Ian Callum napravuje staré chyby. Jeho společnost vylepšuje původní Vanquish

Aston Martin Vanquish první generace se vyráběl do roku 2007. Jeho designér má ale až teď možnost své dílo vylepšit.

Designér automobilů Aston Martin a Jaguar, Ian Callum, odešel letos po dvaceti letech ze své pozice. Místo odchodu do důchodu ale založil vlastní společnost jednoduše nazvanou Callum, ze které nyní vzešla první kreace. Na první pohled si vedle toho, že jde o dvanáct let staré auto, ničeho zvláštního nejspíš nevšimnete.

Aston Martin vám k autu postaví i garáž. Návrhy připomínají spíše umělecké galerie

Aston Martin vám k autu postaví i garáž. Návrhy připomínají spíše umělecké galerie

Proč se Ian Callum zajímá o svůj starý výtvor? „Na tom autě jsou některé věci, které jsem chtěl vždy dát do pořádku. Teď mám šanci“ Na fotografiích tak nevidíte jen ozdobený Vanquish, ale zcela odstrojený a znovu postavený vůz, většinou z nových komponentů.

Najdete tu LED přední a zadní světlomety, zakázkové pneumatiky Michelin, spoustu karbonu, karbon-keramické brzdy, které zakrývají nová 20palcová kola, nebo upravený interiér s moderním infotainmentem, podporujícím dokonce Apple Carplay. Motor V12 pak prošel úpravou softwaru a s novým výfukovým potrubím nyní produkuje 600 koní, místo původních 460.

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Tohoto unikátu vznikne pouze 25 kusů. K mání budou nejen se šestistupňovou automatickou převodovkou, ale na přání i s klasickým robotizovaným manuálem, který tenkrát byl prý tak špatný, že automobilka nakonec umožňovala přestavbu na klasický manuál.

Cena vozu nebyla zveřejněna. Řada 25 získá dárcovské vozy od samotné automobilky, nebo rovnou od majitelů. Existují zatím pouze dva prototypy - první na testování podvozku a druhý (na fotografiích) pro řádění designérů. Každý zákazník si samozřejmě bude moct svůj vůz individualizovat.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků