IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti. Už jsme si zvykli, že pět hvězdiček má skoro každý model, vývoj jde mílovými kroky kupředu, což se pozitivně odráží na ochraně posádky. Americký institut pro bezpečnost IIHS však zjistil, že automobilky velmi často staví auta přímo na míru bezpečnostním testům. A to až tak, že se zásadně liší tuhost karoserie pro řidiče a spolujezdce při čelním nárazu.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Za tímto účelem vzali lidé z IIHS sedm kompaktních SUV, které z jejich testů vyšly s výbornými výsledky, a tentokrát je se stejně malým přesahem poslali proti zdi znovu, ovšem s malým rozdílem - druhou, spolujezdcovou stranou. Výsledek je naprosto tristní, pouhý jeden model, Hyundai Tucson, vykázal naprosto shodnou úroveň bezpečnosti u obou stran vozu.

U ostatních šesti byly výsledky odlišné. U některých vozů (Toyota RAV4 a Nissan Rogue/X-Trail) byla navíc při demontáži nárazníku a dalších dílů viditelná rozdílná konstrukce vozu pro levou a pravou stranu. U ostatních modelů nebyl rozdíl viditelný, ale z testů byl jasně patrný. Institut IIHS se na toto důležité téma chce zaměřit a chystá další takové testy. 

Model Hodnocení řidičovy strany Hodnocení spolujezdcovy strany
Hyundai Tucson Dobré Dobré
Buick Encore (Opel Mokka) Dobré Přijatelné
Honda CR-V Dobré Přijatelné
Mazda CX-5 Dobré Přijatelné
Nissan Rogue (X-Trail) Dobré Průměrné
Subaru Forester Dobré Průměrné
Toyota RAV4 Dobré Špatné
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků