IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

IIHS zjistil, že se liší tuhost aut pro levou a pravou stranu

Drtivá většina kupujících si před koupí auta zjistí také jeho hodnocení bezpečnosti. Už jsme si zvykli, že pět hvězdiček má skoro každý model, vývoj jde mílovými kroky kupředu, což se pozitivně odráží na ochraně posádky. Americký institut pro bezpečnost IIHS však zjistil, že automobilky velmi často staví auta přímo na míru bezpečnostním testům. A to až tak, že se zásadně liší tuhost karoserie pro řidiče a spolujezdce při čelním nárazu.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger v testech IIHS

Za tímto účelem vzali lidé z IIHS sedm kompaktních SUV, které z jejich testů vyšly s výbornými výsledky, a tentokrát je se stejně malým přesahem poslali proti zdi znovu, ovšem s malým rozdílem - druhou, spolujezdcovou stranou. Výsledek je naprosto tristní, pouhý jeden model, Hyundai Tucson, vykázal naprosto shodnou úroveň bezpečnosti u obou stran vozu.

U ostatních šesti byly výsledky odlišné. U některých vozů (Toyota RAV4 a Nissan Rogue/X-Trail) byla navíc při demontáži nárazníku a dalších dílů viditelná rozdílná konstrukce vozu pro levou a pravou stranu. U ostatních modelů nebyl rozdíl viditelný, ale z testů byl jasně patrný. Institut IIHS se na toto důležité téma chce zaměřit a chystá další takové testy. 

Model Hodnocení řidičovy strany Hodnocení spolujezdcovy strany
Hyundai Tucson Dobré Dobré
Buick Encore (Opel Mokka) Dobré Přijatelné
Honda CR-V Dobré Přijatelné
Mazda CX-5 Dobré Přijatelné
Nissan Rogue (X-Trail) Dobré Průměrné
Subaru Forester Dobré Průměrné
Toyota RAV4 Dobré Špatné
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků