IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Španělská společnost IFR Automotive již zanedlouho „strhne plachtu“ ze svého nejnovějšího konceptu, kterým není nic jiného než lehký a výkonný roadster s luxusním šmrncem. Jako místo pro premiéru tohoto modelu si společnost vybrala blížící se londýnský autosalon.

Hlavním cílem jeho stvořitelů bylo přijít s vozem, který by byl na okruhu jako ryba ve vodě a zároveň by jej bylo možno použít i jako prostředek pro běžné jezdění. Tomu je v první radě přizpůsoben skutečně luxusní interiér navržen s ohledem na co největší komfort. Design zevnějšku se nese ve znamení kombinace klasických a moderních hranatějších linii.

Vůz bude, v případě, že se dostane do sériové výroby nabízen se dvěma agregáty. S atmosférickým dvoulitrem s výkonem 270 koní a stejný agregát obohacený o kompresor, který nabízí výkon až 400 koní. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne silnější verze dvoulitru za 2,8 sekundy a na 160 km/h se dostane za 5,9 sekundy. Výkon z motoru je na zadní kola pronášen prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky. Samozřejmě, bodem číslo jedna při konstrukci bylo udržet celkovou hmotnost vozu na co nejnižší hodnotě, a tak byly pro konstrukci použity uhlíkové vlákna a hliník. Výsledná hmotnost činí 700 kg, takže na vybláznění se bude jistě stačit slabší z agregátů.

Každý z vozů bude ve velké míře přizpůsoben svému novému zákazníkovi, cena základní verze byla stanovena na 75 000 dolarů, avšak při pestré nabídce různých doplňků konečná cena ještě určitě poroste.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
IFR Aspid
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků