Ian Callum napravuje staré chyby. Jeho společnost vylepšuje původní Vanquish

Aston Martin Vanquish první generace se vyráběl do roku 2007. Jeho designér má ale až teď možnost své dílo vylepšit.

Designér automobilů Aston Martin a Jaguar, Ian Callum, odešel letos po dvaceti letech ze své pozice. Místo odchodu do důchodu ale založil vlastní společnost jednoduše nazvanou Callum, ze které nyní vzešla první kreace. Na první pohled si vedle toho, že jde o dvanáct let staré auto, ničeho zvláštního nejspíš nevšimnete.

Aston Martin vám k autu postaví i garáž. Návrhy připomínají spíše umělecké galerie

Aston Martin vám k autu postaví i garáž. Návrhy připomínají spíše umělecké galerie

Proč se Ian Callum zajímá o svůj starý výtvor? „Na tom autě jsou některé věci, které jsem chtěl vždy dát do pořádku. Teď mám šanci“ Na fotografiích tak nevidíte jen ozdobený Vanquish, ale zcela odstrojený a znovu postavený vůz, většinou z nových komponentů.

Najdete tu LED přední a zadní světlomety, zakázkové pneumatiky Michelin, spoustu karbonu, karbon-keramické brzdy, které zakrývají nová 20palcová kola, nebo upravený interiér s moderním infotainmentem, podporujícím dokonce Apple Carplay. Motor V12 pak prošel úpravou softwaru a s novým výfukovým potrubím nyní produkuje 600 koní, místo původních 460.

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Tohoto unikátu vznikne pouze 25 kusů. K mání budou nejen se šestistupňovou automatickou převodovkou, ale na přání i s klasickým robotizovaným manuálem, který tenkrát byl prý tak špatný, že automobilka nakonec umožňovala přestavbu na klasický manuál.

Cena vozu nebyla zveřejněna. Řada 25 získá dárcovské vozy od samotné automobilky, nebo rovnou od majitelů. Existují zatím pouze dva prototypy - první na testování podvozku a druhý (na fotografiích) pro řádění designérů. Každý zákazník si samozřejmě bude moct svůj vůz individualizovat.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků