IAT-Auto: tři kompakty pro Peking

Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu vystavuje své vozy i řada menších čínských automobilek, jejičhž sláva (ať už v dobrém, nebo špatném) se k nám zatím nedonesla. Čínské firmy ale nutně musíme brát vážně, ať už vyrábějí jakkoli pochybná auta. Přeregulované evropské a americké trhy nedovolují zavedeným automobilkám vyrábět své výrobky s takovou efektivitou jako čínským a dalším asijským výrobcům, kteří mohou v tamních podmínkách prodávat prakticky co chtějí. A tak zatímco staří hráči se topí v dluzích a v Číně si vypomáhají leda prodejem svých starých modelů, ti noví, kteří jsou doma především v Asii, je kupují. Příkladem budiž nedávné převzetí Volva čínským Geely a ať se vám to líbí, nebo ne, jistě nejde o poslední podobný případ.

Právě jednou z menších čínských firem je u nás málo známá autmobilka IAT-Auto, která v Pekingu vystavuje trojici svých nových koncepčních studií. Nejzajímavější z nich bude zřejmě prototyp Wu Feng II následující starší studii Wu Feng I. Jedná se o kompaktní kupé s dveřmi zdvihajícími se vzhůru, jež podle tvrzení svých tvůrců zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. Dvě zbylé představují vizi taxíků s elektrickým pohonem. První patří do skupiny malých MPV s názvem Bamboo Wind, druhý pak mezi sedany střední třídy.

Na svých oficiálních stránkách popisuje společnost IAT-Auto samu sebe jako firmu, jež se „angažuje především ve vývoji a konstrukci automobilů, motorů a podvozků a jejich přípravě k potenciální sériové výrobě“. Uvidíme, zda se IAT-Auto zapíše do historie jako další asijský tygr, nebo z něj zbude jen bezvýznamná hříčka historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
IAT-Auto Wu Feng I, Wu Feng II a Bamboo Wind
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků