Premiéra dvoupatrového městského autobusu proběhla přímo v londýnském autobusovém muzeu, spekuluje se o velké objednávce.
Britská metropole rovná se dvoupatrové busy, v anglickém jazyce double-deckery. Ve Spojeném království se objevily v koňmi tažené podobě již v roce 1847, obecně jsou zde oblíbenější než kloubové autobusy díky menší délce a lepší ovladatelnosti, byť mohou mít jistá omezení ohledně výšky. Ta je dnes typicky 4,38 metru až 4,58 metru. Nejslavnějším modelem byl AEC Routemaster, který známe ze všech starých pohlednic – vůz o délce 8,4 metru s výškou 4,4 metru byl vyráběn v letech 1954 až 1968, poslední kusy se udržely v provozu až do roku 2005.
Jejich duchovními nástupci se staly busy New Routemaster od severoirské společnosti Wrightbus, diesel-hybridní vozy, pronásledované několika technickými problémy – například málo účinnou klimatizací nebo selháváním baterií hybridního systému. Což popíralo jejich původní účel, tedy úsporný provoz s menšími emisemi. Dle posledních dostupných údajů jezdí v londýnské veřejné dopravě celkem přes 8,5 tisíce autobusů, včetně 3835 hybridních vozů a 949 elektrických, najdeme zde také nižší desítky busů na palivové články.
Čínská automobilka BYD se nyní pochlubila novým modelem double-deckeru s názvem BD11. Má LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie Blade o využitelné kapacitě 457 kWh, umožňující dojezd až 640 kilometrů. Poháněn je dvěma 150kW motory přímo v kolech, disponuje adaptivním odpružením a dá se nabíjet z vícero nabíječek běžného typu – nejúčinnější je ale pantografové nabíjení až 500 kW, kterým lze dosáhnout stoprocentní kapacity z úplného vybití za dvě hodiny. To jsou slušné parametry vzhledem k faktu, že běžný londýnský bus ujede 160 až 320 kilometrů denně.
Cena má být o pětinu nižší než u britských konkurentů, byť prý zhruba třetina dílů pochází z Evropy – i tak je ale model BD11 vyráběn v Číně. Již nyní ale bylo v Británii vyrobeno dodáno více než 1800 elektřinou poháněných autobusů od britského výrobce Alexander Dennis typu Enviro400 ve spolupráci s BYD, byť tato spolupráce nedávno skončila. Proslýchá se, že londýnská veřejná doprava už objednala prvních sto kusů double-deckeru BYD BD11, a mohlo by jich být výrazně více.