a dělá to dobře, protože o klientelu nemá nouzi.

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Armádní Partisan One. Vzhledově moc neláká, nabízí ale záruku 100 let

Nabízí bezpočet přestaveb pro vozy značky Mercedes, Cadillac, Infiniti, Ford či Toyota, a kromě jiného má ve svém portfoliu i speciální, skoro od základů vyvíjené obrněné vozy, jako je třeba nejnovější Sentry APC.

Mohutný offroad dodávaný na přání rovněž jako pick-up má délku 5765 mm, šířku 2489 mm a výšku až 2464 mm, zatímco vzdálenost náprav činí 3576 mm. Pod přední kapotou v základu najdete 6,7litrový přeplňovaný vidlicový osmiválec na naftu, který je schopen na všechna čtyři kola poslat 395 koní, respektive až 1085 newtonmetrů násobených v šestistupňové automatické převodovce.

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Údaje o dynamice firma neuvádí, stejně tak je neznámá i hmotnost, nicméně stupeň pancéřování BR7, díky kterému je Incas Sentry APC schopen odolávat zásahům útočné pušky s municí o kalibru 7.62 a zvládne i dva výbuchy ručních granátů, nám říká, že asi nebude nízká.

Výrobce tvrdí, že kromě balistické ochrany bude model Sentry schopen nabídnout také mimořádně komfortní interiér pro čtyři až šest cestujících. Co tím v Inkas myslí, přesně nevíme, fotky vnitřku Kanaďané prozatím nezveřejnili, ale přidejte k jejich nové hračce nádrž o objemu 151 litrů a dostanete věc, kterou jen tak asi něco nezastaví. Běžný řidič si však Incas jen tak nepořídí. Firma ho dodává zásahovým jednotkám, armádním agenturám či složkám sloužícím na ochranu hranic.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků