IAT-Auto: tři kompakty pro Peking

Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu vystavuje své vozy i řada menších čínských automobilek, jejičhž sláva (ať už v dobrém, nebo špatném) se k nám zatím nedonesla. Čínské firmy ale nutně musíme brát vážně, ať už vyrábějí jakkoli pochybná auta. Přeregulované evropské a americké trhy nedovolují zavedeným automobilkám vyrábět své výrobky s takovou efektivitou jako čínským a dalším asijským výrobcům, kteří mohou v tamních podmínkách prodávat prakticky co chtějí. A tak zatímco staří hráči se topí v dluzích a v Číně si vypomáhají leda prodejem svých starých modelů, ti noví, kteří jsou doma především v Asii, je kupují. Příkladem budiž nedávné převzetí Volva čínským Geely a ať se vám to líbí, nebo ne, jistě nejde o poslední podobný případ.

Právě jednou z menších čínských firem je u nás málo známá autmobilka IAT-Auto, která v Pekingu vystavuje trojici svých nových koncepčních studií. Nejzajímavější z nich bude zřejmě prototyp Wu Feng II následující starší studii Wu Feng I. Jedná se o kompaktní kupé s dveřmi zdvihajícími se vzhůru, jež podle tvrzení svých tvůrců zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. Dvě zbylé představují vizi taxíků s elektrickým pohonem. První patří do skupiny malých MPV s názvem Bamboo Wind, druhý pak mezi sedany střední třídy.

Na svých oficiálních stránkách popisuje společnost IAT-Auto samu sebe jako firmu, jež se „angažuje především ve vývoji a konstrukci automobilů, motorů a podvozků a jejich přípravě k potenciální sériové výrobě“. Uvidíme, zda se IAT-Auto zapíše do historie jako další asijský tygr, nebo z něj zbude jen bezvýznamná hříčka historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
IAT-Auto Wu Feng I, Wu Feng II a Bamboo Wind
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků