Německá automobilka na veletrh mobility v Mnichově přivezla řadu novinek. Jedna z nich bude zajímat milovníky terénu.
Automobilce Mercedes-Benz autosalony zřejmě hodně chyběly. Na právě probíhajícím veletrhu mobility IAA v Mnichově se vytasila hned s několika premiérami důležitých novinek. Jednou z nich je dříve velmi diskutovaná elektrická třída G, tedy EQG. Na auto tu máme možnost jen staticky koukat, ale na oficiálních stránkách jsme se k němu už něco málo dozvěděli.
Auto na výstavě a na oficiálních fotografiích ještě není kompletní. Jedná se o předprodukční prototyp. Výsledek, co už bude jezdit na silnicích, by se ale od tohoto neměl nijak výrazně lišit. Ostatně tak tomu bylo i u EQS. Oproti jiným konceptům značky je tady však na první pohled poznat, o který model jde.
Klasická karoserie novinky je sice moderní až po střechu, ale stále stojí na žebřinovém rámu s nezávislým zavěšením vpředu a tuhou nápravou vzadu. O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné u kol, kdy každý z nich dokáže pracovat nezávisle na ostatních. Je tu také dvoustupňová převodovka. Jaká z toho všeho ale půjdou čísla značka zatím nezveřejnila.
Vzhledem ke koncepci pohonu se EQG obejde bez nasávacích otvorů v přední masce. Značka tak využila příležitosti a osadila prázdný prostor LED technologii s novou grafikou. Modernu ale vyvažuje tradičními prvky, jako třeba klasickými klikami dveří. Kryt na rezervní kolo je stále na pátých dveřích, ale moc nevypadá, že v něm najdete 22palcové obutí.
Mercedes-Benz zatím neprozradil datum zveřejnění produkční formy ani výhledově. Zatím se tedy jen můžete kochat fotografiemi a čekat na další informace. Práce na autě je ale ještě dost. Nejdřív musí v terénu prokázat, že zvládne nastoupit místo legendy se spalovacím motorem.