IFR Aspid GT-21 Invictus: v pořadí druhý španělský pokus

Španělská automobilka IFR Automotive ukázala první snímky svého nového modelu s označením Aspid GT-21 Invictus.

Zatímco stávající model s prostým označením IFR Aspid Super Sport, který jsme vám představili již v roce 2008, působí spíše jako moderní inkarnace klasického lehkého roadsteru Lotus 7, horká novinka v podobě typu Aspid GT-21 Invictus vypadá jako skutečný a respektu hodný sportovní automobil. Cíl však zůstává stejný: nabídnout vůz pro každodenní komfortní ježdění i pro příležitostné jízdy na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
IFR Aspid GT-21 Invictus: druhá stavba ambiciózní španělské firmy

Automobilka IFR Automotive slibuje u vozu Aspid GT-21 Invictus zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Utopie? Možná, ale osmiválec BMW naladěný na výkon 456 koní (336 kW) by v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 990 kg mohl skutečně nabídnout divy…

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Při pohledu zvenčí si všimneme ostrých rysů karoserie, ale především odkrytých předních kol opatřených jen lehkými blatníčky motocyklového typu. Oproti původnímu Super Sportu nový GT-21 Invictus nabízí prostornější interiér schopný za předními sedadly umístit také nouzové sezení pro další dvě osoby (2+2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti prvnímu modelu IFR Aspid Super Sport působí GT-21 Invictus vyspělejším dojmem

Vozy IFR Aspid má nabízet zhruba 20 evropských dealerství. Jejich konstrukce spočívá na kombinaci lepených hliníkových profilů a částí z uhlíkových kompozitů, přičemž celý systém má vycházet z postupů používaných v leteckém průmyslu. Na zveřejněných snímcích to není patrné, ale také Aspid GT-21 Invictus má být opatřen přístrojovým štítem v podobě soustavy displejů vestavěných přímo ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všiměte si dlouhé a nízké kapoty a malých blatníčků na předních kolech 
 

Ze staršího Super Sportu bude převzat také systém brzdění se zdvojenými kotouči, jenž se svými vlastnostmi údajně pohodlně vyrovná populárním uhlíko-keramickým soustavám, ovšem při podstatně nižších nákladech a bez nutnosti zahřívat je pro náběh plného účinku.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků