Impreza STi Type RA-R: nástroj pro kamikaze

Subaru připravilo další limitovanou sérii Imprezy STI. Dávka koní navíc, sportovní úpravy a to vše jen pro tři sta vyvolených.

Jen tři sta vyvolených řidičů se bude moci prohánět v továrně upravené Impreze STI, která dostala poměrně dlouhé jméno Subaru Impreza WRX STi spec C Type RA-R.

Pod tímto názvem se skrývá limitovaná edice Imprezy STI, jenž dostala řádnou porci úprav, které mají za úkol přivést jízdní výkony ještě o stupinek dál, než kam dosáhne sériové STI.

Základem všeho je přepracovaný podvozek. Ten dostal nové stabilizátory, nové odpružení a to vše v červeném laku. Nové jsou dvě stay 18" ultralehkých kol a brzdová soustava s předními šestipístkovými třmeny.

Protože japonské STI pohání dvoulitrový motor a ne boxer o objemu 2,5 l zaměřili se technici na něj. Z dvoulitru dokázali získat další potřebné koně a výkon se tak zastavil na hodnotě 235 kW (320 k) a točivý moment na 423 Nm.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu a středový aktivní diferenciál DCCD na všechna čtyři kola.

A co je na tomto voze špatného? Bude pouze pro japonský trh, bude jich pouze 300 z toho 50 ve žluté barvě a možná to nejhorší pro (závistivé) Evropany: cena na japonském trhu s daní bude jen 795 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Impreza STi Type RA-R


Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků