12
Fotogalerie

Impreza STi Type RA-R: nástroj pro kamikaze

Subaru připravilo další limitovanou sérii Imprezy STI. Dávka koní navíc, sportovní úpravy a to vše jen pro tři sta vyvolených.

Jen tři sta vyvolených řidičů se bude moci prohánět v továrně upravené Impreze STI, která dostala poměrně dlouhé jméno Subaru Impreza WRX STi spec C Type RA-R.

Pod tímto názvem se skrývá limitovaná edice Imprezy STI, jenž dostala řádnou porci úprav, které mají za úkol přivést jízdní výkony ještě o stupinek dál, než kam dosáhne sériové STI.

Základem všeho je přepracovaný podvozek. Ten dostal nové stabilizátory, nové odpružení a to vše v červeném laku. Nové jsou dvě stay 18" ultralehkých kol a brzdová soustava s předními šestipístkovými třmeny.

Protože japonské STI pohání dvoulitrový motor a ne boxer o objemu 2,5 l zaměřili se technici na něj. Z dvoulitru dokázali získat další potřebné koně a výkon se tak zastavil na hodnotě 235 kW (320 k) a točivý moment na 423 Nm.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu a středový aktivní diferenciál DCCD na všechna čtyři kola.

A co je na tomto voze špatného? Bude pouze pro japonský trh, bude jich pouze 300 z toho 50 ve žluté barvě a možná to nejhorší pro (závistivé) Evropany: cena na japonském trhu s daní bude jen 795 000 Kč.

1.jpg 2.jpg 11.jpg
3.jpg 4.jpg 10.jpg
5.jpg 6.jpg 7.jpg
8.jpg 9.jpg 12.jpg
Impreza STi Type RA-R


Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud