IFR Aspid GT-21 Invictus: v pořadí druhý španělský pokus

Španělská automobilka IFR Automotive ukázala první snímky svého nového modelu s označením Aspid GT-21 Invictus.

Zatímco stávající model s prostým označením IFR Aspid Super Sport, který jsme vám představili již v roce 2008, působí spíše jako moderní inkarnace klasického lehkého roadsteru Lotus 7, horká novinka v podobě typu Aspid GT-21 Invictus vypadá jako skutečný a respektu hodný sportovní automobil. Cíl však zůstává stejný: nabídnout vůz pro každodenní komfortní ježdění i pro příležitostné jízdy na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
IFR Aspid GT-21 Invictus: druhá stavba ambiciózní španělské firmy

Automobilka IFR Automotive slibuje u vozu Aspid GT-21 Invictus zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Utopie? Možná, ale osmiválec BMW naladěný na výkon 456 koní (336 kW) by v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 990 kg mohl skutečně nabídnout divy…

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Při pohledu zvenčí si všimneme ostrých rysů karoserie, ale především odkrytých předních kol opatřených jen lehkými blatníčky motocyklového typu. Oproti původnímu Super Sportu nový GT-21 Invictus nabízí prostornější interiér schopný za předními sedadly umístit také nouzové sezení pro další dvě osoby (2+2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti prvnímu modelu IFR Aspid Super Sport působí GT-21 Invictus vyspělejším dojmem

Vozy IFR Aspid má nabízet zhruba 20 evropských dealerství. Jejich konstrukce spočívá na kombinaci lepených hliníkových profilů a částí z uhlíkových kompozitů, přičemž celý systém má vycházet z postupů používaných v leteckém průmyslu. Na zveřejněných snímcích to není patrné, ale také Aspid GT-21 Invictus má být opatřen přístrojovým štítem v podobě soustavy displejů vestavěných přímo ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všiměte si dlouhé a nízké kapoty a malých blatníčků na předních kolech 
 

Ze staršího Super Sportu bude převzat také systém brzdění se zdvojenými kotouči, jenž se svými vlastnostmi údajně pohodlně vyrovná populárním uhlíko-keramickým soustavám, ovšem při podstatně nižších nákladech a bez nutnosti zahřívat je pro náběh plného účinku.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků