IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Španělská společnost IFR Automotive již zanedlouho „strhne plachtu“ ze svého nejnovějšího konceptu, kterým není nic jiného než lehký a výkonný roadster s luxusním šmrncem. Jako místo pro premiéru tohoto modelu si společnost vybrala blížící se londýnský autosalon.

Hlavním cílem jeho stvořitelů bylo přijít s vozem, který by byl na okruhu jako ryba ve vodě a zároveň by jej bylo možno použít i jako prostředek pro běžné jezdění. Tomu je v první radě přizpůsoben skutečně luxusní interiér navržen s ohledem na co největší komfort. Design zevnějšku se nese ve znamení kombinace klasických a moderních hranatějších linii.

Vůz bude, v případě, že se dostane do sériové výroby nabízen se dvěma agregáty. S atmosférickým dvoulitrem s výkonem 270 koní a stejný agregát obohacený o kompresor, který nabízí výkon až 400 koní. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne silnější verze dvoulitru za 2,8 sekundy a na 160 km/h se dostane za 5,9 sekundy. Výkon z motoru je na zadní kola pronášen prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky. Samozřejmě, bodem číslo jedna při konstrukci bylo udržet celkovou hmotnost vozu na co nejnižší hodnotě, a tak byly pro konstrukci použity uhlíkové vlákna a hliník. Výsledná hmotnost činí 700 kg, takže na vybláznění se bude jistě stačit slabší z agregátů.

Každý z vozů bude ve velké míře přizpůsoben svému novému zákazníkovi, cena základní verze byla stanovena na 75 000 dolarů, avšak při pestré nabídce různých doplňků konečná cena ještě určitě poroste.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
IFR Aspid
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků