Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

Jednatelé Porsche Česká republika zveřejnili výsledky za loňský rok v rámci dnešní tiskové konference. Dařilo se Volkswagenu i Seatu, pokles mělo Audi.
Importér Porsche ČR měl rekordní rok. Největší růst zaznamenaly užitkáče

Importér vozů Audi, Seat, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy v roce 2017 dodal na český trh celkem 54.144 vozů, což představuje meziroční nárůst o 2,3 procenta. Z historického hlediska tak pokračuje v růstu, protože i v loňském roce se mu podařilo dosáhnout rekordních výsledků.

Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Volkswagen poprvé ukázal Golf osmé generace. Zatím formou skici

Největší důvod k radosti může mít divize Volkswagen Užitkové vozy. V kategoriích N1 a M1 registruje růst o 15,8 procenta, když prodala 6072 vozidel. S 1,7procentním nárůstem (7535 prodaných vozů) se vytáhla divize Seat, Volkswagen si polepšil o 1,3 procenta (29.942 prodaných vozů). Pouze Audi se moc nedařilo. Vozů se čtyřmi kruhy ve znaku se loni prodalo 4486 kusů, což představuje meziroční pokles o 29,5 procenta.

V rámci dnešní tiskové konference se hovořilo o elektromobiltě, což je příležitost nejenom pro Audi. To totiž letos uvede elektrické SUV e-tron s dojezdem okolo 500 kilometrů na jedno nabití, další dva modely budou následovat.Největší boom elektromobilů se ale očekává až v roce 2020, kdy Volkswagen uvede rodinu modelů I.D. V dalších pěti letech chce koncern Volkswagen nabízet více než 80 elektrifikovaných modelů, z nichž padesát bude poháněno pouze elektromotorem.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Nejúspěšnějším Volkswagenem roku 2017 je Golf, následovaným Passatem a Tiguanem. Prodeje Seatu táhnou Leon a Ibiza, Audi se opírá o SUV Q7 a modely A6 a Q3, které v letošním roce projdou mezigenerační obměnou. Nejprodávanějším modelem divize Volkswagen Užitkové vozy byla řada T, dařilo se však i modelům Caddy (+28 %), Crafter (+39,7 %) a Amarok (+30,8 %), který byl oceněn titulem pick-up roku 2018.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků