IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti. Už jsme si zvykli, že pět hvězdiček má skoro každý model, vývoj jde mílovými kroky kupředu, což se pozitivně odráží na ochraně posádky. Americký institut pro bezpečnost IIHS však zjistil, že automobilky velmi často staví auta přímo na míru bezpečnostním testům. A to až tak, že se zásadně liší tuhost karoserie pro řidiče a spolujezdce při čelním nárazu.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Za tímto účelem vzali lidé z IIHS sedm kompaktních SUV, které z jejich testů vyšly s výbornými výsledky, a tentokrát je se stejně malým přesahem poslali proti zdi znovu, ovšem s malým rozdílem - druhou, spolujezdcovou stranou. Výsledek je naprosto tristní, pouhý jeden model, Hyundai Tucson, vykázal naprosto shodnou úroveň bezpečnosti u obou stran vozu.

U ostatních šesti byly výsledky odlišné. U některých vozů (Toyota RAV4 a Nissan Rogue/X-Trail) byla navíc při demontáži nárazníku a dalších dílů viditelná rozdílná konstrukce vozu pro levou a pravou stranu. U ostatních modelů nebyl rozdíl viditelný, ale z testů byl jasně patrný. Institut IIHS se na toto důležité téma chce zaměřit a chystá další takové testy. 

Model Hodnocení řidičovy strany Hodnocení spolujezdcovy strany
Hyundai Tucson Dobré Dobré
Buick Encore (Opel Mokka) Dobré Přijatelné
Honda CR-V Dobré Přijatelné
Mazda CX-5 Dobré Přijatelné
Nissan Rogue (X-Trail) Dobré Průměrné
Subaru Forester Dobré Průměrné
Toyota RAV4 Dobré Špatné
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky