IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

LOL  |  29. 06. 2016 12:38

Kurňa zase jen ti korejčíci dělají všechno poctivě.

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 07. 2016 17:21

Mají staré plány a nestihli okopírovat úsporné "zlepšováky".

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  29. 06. 2016 13:15

hned ta první věta :)
Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti.

Drtivá většina kupujících si před koupí auta NEzjistí jeho hodnocení bezpečnosti.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  29. 06. 2016 14:15

A VOLVO ?

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  29. 06. 2016 19:13

soudě dle toho, že jejich konstrukčně stará auta uspěla v testech, které se začaly dělat až později, tj. nebylo známo jaký přesah, z jaké strany, pod jakým úhlem, tak si myslím, že by uspěly i v tomto. Nevidím důvod, proč by měli šidit jednu stranu.

Odpovědět  |   | 
tom  |  30. 06. 2016 06:11

No prave stare modely. Jestli nebude prave tady zakopanej pes. Jak by asi dopadly cinske modely?

Odpovědět  |   | 
david  |  30. 06. 2016 15:08

Volvo je přeci nejlepší, to je jasný, ne?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 06. 2016 16:38

Toto považuji za naprostou prasárnu. Podstatné snížení bezpečnostni bezpečnosti spolujezdce v důsledku úspory méně než jednoho procenta prodejní ceny vozu není nic jiného než prasárna a trest pro automobilky by měl být likvidační !

Odpovědět  |   | 
rzr  |  29. 06. 2016 19:14

Takový plíšek za 1€, 1.000.000 vyrobených aut, 1.000.000 € vícenáklady. Pochopitelný důvod k šetření.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 06. 2016 19:33

Kdepak, to není pochopitelný důvod k šetření, to je důvod k šetření jen ve firmě s bídnou firemní kulturou, firmě, která není řízena zodpovědnými vlastníky, ale nájemným managementem, který doufá, že v případě prasknutí průšvihu bude dávno se zlatými padáky někde jinde. Osobně mi toto podvodné šetření na bezpečnosti přijde mnohem odpornější než je falšování emisí, jejichž limity jsou stanoveny na hranici současných technických možností. Manažer, který se rozhodně ušetřit pár eur tím, že na místě spolujezdce dá o jednu výztuhu z vysokopevnistní oceli míň a tím v podstatě odsoudí partnera řidiče či řidičky v případě nehody třeba i k smrti - to je prase, jenž má zavřeno až zčerná!

Odpovědět  |   | 
sokar  |  30. 06. 2016 06:00

No vidíš a třeba u takové RAV4 od Toyoty by tohle nikdo nečekal.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 06. 2016 07:35

Nadhodnota, nadvyroba. Niecim sa to kompenzovat musi. Inak nebude po uzavreti fiskalu zelena bunecka v excelovskej tabulecke a to je to, co je rozhodujuce. Nejakych par smrtakov nikoho nezaujima. Zisk, chapes?

Klud, toto uz dlho trvat nebude. Zosype sa to ako domcek z kariet.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:32

By mě zajímalo čím ty se živíš.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 07. 2016 00:00

bezpečností, prostě jsou firmy, kde je snaha takové a podobné snahy eliminovat v zárodku. Nevím jak to mají automobilky, ale naše oddělení vyloženě občas musí jít i proti ekonomům a manažerům. Vždycky je snaha o minimalizaci nákladů, ale pokud chce firma úspěšně přežít, tak musí mít i někoho, kdo řekne...tak chlapci, dál už to nejde.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 07. 2016 00:00

bezpečností, prostě jsou firmy, kde je snaha takové a podobné snahy eliminovat v zárodku. Nevím jak to mají automobilky, ale naše oddělení vyloženě občas musí jít i proti ekonomům a manažerům. Vždycky je snaha o minimalizaci nákladů, ale pokud chce firma úspěšně přežít, tak musí mít i někoho, kdo řekne...tak chlapci, dál už to nejde.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  29. 06. 2016 16:41

Takže to ukazuje jednu věc - testy bezpečnosti jsou k ničemu, protože výrobci aut zase zpevnili auta tak, aby dostala plný počet bodů v testu. Ale v reálu, když to nebude jeba podle metodiky, to bude minimálně o trvalou invaliditu... Achjo...

Odpovědět  |   | 
rzr  |  02. 07. 2016 17:09

Testy bezpečnosti se dělají podle závazného standardu, ten také určuje konstrukci, na ten se optimalizuje chování auta. To jen teď spousta nezávislých dobrodinců provádí resty jinak, než je definováno a křičí, že auto (žrádlo pro psy i lidí, léky, voda....) nevyhovuje normě, které neexistuje, nevztahuje se.... Totéž je Evropský hon na reálnou spotřebu, které neodpovídá té laboratorní. Jedná se o stále stejný příběh,kdy úředník definuje požadavek, výrobce ho splní. Pokud je požadavek nesprávný, jedná se vinu ale úředníka.
Výrobce bude dodržovat to minimum co musí, pokud si něčím extra nezajistí vyšší příjem.
Takto funguje business v regulovaném prostředí, je to boj, ne besídka zvláštní školy.

Odpovědět  |   | 
hihihi  |  29. 06. 2016 20:17

Třeba na to má vliv i to, že ve většině aut prý jezdí obvykle pouze samotný řidič, což zase významně snižuje riziko zranění spolujezdce.

Odpovědět  |   | 
bouce  |  29. 06. 2016 23:15

tohle mi zvedá mandle víc, než trapné emise

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 06. 2016 10:40

Automobilky delaji byznys jako kazdy jiny - nepolemizuji o spravnosti/pozadi podobneho chovani ci vysledku. Spise mne zarazi, ze na neco podobneho se prislo az ted(?) - tzn nelze se spolehnout ani na 'testovaci' autority atp (bzene se na testy prece posilaji specialni vzorky/kusy atp). Tzn v consumer segmentu 0jeb zakaznika funguje na vsech frontach ;-(

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 06. 2016 11:03

ovšem i byznys se dá dělat eticky či neeticky. Podvádění zákazníků asi nespadá do první skupiny ...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:36

Ano, v dnešní době jsou etika a morálka na prvním místě

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 06. 2016 11:44

je otázkou, jestli se to vyplatí. VW jen na americkém trhu bude za podvod ohledně emisí solit nějakých 15 mld dolarů odškodné, nepletu-li se a dále přišel o pozici na trhu, o všechny investované peníze do reklamy na trhu, do vybudování zastoupení atd...takže to ošulení stálo a bude stát dost :)

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:55

Vzhledem k tomu že se to dělo léta, tak nepochybuju že se to bohatě vyplatilo.
Jinak já zrovna v té VW kauze vidím daleko víc politiku a jiné tlaky, než snahu o spravedlnost.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 06. 2016 12:14

No to je pravda, ale ty se ptáš proč jim někdo vytáhl kostlivce ze skříně a já se ptám, proč ho tam vůbec měli a jestli jim to stálo za to. Když někam vstupuješ jako nový hráč, tak je jasné že po tobě půjdou a je tuplovanou blbostí tam vstupovat a nemít čistý štít.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 12:24

Určitě stálo. Navíc akcionáři dnes chtějí peníze hned, ne až někdy. Okamžitý zisk tedy převažuje nad riziky. Umím si představit i direktiva pro vedení ve stylu Chceme tolik a tolik zisků, jak to uděláš je tvoje věc a nás to nezajímá.
Ale to se stále bavíme jen teoreticky. Skutečnost se nikdy nedozvíme.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 06. 2016 07:48

Zajímavé, že se jedná o japonské modely, původně s pravostranným řízením.

Odpovědět  |   | 
Olda  |  30. 06. 2016 08:20

to je dobrý postřeh.

Odpovědět  |   | 
Nikoloki  |  30. 06. 2016 08:44

To jo, ale jde vlastně jen o to, do které formy se hodí vysokopevnostní a do které obyčejný plech … Ten plech totiž ještě není "levý" a "pravý"

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  30. 06. 2016 10:17

What else is new? Medvede seru v lese a Nemci su v Berline?

Auta nie su vnutorne dokonale symetricke - uz len umiestnenie volantu ma vplyv na konstrukciu (hej, vsimli ste si niekto z v anglicakoch sa stierace pohybuju naopak? :) ).

Takze je vcelku logicke, ze lava ci prava strana bude na naraz reagovat inak.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 06. 2016 11:02

Předpokládám ale, že když si kupujete auto, tak očekáváte, že 5 hvězdiček z testů bezpečnosti platí jak pro vaši půlku auta, tak i pro půlku ve které sedí vaše milenka/ žena, potomek atd...nemyslím si, že by někdo vědomě akceptoval, že mu prodají šunt, který by v případě nárazu na stranu spolujezdce měl deformaci zasahující do prostoru osádky o dalších patnáct - dvacet čísel větší než na straně řidiče. To znamená, že očekáváte, že případná větší tuhost vozu na straně řidiče daná konstrukcí volantu atd (to pomíjím prostý fakt, že se nejspíš jednalo o vyčůranost vzniklou z hledání úspor a nikoliv technickými požadavky)... bude nějak vykompenzovaná i na straně spolujezdce.

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  30. 06. 2016 15:48

No, v prvom rade odporucam sa zamysliet, a az potom odpovedat.

1. Umiestnenie volantu som uviedol ako priklad na ilustraciou rozdielov medzi pravou a lavou stranou auta. Aj ked si odmyslime volant, a s nim spojene dielce, auto nikdy nebude symetricke. Chce to trochu abstrakcie a schopnosti aplikovat podstatu prikladu na celu problematiku.

2. Ako si vyberam auto je nepodstatne. Podstatne je, ze fyzika sa oklamat neda. A ak plati, ze konstrukcia auta nie je symetricka, tak nevyhnutne plati, ze posobenie kinetickej energie na pravu a lavu cast auta povedie k roznym vysledkom s vynimkou situacie, keby bola 'zranitelnejsia' polovica upravena tak, aby svoju nevyhodu vykompenzovala.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 07. 2016 02:37

Nojo, jenze kdybys mel pravdu, tak by to platilo pro vsechny auta a zadna korejska vyjimka by tam nebyla.
Jenze tady mame jedno auto, ktere je pevne vlevo i vpravo stejne.
Ja si pockam na test Volva, neco mi totiz rika, ze ve Volvu to bude na obou stranach stejny...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 07. 2016 03:08

A pokud jde o tu fyziku a logiku:
- vetsina aut (ne-li vsechna bezna auta) ma pravo- i levostranne rizeni
- automobilka nebude vyrabet cely auto zrcadlove aby vrznula volant na druhou stranu, to by byla skutecne nejmene ekonomicka cesta
- logika rika, vsechno co se tyce deformacnich zon je v navrhu zcela totzna pro pravo- i levostranne rizeni
- volant a jeho ulozeni z podstaty veci NESMI byt soucasti deformacnich zon a deformace ho nesmi nikam posunout
- jeste jednou a jinak - deformovane soucasti pokud mozno nesmi byt v kontaktu s nicim, co se tyka volantu Tudiz jeho poloha nema na deformaci temer zadny vliv
- samozrejme auto neni symetricke (treba ulozeni volantu, pozice motoru atd), ale to neznamena, ze se bude asymetricky deformovat. Samozrejme ulozeni motoru bude uz nejaky vliv mit, ale zdaleka ne takovy, protoze soucasti navrhu deformacnich zon je take to, ze motor se odsouva dolu pod auto. Pokud se posova zaroven na nejakou stranu, potom byly deformacni zony zamerne zkonsrruovany asymetricky (a zkoncilo by to tim, o cem se tu bavime - ze to nekdo takhle vyrobil vedome)
- ale tak to podle me neni, zustava ta nejlogictejsi varianta - na jedny strane je drahej tvrdej material, na druhy strane je levnej mekci material, rozdil treba 50€ a dokud nekdo nezacne crashtestovat druhou stranu, nikdy ja to nikdo neprijde - na pohled jsou ty kusy vlevo a vpravo totozny, na omak taky, hmotnost maji 99.9% stejnou, takze pokud se nekdo rozhodne "prasacky" setrit, udela presne tohle
- a nebude nahodou ani to, ze to maji mnozi vyrobci - oni totiz to auto od konkurence koupi, rozeberou, prozkoumaj a hlavne si zmeri ktery kus je z jakeho materialu - takze na to prijdou - no a pak to aplikujou taky a usetri taky
- vubec by me neprekvapilo, kdyby pro levostranne rizeni vyrobili levou stranu z lepsiho materialu nez pravou ... a u pravostranneho naopak (a ne, neprotirecim si, mluvim o zcela symetricke konstrukci, jen nektery kusy jsou vlevo a vpravo z jinyho materialu)

Je to proste hnus a znovu ti rikam, pockej si na to Volvo, doufam, ze nezklame (a neudela za me blbce)

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:03

Ale je to skvělá příležitost si zanadávat, jako v hospodě u piva. Přitom kdybychom se mrkli na odvedenou práci těch "rozhořčených občanů", nejspíš by to bylo ještě daleko horší.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:17

Jinak je to hlavně o kapitalismu, který nás naučil absolutně vše přepočívávat na peníze. Každý dnes dělá jen nutné minimum toho co musí (až na pár dobrovolníků, charity a podobně) a každý přemýšlí tak, že cokoliv nezaplatím, to je můj zisk. Ale tady všichni dělají překvapené a rozhořčené. Jaká komická faleš.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:21

A aby nedošlo k nedorozumění - nijak to neschvaluju ani neříkám že je to v pořádku, jen konstatuju, že se to děje všude a dělají to všichni.
A pokud opravdu nic takového nechceme, tak musíme začít každý sám u sebe. Teprve pak to půjde. Čekat že o všechno se postará někdo jiný je naivní a nefunguje to.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:22

Je to něco jako s masturbací - kdo tvrdí že to nedělá, dělá to nejvíc.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  30. 06. 2016 11:30

Jistě by se tady našlo mnoho zaměstnanců z automobilek, kteří různou "optimalizaci výroby" denně provádějí a živí je to. A děje se něco? Stávkují kvůli tomu nebo to odmítají dělat? Jasně že ne. Jsou rádi, že si mohou vydělat a vůbec nad tím nepřemýšlejí. A stejně tak všude jinde. Prostě se na tom podílíme všichni společně, takže i nadávat za tento stav můžeme zase jen sami sobě. Není to nějaké "cizí nařízení", je to rozhodnutí nás všech, děláme to my.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 06. 2016 14:00

podle sebe soudíte ostatní? Se nemáte čím chlubit. Nedělám přímo v automotive, ale jsem zaměstnán u jejich dodavatele nářadí, nástrojů, strojů atp. Nikdy by nás nenapadlo to nějak šidit, třeba si nechat vyrábět levné frézy v Číně a pak je tu přebalovat do značkových krabiček. Šlo by to, asi by to nikdo zprvu nepoznal, vydělali bychom více ... ale jak už to tak bývá, tak ty sviňárny vždycky nějak vyplavou napovrch a nám by to zkazilo jméno, které má za ty roky už nějakou hodnotu. Nehledě na to, že by nás mohli zákazníci žalovat, protože by ten podvrhnutý výrobek neplnil třeba tolerance, což by ovlivnilo výrobu ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2016 18:07

Tyvole... ty se prvně zamysli a pak teprve piš, ať tu z toho po tobě pořád není takové vlákno nesmyslů.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  30. 06. 2016 11:18

Hezký ojeb od Toyoty a Nissanu, udělat druhou půlku auta z perníku to vyžaduje notnou dávku "kreativity".

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 06. 2016 11:32

ať ještě zkusí náraz zezadu a zjistí se, že u 97% aut (odhad) je bezpečná akorát pozice řidiče.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  30. 06. 2016 12:34

A co takhle podívat se na to z druhé strany? Celý vůz je standardní, jenom na straně řidiče je karoserie vyztužená nebo upravena (jedno zda pro pravo či levostranný provoz) protože na té straně se více bourá???
A přiznejte si kolik z vás ukřičených má správně nastavené a zapnuté (pokud vůbec ) pásy,aby vás neomezovaly při řízení. A proto to je jak to je.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 06. 2016 13:48

automobil má být zkonstruovaný tak, aby ochránil posádku před libovolnou nehodou. Ať čelním nárazem, bočním, zezadu, nebo pádem na střechu, případně nárazem zespod auta. Pokud některá z automobilek staví auta pouze tak, aby vyhověla testům a nic víc, tak se je nezdráhám označit za podvodníky, protože ve spoustě propagačních materiálů pak uvádí, jak je jejich automobil bezpečný a zcela srovnatelný či dokonce lepší jak konkurence. Což není pravda.

Odpovědět  |   | 
:)  |  30. 06. 2016 15:26

No ja by som bol skor nasr.ny na testovaciu instituciu, kedze oni nespravili testy komplexne. ako moze preboha tester povedat, ze ho vyrobca ofajcil, ked vyrobil vyrobok inak ako on testuje :D :D :D mna drbne, ono tie auta pokal viem su vyhovujuce na premavku, ani jeden ten model nebude na zaklade testov zakazany, nemylte si pojmy s dojmami ;)

Odpovědět  |   | 
Peter  |  30. 06. 2016 15:52

A co myslíš, byla dříve auta, nebo testy. Způsoby testování IIHS nebo NCAP přece neurčují výrobci, ti mají své testy. A jak je z článku vidět výrobce může jenom předpokládat jak budou testy probíhat. Např. Mercedes vyrábí bezpečné vozy, ale losí test mu dal co proto. Nebo když si Američanka upeče své dítě je vinen výrobce mikrovlnky?

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  30. 06. 2016 18:06

výrobce auta nemá nad novými iihs/euroncap testy vůbec přemýšlet. Má postavit auto tak, aby bylo bezpečné. Tj. ať si na něj iihs/euroncap vymyslí cokoliv, tak musí obstát. To samé losí testy - to auto má být jízdně stabilní v běžném provozu, žádný test jej nemůže rozhodit.
Testy jsou tu jen od toho, aby se ukázalo, jak se to automobilkám daří plnit. Ne od toho, aby podle nich navrhovali svá auta.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  30. 06. 2016 19:28

O tom nepochybuji, ale ani tank není nezdolatelný, takže hlavním cílem není vyrábět obrněné vozy, ale jezdit bezpečně a s rozumem. Na kole taky nemám deformační zóny a 7 airbagů a podle toho jedu.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  02. 07. 2016 03:17

Nelze jezdit podle toho, jak dobry mam auto v crashtestech - protoze havarii nemam pod kontrolou - kdyz to do me nekdo nasije, ja si jeho rychlost a velikost a hmotnost nevyberu.
To plati na kole 1000000x vic, tam je jakykoliv kontakt s cimkoliv nekde nad 60km/h fatalita a ty si proste bohuzel nemuzes vybirat, kdo te sestreli...

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  30. 06. 2016 14:47

Problém je v tom, že kvůli sloupku řízení MUSÍ být řidičova strana tužší, protože je tam méně prostoru k deformaci. A k tomu samozřejmě přispívá, že výrobci dnes samotný sloupek řízení rutinně používají jako strukturální prvek.

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  30. 06. 2016 20:56

Škoda že v testu není podvodwagen,aspoň by jsme věděli kde se začalo šetřit.

Odpovědět  |   | 

A pak si kupte nový auto. To si fakt zajedu zase do největšího autobazaru a koupim auto co bylo děláno ještě kvalitně.

Jedu co můžu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 07. 2016 18:09

Hodně štěstí...
Ale upřímně, poplatky a servis tak starého auta ti nezávidím.

Odpovědět  |   | 

Kde na tom bude stejne blbe jak ridic, tak spolujezdec a nebudou si muset nic vycitat :).

Odpovědět  |   | 
Novak  |  03. 07. 2016 14:46

Mozna by to chtelo se nad tim i zamyslet. Testy se tak delaji proto, ze se tak stane nejvice nehod a je tudiz celkem logicke, ze se bezpecnost zameruje na nejcastejsi pripad nehody. Blbe to maji akorat tam, kde se jezdi vpravo, protoze nepredpokladam, ze by to v autech pro tyto trhy bylo naopak, ale kdo vi, mozna ze ano.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A