Mohli by udělat nějaký levný elektromobil - jako citigo a prodávat to bez baterky - tj. aby baterie byla snadno vyměnitelná a s volitelnou velikostí.Většinou by stačila nějaká základní do 200km a jen na delší cesty by si člověk půjčil větší.Také by to umožnilo koupit si za pár let baterku s lepší technologií - lehčí s větší kapacitou ...
Jen by mě zajímaly Ty zvýšené náklady. Rozvody nejsou. Převodovka je velmi jednoduchá. Olej není. Brzdy se opotřebovávají mnohem méně. Jen by mě zajímala ta životnost baterií 8 let. To je totiž záruka výrobce. Ta říká že do 8mi let nebo 160.000 km neklesne baterie pod 70%.Jen by mě zajímalo na co je potřeba baterie s tak velkou kapacitou kvůli dojezdu. Mám 24kw a 160 km ujedu. Trochu nepoměr k tomu co tu píšete. Jen by mě zajímala ta maximální rychlost. Moje auto umí max 141km/h. Stačí to, tady se stejně tolik nesmí. Jo a málem bych zapomněl. Mám pětileté elektroauto. Dnes už je vše o dost dál. Ano nemám rychlé nabíjení. Ale s tím jsem to kupoval. Lidi doporučuju si nejprve elektrické auto vyzkoušet a pak to tady nebude samý nesmysl.
pro mě je ten, co má- dojezd cca 500 km - už prakticky není problém- rychlost nabíjení do 80 procent za 30 minut - pomalu přestává být problém- kombi/crossover s kufrem cca 500 let - není problém- cena do 700 tisíc (odpovídající výbavě auta za 600 tisíc), tj. jsem ochoten si připlatit 100 tisíc za elektro. = Zásadní problém. A obávám se že nic takového jen tak nebude.
Nové typy baterek jsou už na cestě a ještě pár let a budou v autech.Ten enyaq je velikosti skoro kodiaq.Spíš bych to viděl na vw Id2 až v druhé generaci pak už by to mohlo stát 500 tisíc s dojezdem těch 350km
Mně teda, narozdíl od zbytku diskutujících udivuhe ta představa o ceně nového vozu.Elektromobil do 300 tis Kč? :))Když i Fabie začíná na 330 tis Kč a s příplatkovou výbavou bude na min 500 tis Kč ? To by mě zajímalo, jak by takový elektromobil měl vypadat.Ach ty nereálné představy lidí.
To tu ale vidíš dnes a denne. Fabia v plnke by mala byt max za 300tis a ešte s nejakým 20rocnym motorom.Len by som potom chcel vidieť ako by to vyzeralo na cestách. Už teraz je to sama zápcha a potom už by bolo tých aut aspoň 2krat toľko. Všetko vyasfaltovat a podusit sa výfukovými plynmi.
Než aby prostě omezili výrobu jen pro ty,co auto opravdu potřebují,tak to chrlí na sklad.A na auto se čeká 9 měsíců,protože to 5 let starý je pro někoho starý a pro rohlík musí jet novým.Samou nenažraností zmatkují ještě větší pohromou.
Závislost na fosilních palivech jsme rozšířili o absolutní závislost na vzácných a strategických kovech. Tj. Závislost na Rusku a zemích Perskeho zálivu jsme rozšířili o absolutní závislost na Číně. EU je jako malé dítě které něco křičí o nezávislosti aby na oko odvrhlo matku ale pak se povesi na krk celé rodině včetně odvržené matky
Ropy ubývá rychleji než s předpokládalo. Ropovod z Ruska vyschne. Je jí potřeba pro mnoho výrobků a tak ji bude v budoucnu nedostatek, bude drahá a bude škoda ji pálit v autech. No a na to je potřeba se postupně připravit. Nekonečné diskuse o dojezdu elektromobilů jsou v tomto kontextu směšné. A to nehledě a značně neekologickou těžbu, přepravu a energeticky náročné zpracování ropy, kdy pak z benzínu auto zpracuje jen 20 % drahocenné energie.
Tak hlavně, že těžba kobaltu pro baterie je v Demokratické republice Kongo (pochází odtud cca. 70% všech evropských dovozů) zcela ekologická, Lithium se pro změnu vozí z Chile (cca. 80% všech evropských dovozů), z Číny zase grafit... ale je pravda, že ač se to vozí přes půl světa, tak objemově je toho samozřejmě řádově méně než ropy z blízkého východu. Chtěl jsem tím jen říci, že elektromobily nejsou tak úplně eko, jak je prezentováno.
Pro výrobu baterií se spotřebuje spousta ropy ať už ve formě paliv při těžbě a dopravě surovin, nebo ve formě základní suroviny pro výrobu baterie a spousty částí ve vlastním voze. Levná ropa dojde během 30i let a nahradí ji syntetické uhlovodíky získané reformingem zemního plynu kterého je na několik staletí. A je jedno co si kdo o tom myslí, prostě to tak bude. Už v tuto chvíli se vyrábí v EU statisice tun syntetickych uhlovodíků, tak ho budou miliardy.
120 kWh. Taková je kapacita akumulátoru s dojezdem 350 km v běžném terénu a při dodržení bezpečného dobití baterie mezi 20-80%.
pokud jezdíte v terénu ponezpavnenych cestách tak máte pravdu. Pokud jste z města, tak ve městě kam je elektromobil určen je to asi 2x více km.
Plasty a asfalt se bez ropy nevyrobíte!
To fakt lidem stačí dojezd 350km a maximálka 163km/h ? :-OMě tedy nejvíc omezuje doba nabíjení, dojezd při 150kmh na dálnici a maximálka 160kmh, která mi přijde směšně malá.
Tak kdyby to bylo za těch 350tis Kč, tak vlastně velmi dobrý. Akorát že ted se tyhle parametry prodávají za 1.5 milionu Kč.
směšně malá maximalka 160 když na dálnici se smí 130, do Německo to nedojde a ne výhodnější využití elektromobilů je ve městě? A taky po městě elektromobil běžně ujede to co má jako dojezd předepsanou. Na deni ježdění do práce po městě a okolí je to ideál. Nebit stačí o víkendu, 1x týdně.
Uvědomte si konečně, že elektrické vozy budou jediné vozy k dispozici. Budou to jediný auta, který budou normálně jezdit. Bude to jedno auto v rodině, které musí jezdit po městě ale stejně tak na výlet, za prací, po okresce, po dálnici, na dovolenou. Takže ne, nebudou jezdit jen po městě jako druhé, třetí auto v rodině. Budou jezdit všude a musí zastat normální práci jako blbá naftová Octavia. Takže maximálka 160 nestačí, dojezd 300km nestačí, nabíjení do plna za 2h nestačí...
A proč jako maximálka 160 km/h pro běžné používání nestačí?
Na jazdenie do práce a z práce nepotrebujem auto za 50000 euro stačí aj Fabia za 15000 a ten zvyšok z ceny budem mať na benzín aj vo svojom budúcom živote.
Hrozná představa: do práce v rezavym pachnoucim pelechu abych ušetřil na benzín pro příští život...
Pan psal ty ceny v eurech. Myslim si ze 15000 je dost na krasne nove benzinove auto. Mozna se naucit nejdrive cist a premyslet a pak az reagovat
Mě ty parametry vyhovují, bude to 4.auto k baráku na takový to poskakování.
Tak jasne, jako ctvrty auto je ti to uplne jedno :D Ale jako prvni ?
až během 3 ket zdrazi el.proud o 50% pak udělejte anketu:)))))
Benzín zdraží ještě více.
S ekologií nemají elektroauta co dělat, minimálně dokud se nepřejde na jadernou fúzi. Nechte auta autama a když už chcete řešit problémy se spalováním paliv, začněte u nákladních lodí a letadel, to co spálí letadlo za jednu cestu, neprojedu s autem skoro celej život..A jen tak mimochodem, každej způsob získávání energie, má svoje negativum, co se ekologie týče. Ať už je výroba z vody, slunce nebo větru. Hlavně, žádný z těchto obnovitelných zdrojů nedonutíte vyrábět energii pořád stejně, vítr si fouká jak chce a slunko taky nesvítí pořád. Ani té vody není v přehradách a řekách pořád stejně, aby mohla roztáčet generátory..
Přesně tak a co těch letadel létá. Kde by se brala elektřina to už nikdo neříká.
Srovnavat spotřebu vašeho auta s letadlem j o pravdu úlet vzhledem k počtu pasažérů, vzdálenosti i rychlosti. Taktéž srovnávat spotřebu lodě která veze tisíce tunovych kontejnerů oproti 600l v Octavii - spoctete si to, že ta loď byde na tunu nákladu produkovat tisíckrát méně CO2 než autoA pokud vam vadí přeprava lodi, nekupujte čínské zboží.
Elektromobil má význam do města,ale vyrábějí se monstra s několik metráků vazicimi bateriemi, výrobu citigo na elektřinu škodovka zrušila.Doma pálim uhlí ,přímotopy jsou drahé, přitom vše pro to mám, nemusím vozit drahou baterii...Neni vyhodnejsi jezdit na naftu a topit elektrinou ? Zkuste dat hlavu ke kominu a k vyfuku moderniho auta,co je horší? Vse je jen komedie.
Souhlas. To co předvádí EU je hrůza. V zimě budeme naskládáni v jedné místnosti, budeme svítit jen svíčkami a chodit pěšky. Zelené šílenství, následky jejich rozhodnutí vede k rozpadu EU.
Eliško, to byl jen zlej sen, probudte se do reality ne začnete něco psát.
Bohužel je to špatné politické rozhodnutí "jako obvykle"!
Kde ten výzkum dělali? Nabíjení doma? Na sídlišti? 😁😁😁😁😁😁😁
Budú predlžovací kable z 13. Poschodia z okna.
To to nepomůže, já neparkuju nikdy pod barákem, v německu 200m a v čechách 13.patro + nim. 50 m od baráku, na klasický prodlužovák úbitek napětí, a nemožnost nabijeni
Já už prodlužovačky z oken na pražských sídlištích potkávám.
Provoz elektromobilu není ekologický, započítají-li se emise při jeho výrobě, při provozu (elektřina se musí také někde vyrobit) a pak při likvidaci, vycházejí zatím lépe automobily se spalovacími motory, které jsou dnes již dobře ošetřené, co se týče emisí. A dále pak nákladná infrastruktura dobíjení, nízká trvanlivost akumulátorů, v neposlední řadě pak i vysoká pořizovací cena.
Tak si do provozu svoji octavia nepočítej i rafinaci ropy, její dopravu v tankerech a získávání mechanické že země, pripocitej daně ISIS v turecku a pak se bez utopit
likvidace/recyklace baterií !
Recyklace nejde, je to enorme drave a skodlive. Lithium uz ted dochazi. To je fakt.
Recyklovat nejdou pořád.Co pak to nevědí. Likvidace je náročná a drahá.
Hloupé kecy.
nezávislost na ropných produktech (47 %) :-D :-D :-D tak bude zavislost na uholnych a jadrovych energiach :-D :-D :-D nech mi nikto nechce nahovorit, ze o par rokov bude len vietor a slniečko pohanat vsetku elektrinu :-D :-D :-D :-D :-D
jj taky mi tenhle bod pobavil. Plasty, gumu a další asi nahradí dřevem. Ale hlavně že budeme nezávislí, protože grafit, hliník (resp. bauxit), nikl, kobalt i skloňované lithium těžíme v Evropě v každé druhé vesnici :-D ... takže budeme pro změnu závislí více na Číně, Indii, Africe (ač tam už nemálo zdrojů skoupila Čína) a dalších.
Bez ropných produktů se dá vyrobit elektromobil ?
Neda. Takhle jednoducha je odpoved.
uhlí není ropa, jádro taky není ropa...
Pokud vím, tak od obého se ustupuje. Od uhlí všude, od jádra už taky. Takže zbyde to sluníčko a větříček. Ještě by mohl pomoci měsíček...
Od uhli se ustupuje tak, ze tyto elektrarny opet nahazuji, protoze nefouka at. Politici prosazuji blbost a co ubyde z Evropskych kominu, hrave dozene Balkan a Cina. Plna Evropa chudaku diky Cine. To obhajuje jen kreten.
je to tak, přílivové elektrárny taky existují
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.