Impreza STi Type RA-R: nástroj pro kamikaze

Subaru připravilo další limitovanou sérii Imprezy STI. Dávka koní navíc, sportovní úpravy a to vše jen pro tři sta vyvolených.

Jen tři sta vyvolených řidičů se bude moci prohánět v továrně upravené Impreze STI, která dostala poměrně dlouhé jméno Subaru Impreza WRX STi spec C Type RA-R.

Pod tímto názvem se skrývá limitovaná edice Imprezy STI, jenž dostala řádnou porci úprav, které mají za úkol přivést jízdní výkony ještě o stupinek dál, než kam dosáhne sériové STI.

Základem všeho je přepracovaný podvozek. Ten dostal nové stabilizátory, nové odpružení a to vše v červeném laku. Nové jsou dvě stay 18" ultralehkých kol a brzdová soustava s předními šestipístkovými třmeny.

Protože japonské STI pohání dvoulitrový motor a ne boxer o objemu 2,5 l zaměřili se technici na něj. Z dvoulitru dokázali získat další potřebné koně a výkon se tak zastavil na hodnotě 235 kW (320 k) a točivý moment na 423 Nm.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu a středový aktivní diferenciál DCCD na všechna čtyři kola.

A co je na tomto voze špatného? Bude pouze pro japonský trh, bude jich pouze 300 z toho 50 ve žluté barvě a možná to nejhorší pro (závistivé) Evropany: cena na japonském trhu s daní bude jen 795 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Impreza STi Type RA-R


Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků