VW ukázal koncept elektrické dodávky. Na jedno nabití ujede až 550 km

Na základě dřívějšího konceptu I.D. BUZZ nyní Volkswagen představuje také vizi elektrické, autonomní užitkové dodávky.

Volkswagen plánuje nabízet v rámci očekávané řady elektromobilů I.D. také užitková vozidla. Z dřívějšího konceptu retro mikrobusu I.D. BUZZ tak nyní vychází užitkově zaměřená studie dodávky I.D. BUZZ CARGO. Využívá přitom i stejnou modulární platformu MEB pro elektromobily VW.

Po designové stránce se tedy mnoho věcí nemění, pochopitelně ale dodávka obdržela klasické zadní dveře a zmizela boční okna na karoserii. Rozměrově se „užitkáč“ vyrovnává svému osobnímu protějšku, pouze byl o 106 mm prodloužen převis za zadními koly pro ještě větší objem nákladového prostoru. Přesnou hodnotu objemu však VW překvapivě neuvádí, pouze víme, že CARGO dokáže uvést až 800 kg nákladu. Dodávka měří na délku 5048 mm, na šířku 1976 mm, je vysoká 1963 mm a rozvor čítá 3300 mm.

Volkswagen potvrdil elektrickou osobní dodávku. Kdy přijde sériové I.D. Buzz?

Volkswagen potvrdil elektrickou osobní dodávku. Kdy přijde sériové I.D. Buzz?

Představený koncept byl navíc vybaven „elektrifikovaným“ systémem přihrádek, který by v budoucnu mohl podle Volkswagenu usnadnit práci s dodávkou zboží. Každá přihrádka je systémově sledována a řidiči dává skrze velký dotykový tablet vědět, kdo a kde zrovna o daný produkt on-line zažádal. Stejně tak lze vyřizovat poptávku po službách. 

CARGO by ke všemu využívalo autonomní technologii 4. úrovně, jízdu a plánování trasy k zákazníkovi by tedy řidič nemusel vůbec řešit. Při aktivaci autonomního řízení se volant zasune do palubní desky.

VW pak mluví o možnosti jediného elektromotoru, pohánějícího zadní nápravu, nebo dvojice motorů pro zajištění pohonu všech kol. Uvedená studie je dostupnější variantou, která používá jeden elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) a bateriový modul o kapacitě 48 kWh. V této specifikaci prý může CARGO urazit přibližně 330 km. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 160 km/h.

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

V plánu jsou však i schopnější varianty, které by díky bateriím o kapacitě až 111 kWh mohly nabídnout dojezd přes 550 km. Maximální možný dojezd pak chce VW prodloužit i instalací solárních panelů na střeše pro dobíjení baterií za jízdy.

Volkswagen již potvrdil produkční verzi retro mikrobusu I.D. BUZZ pro rok 2022. Jeho užitková verze I.D. BUZZ CARGO by se ovšem mohla dostat na trh již o rok dříve.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků