Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

Jednatelé Porsche Česká republika zveřejnili výsledky za loňský rok v rámci dnešní tiskové konference. Dařilo se Volkswagenu i Seatu, pokles mělo Audi.
Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

Importér vozů Audi, Seat, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy v roce 2017 dodal na český trh celkem 54.144 vozů, což představuje meziroční nárůst o 2,3 procenta. Z historického hlediska tak pokračuje v růstu, protože i v loňském roce se mu podařilo dosáhnout rekordních výsledků.

Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Největší důvod k radosti může mít divize Volkswagen Užitkové vozy. V kategoriích N1 a M1 registruje růst o 15,8 procenta, když prodala 6072 vozidel. S 1,7procentním nárůstem (7535 prodaných vozů) se vytáhla divize Seat, Volkswagen si polepšil o 1,3 procenta (29.942 prodaných vozů). Pouze Audi se moc nedařilo. Vozů se čtyřmi kruhy ve znaku se loni prodalo 4486 kusů, což představuje meziroční pokles o 29,5 procenta.

V rámci dnešní tiskové konference se hovořilo o elektromobiltě, což je příležitost nejenom pro Audi. To totiž letos uvede elektrické SUV e-tron s dojezdem okolo 500 kilometrů na jedno nabití, další dva modely budou následovat.Největší boom elektromobilů se ale očekává až v roce 2020, kdy Volkswagen uvede rodinu modelů I.D. V dalších pěti letech chce koncern Volkswagen nabízet více než 80 elektrifikovaných modelů, z nichž padesát bude poháněno pouze elektromotorem.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Nejúspěšnějším Volkswagenem roku 2017 je Golf, následovaným Passatem a Tiguanem. Prodeje Seatu táhnou Leon a Ibiza, Audi se opírá o SUV Q7 a modely A6 a Q3, které v letošním roce projdou mezigenerační obměnou. Nejprodávanějším modelem divize Volkswagen Užitkové vozy byla řada T, dařilo se však i modelům Caddy (+28 %), Crafter (+39,7 %) a Amarok (+30,8 %), který byl oceněn titulem pick-up roku 2018.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků