Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Konverze klasických aut na elektromobily se zdají být stále populárnější. Kalifornská dílna Icon se tak nyní podělila o detaily nedávného projektu elektrického Fiatu z 60. let.

O společnosti Icon jsme už napsali pár slov ve spojitosti s letitým Mercury, které dostalo rovněž elektrické ústrojí a baterie z Tesly. Tentokrát se ovšem vedoucí firmy Jonathan Ward rozpovídal o dalším zajímavém projektu – elektrifikování maličkého Fiatu 500 Giardiniera z roku 1966.

Jak byste se dozvěděli z videa níže, opět se jednalo o přání jistého zákazníka, který chtěl stav a provozuschopnost starého italského Fiatu částečně zmodernizovat pro každodenní městské využití. Nejenže tedy praktická pětistovka dostala elektrické ústrojí, byla i lehce renovována především v interiéru.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Uvnitř tedy najdete zcela nové kožené polstrování sedaček, nové koberce, a jelikož po přechodu na tichou elektrickou jízdu v interiéru uslyšíte každé vrznutí, kabina se dočkala i rozsáhlého odhlučnění. Navíc pak nechybí jednoduchý audiosystém o dvou reproduktorech. Vše ale vypadá dobově. Dokonce i volič převodovky D/N/R je schován za staře působícím přepínačem.

Elektrické ústrojí vozu zajistila spolupráce s firmou Stealth EV, od které pochází samotný elektromotor o výkonu asi 73 kW (100 koní) a točivém momentu 108 Nm. Šest použitých baterií o celkové kapacitě 30 kWh pochází od Tesly. Nabití do plna trvá 6 až 8 hodin, přičemž s plnými baterkami lze ujet až 193 kilometrů.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Pro vylepšení jízdních vlastností dostal Fiat i nové zavěšení s vinutými pružinami, kotoučové brzdy a nové pneumatiky. Ward přitom dodává, že pětistovka se po těchto úpravách nebojí ani jízdy po dálnici. Kompletně bylo nahrazeno i původní elektrické vedení celého vozu. Exteriér byl v opravdu zachovalém stavu, tudíž na něj nemuseli experti vůbec sáhnout.

Určitě by nás zajímala konečná cenovka podobné přestavby. Tu si však Ward a jeho zákazník nechávají pro sebe.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky