Iconic GTR: 800 koní a technika z monopostu F1

Americký výrobce Iconic Motors představil novinku v podobě nového výkonného roadsteru, mezi jehož hlavní charakteristiky patří zejména nízká hmotnost, technické prvky převzaty z F1 a jemný retro design. 

Co se týče vzhledu, zde se zkrátka Amerika „nezapře“ a překvapit nás nemůže černý lak ani množství chromových prvků. Vůz však působí solidním sportovním a uvnitř i luxusním dojmem. 

Jak už bylo řečeno, vůz disponuje mnoha technickými prvky po vzoru monopostů F1 počínaje podvozkem a konče lehkým ale pevným rámem s neortodoxní karoserií. Solidní je i hmotnosti, na váze se po konečném vážení objevila hodnota 997 kg.  

Výkon 800 koní a zrychlení z nuly na 100 km/h za 4 vteřiny zabezpečuje hliníkový osmiválec objemu 6,9 l. Maximální rychlost činí přibližně 325 km/h a auto ji prý díky zmíněnému podvozku zvládá jako nic.

Vůz by neměl být jen jakýmsi „americkým odvarem“ monopostu, některá použitá řešení jsou skutečně výjimečná. Sériová produkce této specialitky bu čítat celkem 100 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Iconic GTR
 

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků