IMSA Gallardo Spyder: pekelný roadster

Keď sa nemecké ruky chopia talianskeho skvostu, nemusí to zákonite znamenať nudu. 610 koní a vietor vo vlasoch, to je zaujímavá kombinácia.

Nemecký tuner IMSA pripravil lahôdku pre fanúšikov talianskeho „Baby Lamba“. Mnohí ním možno budú opovrhovať a radšej by videli vo svojej garáži originál, ale v túžbe po čo najvyšších výkonoch sa nájde aj iná skupina ľudí, ktorí chcú ešte väčší výkon, ešte väčšiu exkluzivitu.

IMSA mnoho informácii do sveta nevypustili, no tým najväčším lákadlom je jednoznačne motor. Päťlitrový desaťvalec so sériovým výkonom 382 kW (520 k) dostal značnú radu úprav. Pár koní naviac? Vôbec nie. Celkový výkon sa totiž vyšvihol na výborných 448 kW (610 k) pri 7900 ot./min a hodnota točivého momentu dosahuje hodnoty 655 Nm pri 5300 ot./min. To sú na atmosférický agregát hodnoty nevídané.

Úprav sa dočkal aj systém trakčnej kontroly a podvozok dostal tvrdšie odpruženie. V ponuke úpravcu je aj kompletný bodykit zložený z viacerých dielov, pričom objednať ich bude možné osobitne. Gallardo Spyder stojí na 20“ odľahčených diskoch obutých do pneumatík 245/30 vpredu a 325/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
IMSA Gallardo Spyder

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků