Ideální elektromobil pro českého řidiče je zcela mimo realitu. Volili byste stejně?

OnlyTruth  |  14. 09. 2021 16:05

nezávislost na ropných produktech (47 %) tak bude zavislost na uholnych a jadrovych energiach nech mi nikto nechce nahovorit, ze o par rokov bude len vietor a slniečko pohanat vsetku elektrinu

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 09. 2021 16:39

uhlí není ropa, jádro taky není ropa...

Odpovědět  |   | 
HRD  |  14. 09. 2021 18:32

Pokud vím, tak od obého se ustupuje. Od uhlí všude, od jádra už taky. Takže zbyde to sluníčko a větříček. Ještě by mohl pomoci měsíček...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  14. 09. 2021 18:59

je to tak, přílivové elektrárny taky existují

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  16. 09. 2021 09:52

Od uhli se ustupuje tak, ze tyto elektrarny opet nahazuji, protoze nefouka at. Politici prosazuji blbost a co ubyde z Evropskych kominu, hrave dozene Balkan a Cina. Plna Evropa chudaku diky Cine. To obhajuje jen kreten.

Odpovědět  |   | 
smějící se bestie 2  |  14. 09. 2021 18:31

Bez ropných produktů se dá vyrobit elektromobil ?

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  14. 09. 2021 22:27

Neda. Takhle jednoducha je odpoved.

Odpovědět  |   | 
RKG  |  15. 09. 2021 10:02

jj taky mi tenhle bod pobavil. Plasty, gumu a další asi nahradí dřevem. Ale hlavně že budeme nezávislí, protože grafit, hliník (resp. bauxit), nikl, kobalt i skloňované lithium těžíme v Evropě v každé druhé vesnici ... takže budeme pro změnu závislí více na Číně, Indii, Africe (ač tam už nemálo zdrojů skoupila Čína) a dalších.

Odpovědět  |   | 
Nalim  |  14. 09. 2021 17:49

Provoz elektromobilu není ekologický, započítají-li se emise při jeho výrobě, při provozu (elektřina se musí také někde vyrobit) a pak při likvidaci, vycházejí zatím lépe automobily se spalovacími motory, které jsou dnes již dobře ošetřené, co se týče emisí. A dále pak nákladná infrastruktura dobíjení, nízká trvanlivost akumulátorů, v neposlední řadě pak i vysoká pořizovací cena.

Odpovědět  |   | 
smějící se bestie 2  |  14. 09. 2021 18:32

likvidace/recyklace baterií !

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 09. 2021 20:22

Recyklovat nejdou pořád.Co pak to nevědí. Likvidace je náročná a drahá.

Odpovědět  |   | 
Peppa  |  15. 09. 2021 08:09

Hloupé kecy.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  16. 09. 2021 09:55

Recyklace nejde, je to enorme drave a skodlive. Lithium uz ted dochazi. To je fakt.

Odpovědět  |   | 
Ing.  |  15. 09. 2021 08:12

Tak si do provozu svoji octavia nepočítej i rafinaci ropy, její dopravu v tankerech a získávání mechanické že země, pripocitej daně ISIS v turecku a pak se bez utopit

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  14. 09. 2021 20:45

Kde ten výzkum dělali? Nabíjení doma? Na sídlišti? 😁😁😁😁😁😁😁

Odpovědět  |   | 
Frki  |  15. 09. 2021 11:28

Budú predlžovací kable z 13. Poschodia z okna.

Odpovědět  |   | 
maty  |  15. 09. 2021 13:10

Já už prodlužovačky z oken na pražských sídlištích potkávám.

Odpovědět  |   | 
 |  16. 09. 2021 12:40

To to nepomůže, já neparkuju nikdy pod barákem, v německu 200m a v čechách 13.patro + nim. 50 m od baráku, na klasický prodlužovák úbitek napětí, a nemožnost nabijeni

Odpovědět  |   | 
Čumik  |  14. 09. 2021 23:17

Bohužel je to špatné politické rozhodnutí "jako obvykle"!

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 09. 2021 23:52

Elektromobil má význam do města,ale vyrábějí se monstra s několik metráků vazicimi bateriemi, výrobu citigo na elektřinu škodovka zrušila.Doma pálim uhlí ,přímotopy jsou drahé, přitom vše pro to mám, nemusím vozit drahou baterii...Neni vyhodnejsi jezdit na naftu a topit elektrinou ? Zkuste dat hlavu ke kominu a k vyfuku moderniho auta,co je horší? Vse je jen komedie.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  15. 09. 2021 06:22

Souhlas. To co předvádí EU je hrůza. V zimě budeme naskládáni v jedné místnosti, budeme svítit jen svíčkami a chodit pěšky. Zelené šílenství, následky jejich rozhodnutí vede k rozpadu EU.

Odpovědět  |   | 
Jance65  |  15. 09. 2021 10:13

Eliško, to byl jen zlej sen, probudte se do reality ne začnete něco psát.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  15. 09. 2021 06:36

S ekologií nemají elektroauta co dělat, minimálně dokud se nepřejde na jadernou fúzi. Nechte auta autama a když už chcete řešit problémy se spalováním paliv, začněte u nákladních lodí a letadel, to co spálí letadlo za jednu cestu, neprojedu s autem skoro celej život..
A jen tak mimochodem, každej způsob získávání energie, má svoje negativum, co se ekologie týče. Ať už je výroba z vody, slunce nebo větru. Hlavně, žádný z těchto obnovitelných zdrojů nedonutíte vyrábět energii pořád stejně, vítr si fouká jak chce a slunko taky nesvítí pořád. Ani té vody není v přehradách a řekách pořád stejně, aby mohla roztáčet generátory..

Odpovědět  |   | 
Jance65  |  15. 09. 2021 09:30

Srovnavat spotřebu vašeho auta s letadlem j o pravdu úlet vzhledem k počtu pasažérů, vzdálenosti i rychlosti. Taktéž srovnávat spotřebu lodě která veze tisíce tunovych kontejnerů oproti 600l v Octavii - spoctete si to, že ta loď byde na tunu nákladu produkovat tisíckrát méně CO2 než auto
A pokud vam vadí přeprava lodi, nekupujte čínské zboží.

Odpovědět  |   | 
Milda  |  15. 09. 2021 17:58

Přesně tak a co těch letadel létá. Kde by se brala elektřina to už nikdo neříká.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  15. 09. 2021 07:14

až během 3 ket zdrazi el.proud o 50% pak udělejte anketu:)))))

Odpovědět  |   | 
Aaa  |  15. 09. 2021 07:29

Benzín zdraží ještě více.

Odpovědět  |   | 

To fakt lidem stačí dojezd 350km a maximálka 163km/h ?
Mě tedy nejvíc omezuje doba nabíjení, dojezd při 150kmh na dálnici a maximálka 160kmh, která mi přijde směšně malá.

Odpovědět  |   | 
homer  |  15. 09. 2021 09:17

Mě ty parametry vyhovují, bude to 4.auto k baráku na takový to poskakování.

Odpovědět  |   | 

Tak jasne, jako ctvrty auto je ti to uplne jedno :D Ale jako prvni ?

Odpovědět  |   | 
Jance65  |  15. 09. 2021 09:40

směšně malá maximalka 160 když na dálnici se smí 130, do Německo to nedojde a ne výhodnější využití elektromobilů je ve městě? A taky po městě elektromobil běžně ujede to co má jako dojezd předepsanou. Na deni ježdění do práce po městě a okolí je to ideál. Nebit stačí o víkendu, 1x týdně.

Odpovědět  |   | 
Frki  |  15. 09. 2021 10:53

Na jazdenie do práce a z práce nepotrebujem auto za 50000 euro stačí aj Fabia za 15000 a ten zvyšok z ceny budem mať na benzín aj vo svojom budúcom živote.

Odpovědět  |   | 
homer  |  15. 09. 2021 12:17

Hrozná představa: do práce v rezavym pachnoucim pelechu abych ušetřil na benzín pro příští život...

Odpovědět  |   | 
Momo  |  15. 09. 2021 14:18

Pan psal ty ceny v eurech. Myslim si ze 15000 je dost na krasne nove benzinove auto.
Mozna se naucit nejdrive cist a premyslet a pak az reagovat

Odpovědět  |   | 

Uvědomte si konečně, že elektrické vozy budou jediné vozy k dispozici. Budou to jediný auta, který budou normálně jezdit. Bude to jedno auto v rodině, které musí jezdit po městě ale stejně tak na výlet, za prací, po okresce, po dálnici, na dovolenou. Takže ne, nebudou jezdit jen po městě jako druhé, třetí auto v rodině. Budou jezdit všude a musí zastat normální práci jako blbá naftová Octavia. Takže maximálka 160 nestačí, dojezd 300km nestačí, nabíjení do plna za 2h nestačí...

Odpovědět  |   | 
Slávek  |  15. 09. 2021 08:21

Plasty a asfalt se bez ropy nevyrobíte!

Odpovědět  |   | 
Ispa  |  15. 09. 2021 09:23

120 kWh. Taková je kapacita akumulátoru s dojezdem 350 km v běžném terénu a při dodržení bezpečného dobití baterie mezi 20-80%.

Odpovědět  |   | 
Jance65  |  15. 09. 2021 09:34

pokud jezdíte v terénu ponezpavnenych cestách tak máte pravdu. Pokud jste z města, tak ve městě kam je elektromobil určen je to asi 2x více km.

Odpovědět  |   | 
Jance65  |  15. 09. 2021 10:10

Ropy ubývá rychleji než s předpokládalo. Ropovod z Ruska vyschne. Je jí potřeba pro mnoho výrobků a tak ji bude v budoucnu nedostatek, bude drahá a bude škoda ji pálit v autech. No a na to je potřeba se postupně připravit. Nekonečné diskuse o dojezdu elektromobilů jsou v tomto kontextu směšné. A to nehledě a značně neekologickou těžbu, přepravu a energeticky náročné zpracování ropy, kdy pak z benzínu auto zpracuje jen 20 % drahocenné energie.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 09. 2021 11:15

Pro výrobu baterií se spotřebuje spousta ropy ať už ve formě paliv při těžbě a dopravě surovin, nebo ve formě základní suroviny pro výrobu baterie a spousty částí ve vlastním voze. Levná ropa dojde během 30i let a nahradí ji syntetické uhlovodíky získané reformingem zemního plynu kterého je na několik staletí. A je jedno co si kdo o tom myslí, prostě to tak bude. Už v tuto chvíli se vyrábí v EU statisice tun syntetickych uhlovodíků, tak ho budou miliardy.

Odpovědět  |   | 
RKG  |  15. 09. 2021 11:49

Tak hlavně, že těžba kobaltu pro baterie je v Demokratické republice Kongo (pochází odtud cca. 70% všech evropských dovozů) zcela ekologická, Lithium se pro změnu vozí z Chile (cca. 80% všech evropských dovozů), z Číny zase grafit... ale je pravda, že ač se to vozí přes půl světa, tak objemově je toho samozřejmě řádově méně než ropy z blízkého východu. Chtěl jsem tím jen říci, že elektromobily nejsou tak úplně eko, jak je prezentováno.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 09. 2021 11:08

Závislost na fosilních palivech jsme rozšířili o absolutní závislost na vzácných a strategických kovech. Tj. Závislost na Rusku a zemích Perskeho zálivu jsme rozšířili o absolutní závislost na Číně. EU je jako malé dítě které něco křičí o nezávislosti aby na oko odvrhlo matku ale pak se povesi na krk celé rodině včetně odvržené matky

Odpovědět  |   | 
Milos  |  15. 09. 2021 11:56

Než aby prostě omezili výrobu jen pro ty,co auto opravdu potřebují,tak to chrlí na sklad.A na auto se čeká 9 měsíců,protože to 5 let starý je pro někoho starý a pro rohlík musí jet novým.Samou nenažraností zmatkují ještě větší pohromou.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  15. 09. 2021 19:13

Mně teda, narozdíl od zbytku diskutujících udivuhe ta představa o ceně nového vozu.
Elektromobil do 300 tis Kč? :))

Když i Fabie začíná na 330 tis Kč a s příplatkovou výbavou bude na min 500 tis Kč ? To by mě zajímalo, jak by takový elektromobil měl vypadat.

Ach ty nereálné představy lidí.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  16. 09. 2021 06:40

To tu ale vidíš dnes a denne. Fabia v plnke by mala byt max za 300tis a ešte s nejakým 20rocnym motorom.

Len by som potom chcel vidieť ako by to vyzeralo na cestách. Už teraz je to sama zápcha a potom už by bolo tých aut aspoň 2krat toľko. Všetko vyasfaltovat a podusit sa výfukovými plynmi.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  16. 09. 2021 14:27

Nové typy baterek jsou už na cestě a ještě pár let a budou v autech.Ten enyaq je velikosti skoro kodiaq.Spíš bych to viděl na vw Id2 až v druhé generaci pak už by to mohlo stát 500 tisíc s dojezdem těch 350km

Odpovědět  |   | 
Přijatelný elektromobil  |  17. 09. 2021 11:08

pro mě je ten, co má
- dojezd cca 500 km - už prakticky není problém
- rychlost nabíjení do 80 procent za 30 minut - pomalu přestává být problém
- kombi/crossover s kufrem cca 500 let - není problém
- cena do 700 tisíc (odpovídající výbavě auta za 600 tisíc), tj. jsem ochoten si připlatit 100 tisíc za elektro. = Zásadní problém. A obávám se že nic takového jen tak nebude.

Odpovědět  |   | 
Profic  |  17. 09. 2021 20:05

Jen by mě zajímaly Ty zvýšené náklady. Rozvody nejsou. Převodovka je velmi jednoduchá. Olej není. Brzdy se opotřebovávají mnohem méně.
Jen by mě zajímala ta životnost baterií 8 let. To je totiž záruka výrobce. Ta říká že do 8mi let nebo 160.000 km neklesne baterie pod 70%.
Jen by mě zajímalo na co je potřeba baterie s tak velkou kapacitou kvůli dojezdu. Mám 24kw a 160 km ujedu. Trochu nepoměr k tomu co tu píšete.
Jen by mě zajímala ta maximální rychlost. Moje auto umí max 141km/h. Stačí to, tady se stejně tolik nesmí.

Jo a málem bych zapomněl. Mám pětileté elektroauto. Dnes už je vše o dost dál.
Ano nemám rychlé nabíjení. Ale s tím jsem to kupoval.
Lidi doporučuju si nejprve elektrické auto vyzkoušet a pak to tady nebude samý nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Profic  |  17. 09. 2021 20:05

Jen by mě zajímaly Ty zvýšené náklady. Rozvody nejsou. Převodovka je velmi jednoduchá. Olej není. Brzdy se opotřebovávají mnohem méně.
Jen by mě zajímala ta životnost baterií 8 let. To je totiž záruka výrobce. Ta říká že do 8mi let nebo 160.000 km neklesne baterie pod 70%.
Jen by mě zajímalo na co je potřeba baterie s tak velkou kapacitou kvůli dojezdu. Mám 24kw a 160 km ujedu. Trochu nepoměr k tomu co tu píšete.
Jen by mě zajímala ta maximální rychlost. Moje auto umí max 141km/h. Stačí to, tady se stejně tolik nesmí.

Jo a málem bych zapomněl. Mám pětileté elektroauto. Dnes už je vše o dost dál.
Ano nemám rychlé nabíjení. Ale s tím jsem to kupoval.
Lidi doporučuju si nejprve elektrické auto vyzkoušet a pak to tady nebude samý nesmysl.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků

Nejčtenější články

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spustil rezervace, už známe i české ceny

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spust…

Dongfeng to zkouší v Česku. Nabízí zde první modely včetně elektromobilu nebo rodinného SUV.

15.  9.  2021 | | 53 N/A
Daniel Fuglevič
DongfengČínaČeský trhCeny
Levné luxusnější ojetiny mohou být past. Těmto 8 motorům se vyhněte obloukem

Levné luxusnější ojetiny mohou být past. Tě…

Kdysi stály statisíce až miliony, dnes je koupíte za babku. Pořídit si luxusní kočár s výraznou slevou ale může znamenat extrémně drahý servis nebo rovnou odtah na vrakoviště. Poradíme, čemu se vyhnout.

23.  8.  2021 | | 20 N/A
Richard Herbich
Motory
Na první pohled jen další Škoda Favorit na prodej. Druhý zvedá nadšence ze židlí

Na první pohled jen další Škoda Favorit na …

Lovci zajímavých kousků by teď měli zpozornět. Na českých inzercích se objevila Škoda Favorit s palubním počítačem.

28.  8.  2021 | | 8 N/A
David Rusol
VeteránŠkoda Favorit
Na nejvzácnější Škodu Felicia se málem zapomnělo. Kráska měla jedinou chybu

Na nejvzácnější Škodu Felicia se málem zapo…

Když se v březnu 1998 v Ženevě odhalila Škoda Felicia s novou tváří, sériová auta na osvíceném pódiu nečekaně doplnil také zářivě zlatý koncept Golden Prague, obdařený mnoha neznámými doplňky. Měl jen jedinou chybu – nikdy nedostal šanci na sériovou výrobu.

21.  8.  2021 | | 11 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FeliciaRetro
Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fabia. Ostudu nedělá, ale máme lepší tip

Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fab…

Dacii Duster po modernizaci u nás koupíte za cenu hluboko pod 300.000 Kč. Taková verze je ale určena pro skutečně nenáročného řidiče.

11.  9.  2021 | | 23 N/A
Jan Mička
České cenyDacia Duster