Ichiban – Evropská cena spokojenosti zákazníků pro prodejce Toyoty

Ichiban – Evropská cena spokojenosti zákazníků pro prodejce Toyoty

Na slavnostním galavečeru ve francouzském Cannes oznámila Toyota Motor Europe (TME) vítěze Evropské ceny spokojenosti zákazníků ‘Ichiban’ pro rok 2013.

Filozofie „Zákazník na prvním místě“ byla odjakživa pro Toyotu klíčová a je již součástí tradiční firemní kultury. Podle této zásady si prodejci odnesli celkem 44 ocenění, jejichž prostřednictvím bylo vyjádřeno uznání obchodním partnerům na 32 trzích za výjimečné výsledky v oblasti zákaznické spokojenosti s prodejními i poprodejními službami.

Českou republiku reprezentovali na slavnostním vyhlášení zástupci vítězné společnosti Toyota Dolák s.r.o., pánové Milan Dolák ml. a Luboš Dolák ml., které doprovodil do Cannes president společnosti Toyota Motor Czech pan Shingo Kato.

Na základě náročných výběrových kritérií prošlo hodnocením na 2300 evropských prodejců.

Prezident TME a CEO Didier Leroy na slavnostním vyhlášení cen uvedl: „Vynikající služby jsou dnes nutností. V rámci individuálního kontaktu osobně dohlížíme na potřeby a požadavky každého z našich zákazníků, a to individuálně. Právě prostřednictvím produktů a služeb musíme dokázat získat si srdce všech našich zákazníků.“

Výraz „Ichiban“ je odvozen od sloganu „Okyakusama Ichiban“, což v japonštině znamená „zákazník na prvním místě“, přičemž „Ichiban“ znamená „první“, nebo „číslo jedna“. Podle interního průzkumu spokojenosti, který Toyota provedla mezi evropskými zákazníky, se výsledky v oblasti zákaznické spokojenosti u prodejců Toyota od počátku udílení výročních cen TME Ichiban v roce 2007 zlepšily přibližně o 47,5 % v oblasti prodeje, resp. o 40 % v poprodejních službách.

Doporučujeme

Články odjinud