IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

Kupujete si SUV z důvodu pasivní bezpečnosti? Jistě, budou zřejmě bezpečnější než auta menší, ale zcela neohroženi v nich nebudete…

Americká nezisková organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) přišla s další sérií nárazových testů uskutečňovaných podle metodiky, jež má údajně blíže ke skutečným haváriím. Tentokrát si posvítila na devět středních SUV. Test spočíval v tom, že v rychlosti 40 mil za hodinu (64,3 km/h) narazily zkoušené vozy do pevné bariéry.

Klepněte pro větší obrázek
Přehledné výsledky posledních testů IIHS
 

Nejvýznamnější změnou, s níž IIHS přišel teprve před rokem, je míra přesazení střetu. Zatímco dříve vůz narazil do překážky 40 % své přídě, nyní to bylo jen 25 procent. Podle IIHS se tento „druh nárazu“ objevuje ve čtvrtině havárií, při nichž jsou cestující na předních sedadlech vážně nebo smrtelně zraněni. Pro srovnání, v testech EuroNCAP je rychlost střetu stejná, ale přesazení 40 % a překážka deformovatelná.

IIHS: maximální hodnocení pro desetileté Volvo a Subaru XV 2x video

IIHS: maximální hodnocení pro desetileté Volvo a Subaru XV 2x video

Většina z čerstvě zkoušených vozů není oficiálně k dispozici na našem trhu, přesto budou výsledky pro čtenáře jistě zajímavé. Nejlepší hodnocení Top Safety Pick+ získaly vozy Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, přičemž ostatní modely si vysloužily kritiku zejména za nedostatečně pevnou strukturu karoserie a vlastnosti zádržných systémů. Naopak nejhůře byly v těchto testech hodnoceny Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnocením „poor“, přičemž Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odjely s hodnocením „marginal“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Níže najdete videa k testům všech devíti aut seřazená podle hodnocení od nejlepšího po nejhorší (videa k GMC Terrain a Toyota Highlander zveřejněna nebyla). Na prvním místě je pak video vysvětlující metodiku a zákulisí zkoušek IIHS. 

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků