IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti. Už jsme si zvykli, že pět hvězdiček má skoro každý model, vývoj jde mílovými kroky kupředu, což se pozitivně odráží na ochraně posádky. Americký institut pro bezpečnost IIHS však zjistil, že automobilky velmi často staví auta přímo na míru bezpečnostním testům. A to až tak, že se zásadně liší tuhost karoserie pro řidiče a spolujezdce při čelním nárazu.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Za tímto účelem vzali lidé z IIHS sedm kompaktních SUV, které z jejich testů vyšly s výbornými výsledky, a tentokrát je se stejně malým přesahem poslali proti zdi znovu, ovšem s malým rozdílem - druhou, spolujezdcovou stranou. Výsledek je naprosto tristní, pouhý jeden model, Hyundai Tucson, vykázal naprosto shodnou úroveň bezpečnosti u obou stran vozu.

U ostatních šesti byly výsledky odlišné. U některých vozů (Toyota RAV4 a Nissan Rogue/X-Trail) byla navíc při demontáži nárazníku a dalších dílů viditelná rozdílná konstrukce vozu pro levou a pravou stranu. U ostatních modelů nebyl rozdíl viditelný, ale z testů byl jasně patrný. Institut IIHS se na toto důležité téma chce zaměřit a chystá další takové testy. 

Model Hodnocení řidičovy strany Hodnocení spolujezdcovy strany
Hyundai Tucson Dobré Dobré
Buick Encore (Opel Mokka) Dobré Přijatelné
Honda CR-V Dobré Přijatelné
Mazda CX-5 Dobré Přijatelné
Nissan Rogue (X-Trail) Dobré Průměrné
Subaru Forester Dobré Průměrné
Toyota RAV4 Dobré Špatné
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků