Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Konverze klasických aut na elektromobily se zdají být stále populárnější. Kalifornská dílna Icon se tak nyní podělila o detaily nedávného projektu elektrického Fiatu z 60. let.

O společnosti Icon jsme už napsali pár slov ve spojitosti s letitým Mercury, které dostalo rovněž elektrické ústrojí a baterie z Tesly. Tentokrát se ovšem vedoucí firmy Jonathan Ward rozpovídal o dalším zajímavém projektu – elektrifikování maličkého Fiatu 500 Giardiniera z roku 1966.

Jak byste se dozvěděli z videa níže, opět se jednalo o přání jistého zákazníka, který chtěl stav a provozuschopnost starého italského Fiatu částečně zmodernizovat pro každodenní městské využití. Nejenže tedy praktická pětistovka dostala elektrické ústrojí, byla i lehce renovována především v interiéru.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Uvnitř tedy najdete zcela nové kožené polstrování sedaček, nové koberce, a jelikož po přechodu na tichou elektrickou jízdu v interiéru uslyšíte každé vrznutí, kabina se dočkala i rozsáhlého odhlučnění. Navíc pak nechybí jednoduchý audiosystém o dvou reproduktorech. Vše ale vypadá dobově. Dokonce i volič převodovky D/N/R je schován za staře působícím přepínačem.

Elektrické ústrojí vozu zajistila spolupráce s firmou Stealth EV, od které pochází samotný elektromotor o výkonu asi 73 kW (100 koní) a točivém momentu 108 Nm. Šest použitých baterií o celkové kapacitě 30 kWh pochází od Tesly. Nabití do plna trvá 6 až 8 hodin, přičemž s plnými baterkami lze ujet až 193 kilometrů.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Pro vylepšení jízdních vlastností dostal Fiat i nové zavěšení s vinutými pružinami, kotoučové brzdy a nové pneumatiky. Ward přitom dodává, že pětistovka se po těchto úpravách nebojí ani jízdy po dálnici. Kompletně bylo nahrazeno i původní elektrické vedení celého vozu. Exteriér byl v opravdu zachovalém stavu, tudíž na něj nemuseli experti vůbec sáhnout.

Určitě by nás zajímala konečná cenovka podobné přestavby. Tu si však Ward a jeho zákazník nechávají pro sebe.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků