IFR Aspid GT-21 Invictus: v pořadí druhý španělský pokus

Španělská automobilka IFR Automotive ukázala první snímky svého nového modelu s označením Aspid GT-21 Invictus.

Zatímco stávající model s prostým označením IFR Aspid Super Sport, který jsme vám představili již v roce 2008, působí spíše jako moderní inkarnace klasického lehkého roadsteru Lotus 7, horká novinka v podobě typu Aspid GT-21 Invictus vypadá jako skutečný a respektu hodný sportovní automobil. Cíl však zůstává stejný: nabídnout vůz pro každodenní komfortní ježdění i pro příležitostné jízdy na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
IFR Aspid GT-21 Invictus: druhá stavba ambiciózní španělské firmy

Automobilka IFR Automotive slibuje u vozu Aspid GT-21 Invictus zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Utopie? Možná, ale osmiválec BMW naladěný na výkon 456 koní (336 kW) by v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 990 kg mohl skutečně nabídnout divy…

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Při pohledu zvenčí si všimneme ostrých rysů karoserie, ale především odkrytých předních kol opatřených jen lehkými blatníčky motocyklového typu. Oproti původnímu Super Sportu nový GT-21 Invictus nabízí prostornější interiér schopný za předními sedadly umístit také nouzové sezení pro další dvě osoby (2+2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti prvnímu modelu IFR Aspid Super Sport působí GT-21 Invictus vyspělejším dojmem

Vozy IFR Aspid má nabízet zhruba 20 evropských dealerství. Jejich konstrukce spočívá na kombinaci lepených hliníkových profilů a částí z uhlíkových kompozitů, přičemž celý systém má vycházet z postupů používaných v leteckém průmyslu. Na zveřejněných snímcích to není patrné, ale také Aspid GT-21 Invictus má být opatřen přístrojovým štítem v podobě soustavy displejů vestavěných přímo ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všiměte si dlouhé a nízké kapoty a malých blatníčků na předních kolech 
 

Ze staršího Super Sportu bude převzat také systém brzdění se zdvojenými kotouči, jenž se svými vlastnostmi údajně pohodlně vyrovná populárním uhlíko-keramickým soustavám, ovšem při podstatně nižších nákladech a bez nutnosti zahřívat je pro náběh plného účinku.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků