Názory českých řidičů na elektrovozy zkoumal průzkum veřejného mínění na vzorku 884 respondentů – řidičů ve věku od osmnácti let Zdroj: Škoda

Názory českých řidičů na elektrovozy zkoumal průzkum veřejného mínění na vzorku 884 respondentů – řidičů ve věku od osmnácti let | Zdroj: Škoda

33 procent z nich uvedlo, že pořízení elektromobilu plánuje, přičemž 79 % by si vůz koupilo, zbytek by volil pronájem. Zdroj: Škoda

33 procent z nich uvedlo, že pořízení elektromobilu plánuje, přičemž 79 % by si vůz koupilo, zbytek by volil pronájem. | Zdroj: Škoda

Z hlediska pohonu svého budoucího auta by zvolilo 28 procent dotázaných hybrid, následují benzinový (22 %) a naftový (14 %) motor, dále plug-in hybrid (13 %) a čistě elektrický pohon vidí jako cestu 10 % dotázaných. Zdroj: Hyundai

Z hlediska pohonu svého budoucího auta by zvolilo 28 procent dotázaných hybrid, následují benzinový (22 %) a naftový (14 %) motor, dále plug-in hybrid (13 %) a čistě elektrický pohon vidí jako cestu 10 % dotázaných. | Zdroj: Hyundai

Hlavními důvody, proč si elektrovůz zatím nepořizovat, jsou pro české řidiče vysoká cena (pro 54 % dotázaných), délka dobíjení baterie (38 %) a obava z úbytku kapacity akumulátoru (31 %). Zdroj: Škoda

Hlavními důvody, proč si elektrovůz zatím nepořizovat, jsou pro české řidiče vysoká cena (pro 54 % dotázaných), délka dobíjení baterie (38 %) a obava z úbytku kapacity akumulátoru (31 %). | Zdroj: Škoda

Zajímavé výsledky přinesl průzkum Generali České pojišťovny ohledně nákladů – 75 % dotázaných počítá s vyššími výdaji za provoz, 80 % je srozuměno s vyššími servisními náklady a dokonce 85 % je smířeno s nákladnějšími opravami po nehodách. Zdroj: Škoda

Zajímavé výsledky přinesl průzkum Generali České pojišťovny ohledně nákladů – 75 % dotázaných počítá s vyššími výdaji za provoz, 80 % je srozuměno s vyššími servisními náklady a dokonce 85 % je smířeno s nákladnějšími opravami po nehodách. | Zdroj: Škoda

Mezi největší výhody elektromobilů považují Češi ekologický provoz (61 %), nulové emise při jízdě (49 %), nezávislost na ropných produktech (47 %) a možnost nabíjet doma ze zásuvky (39 %). Zdroj: Hyundai

Mezi největší výhody elektromobilů považují Češi ekologický provoz (61 %), nulové emise při jízdě (49 %), nezávislost na ropných produktech (47 %) a možnost nabíjet doma ze zásuvky (39 %). | Zdroj: Hyundai

33 procent z nich uvedlo, že pořízení elektromobilu plánuje, přičemž 79 % by si vůz koupilo, zbytek by volil pronájem. Zdroj: Škoda
Z hlediska pohonu svého budoucího auta by zvolilo 28 procent dotázaných hybrid, následují benzinový (22 %) a naftový (14 %) motor, dále plug-in hybrid (13 %) a čistě elektrický pohon vidí jako cestu 10 % dotázaných. Zdroj: Hyundai
Hlavními důvody, proč si elektrovůz zatím nepořizovat, jsou pro české řidiče vysoká cena (pro 54 % dotázaných), délka dobíjení baterie (38 %) a obava z úbytku kapacity akumulátoru (31 %). Zdroj: Škoda
Zajímavé výsledky přinesl průzkum Generali České pojišťovny ohledně nákladů – 75 % dotázaných počítá s vyššími výdaji za provoz, 80 % je srozuměno s vyššími servisními náklady a dokonce 85 % je smířeno s nákladnějšími opravami po nehodách. Zdroj: Škoda
6
Fotogalerie

Ideální elektromobil pro českého řidiče je zcela mimo realitu. Volili byste stejně?

Do hlav tuzemských motoristů nahlédl zajímavý výzkum pojišťovny Generali Česká pojišťovna. Kolik procent z nich zvažuje koupi elektroauta a z čeho mají největší obavy?

Vzhledem k pomalému nástupu elektromobility v České republice je jasné, že k nim místní řidiči stále ještě mají celkem rezervovaný vztah. Jejich názory zkoumal průzkum veřejného mínění na vzorku 884 respondentů – řidičů ve věku od osmnácti let. 33 % z nich uvedlo, že pořízení elektromobilu plánuje, přičemž 79 % by si vůz koupilo, zbytek by volil pronájem.

Z hlediska pohonu svého budoucího auta by zvolilo 28 % dotázaných hybrid, následují benzinový (22 %) a naftový (14 %) motor, dále plug-in hybrid (13 %) a čistě elektrický pohon vidí jako cestu 10 % dotázaných. Hlavními důvody, proč si elektrovůz zatím nepořizovat, jsou pro české řidiče vysoká cena (pro 54 % dotázaných), délka dobíjení baterie (38 %) a obava z úbytku kapacity akumulátoru (31 %).

Jak by měl tedy ideální elektromobil pro českého zákazníka vypadat? S cenou by se měl vejít do 300 tisíc korun, průměrný dojezd by se měl pohybovat okolo 350 kilometrů. Baterie by měla vydržet 8 až 10 let a maximální rychlost si český motorista představuje na hodnotě 163 km/h. Největší procento dotázaných (28) by volilo karoserii kombi nižší střední třídy a modrou barvu.

Zajímavé výsledky přinesl průzkum Generali České pojišťovny ohledně nákladů – 75 % dotázaných počítá s vyššími výdaji za provoz, 80 % je srozuměno s vyššími servisními náklady a dokonce 85 % je smířeno s nákladnějšími opravami po nehodách. Mezi největší výhody elektromobilů považují Češi ekologický provoz (61 %), nulové emise při jízdě (49 %), nezávislost na ropných produktech (47 %) a možnost nabíjet doma ze zásuvky (39 %).

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud