Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Konverze klasických aut na elektromobily se zdají být stále populárnější. Kalifornská dílna Icon se tak nyní podělila o detaily nedávného projektu elektrického Fiatu z 60. let.

O společnosti Icon jsme už napsali pár slov ve spojitosti s letitým Mercury, které dostalo rovněž elektrické ústrojí a baterie z Tesly. Tentokrát se ovšem vedoucí firmy Jonathan Ward rozpovídal o dalším zajímavém projektu – elektrifikování maličkého Fiatu 500 Giardiniera z roku 1966.

Jak byste se dozvěděli z videa níže, opět se jednalo o přání jistého zákazníka, který chtěl stav a provozuschopnost starého italského Fiatu částečně zmodernizovat pro každodenní městské využití. Nejenže tedy praktická pětistovka dostala elektrické ústrojí, byla i lehce renovována především v interiéru.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Uvnitř tedy najdete zcela nové kožené polstrování sedaček, nové koberce, a jelikož po přechodu na tichou elektrickou jízdu v interiéru uslyšíte každé vrznutí, kabina se dočkala i rozsáhlého odhlučnění. Navíc pak nechybí jednoduchý audiosystém o dvou reproduktorech. Vše ale vypadá dobově. Dokonce i volič převodovky D/N/R je schován za staře působícím přepínačem.

Elektrické ústrojí vozu zajistila spolupráce s firmou Stealth EV, od které pochází samotný elektromotor o výkonu asi 73 kW (100 koní) a točivém momentu 108 Nm. Šest použitých baterií o celkové kapacitě 30 kWh pochází od Tesly. Nabití do plna trvá 6 až 8 hodin, přičemž s plnými baterkami lze ujet až 193 kilometrů.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Pro vylepšení jízdních vlastností dostal Fiat i nové zavěšení s vinutými pružinami, kotoučové brzdy a nové pneumatiky. Ward přitom dodává, že pětistovka se po těchto úpravách nebojí ani jízdy po dálnici. Kompletně bylo nahrazeno i původní elektrické vedení celého vozu. Exteriér byl v opravdu zachovalém stavu, tudíž na něj nemuseli experti vůbec sáhnout.

Určitě by nás zajímala konečná cenovka podobné přestavby. Tu si však Ward a jeho zákazník nechávají pro sebe.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků