IAT-Auto: tři kompakty pro Peking

Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu vystavuje své vozy i řada menších čínských automobilek, jejičhž sláva (ať už v dobrém, nebo špatném) se k nám zatím nedonesla. Čínské firmy ale nutně musíme brát vážně, ať už vyrábějí jakkoli pochybná auta. Přeregulované evropské a americké trhy nedovolují zavedeným automobilkám vyrábět své výrobky s takovou efektivitou jako čínským a dalším asijským výrobcům, kteří mohou v tamních podmínkách prodávat prakticky co chtějí. A tak zatímco staří hráči se topí v dluzích a v Číně si vypomáhají leda prodejem svých starých modelů, ti noví, kteří jsou doma především v Asii, je kupují. Příkladem budiž nedávné převzetí Volva čínským Geely a ať se vám to líbí, nebo ne, jistě nejde o poslední podobný případ.

Právě jednou z menších čínských firem je u nás málo známá autmobilka IAT-Auto, která v Pekingu vystavuje trojici svých nových koncepčních studií. Nejzajímavější z nich bude zřejmě prototyp Wu Feng II následující starší studii Wu Feng I. Jedná se o kompaktní kupé s dveřmi zdvihajícími se vzhůru, jež podle tvrzení svých tvůrců zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. Dvě zbylé představují vizi taxíků s elektrickým pohonem. První patří do skupiny malých MPV s názvem Bamboo Wind, druhý pak mezi sedany střední třídy.

Na svých oficiálních stránkách popisuje společnost IAT-Auto samu sebe jako firmu, jež se „angažuje především ve vývoji a konstrukci automobilů, motorů a podvozků a jejich přípravě k potenciální sériové výrobě“. Uvidíme, zda se IAT-Auto zapíše do historie jako další asijský tygr, nebo z něj zbude jen bezvýznamná hříčka historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
IAT-Auto Wu Feng I, Wu Feng II a Bamboo Wind
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 5 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků