Ikonická dunovka se vrací a ctí tradice! Je do zásuvky, ale než ji zavrhnete, přečtěte si, co všechno dokáže

Meyers Manx pokračuje pod taktovkou nového majitele jako elektrická buggy. Buďte v klidu, transformace do moderny proběhla s citem.

Bruce Meyers zemřel loni v únoru, ale ještě stihl svou značku prozíravě prodat společnosti Trousdale Ventures, aby „dunovce“ zajistil pokračování i po svém odchodu. Nyní je plážové vozítko v rukou zakladatele a předsedy představenstva Phillipa Sarofima. Ten usoudil, že je čas vyrazit vstříc moderní době, ale pořád s ohledem na tradice.

Nového Meyers Manx 2.0 Electric se dočkáme už brzy. Automobilka zatím nemá představu o ceně, ale pokud je vám to jedno, můžete se zapsat do online rezervací, které se otevírají po premiéře 19. srpna během Monterey Car Week. Padesátka nedočkavců bude vybrána na speciální testovací program, během nějž poskytnou výrobci zpětnou vazbu před finálním laděním. Dodávky klientům jsou naplánované na rok 2024.

To je ještě dlouhá doba, ale základní kámen je již položen. Sarofima pozval designéra Freemana Thomase, aby navrhl nový design buggy. Mimochodem, jemu vděčíme za New Beetla. Pozitivní zprávou je, že novinka není rekreací konceptu ID Buggy, ale maximálně se snaží přiblížit originálu, i když řada prvků ctí moderní dobu.  

Původní Meyers Manx měl laminátovou karoserii připevněnou k trubkovému rámu. Prvotní koncepce nebyla rentabilní, proto po výrobě 12 kusů přešel na zkrácenou platformu Brouka. Nový model využívá hliníkový monokok s lehkou karoserií z blíže nespecifikovaného materiálu.

Vzhledem ke stále probíhajícímu vývoji se ví jen málo technických detailů. Meyers Manx 2.0 Electric nabídne dvě verze s baterií o kapacitě 20 a 40 kWh. Vzhledem k odhadované hmotnosti mezi 680 až 750 kg se počítá s dojezdem 240 až 480 kilometrů. Nabíjení zajišťuje 6kW palubní nabíječka, ale bude možné si připlatit za DC nabíjení o výkonu 60 kW. Díky malým článkům by proces neměl trvat dlouho.

Buggy zůstane věrná pohonu zadních kol. Pro precizní rozdělování výkonu bude mít každé kolo svůj elektromotor. Říká se, že hranici 96 km pokoří za 4,5 sekundy a vrcholný model nabídne až 202 koní s točivým momentem 325 Nm. Novinka také dostane kotoučové brzdy pro všechna kola a rekuperační systém na zadní nápravě. Nebude chybět elektrický posilovač řízení ani elektrická parkovací brzda.

V interiéru najdeme dvě sedadla, jejichž čalounění bude pravděpodobně na volbě zákazníka, a centrální budík integrovaný do jednolité palubní desky se stylovým osvětlením. Když nebude třeba pevné střechy, pravděpodobně zůstane doma v garáži. Zároveň se očekává, že absence motoru a palivové nádrže vytvoří nové úložné prostory.

Diskuze (12) Další článek: Koukněte se do motoru nejsilnějšího Golfu všech dob! Za jeho výkonem stojí jemné ladění

Témata článku: , , , , , , , , ,