IAA Frankfurt: Talisman od automobilky Renault

Talisman, studie sportovního kupé, spojuje sportovního ducha s komfortem a smyslností. Karoserie vyniká pružnými a dynamickými liniemi.
IAA Frankfurt: Talisman od automobilky  Renault

Automobil, jehož palubní prostor je koncipován ve stylu „Touch Design“ (tvar a materiály daného předmětu přímo vybízí k doteku a navádí k použití), zhodnocuje vnitřní prostor, jenž v sobě spojuje eleganci, komfort a jednoduchost celkového vzhledu. Palubní deska ve tvaru křídla letadla a pedálové ústrojí se elektricky přizpůsobují pozici řidiče tak, aby zajistily optimální komfort.

Elegantním prvkem jsou palubní hodiny Tag Heuer a čtyři počítadla, která jsou tvořena křišťálovými disky s vyrytými čísly. Kromě toho jsou základní funkce řízeny z displeje s hlasovým ovládáním.

Silueta tohoto nově pojatého vozidla, současně muskulární a plynule ladná, prozrazuje vysoké výkony, dokonalou ovladatelnost a pohodu. Velmi výrazné obrysy, světlomety protažené téměř až na hranu blatníků , stejně tak jako v bocích vytažené otvory přispívají k dynamičnosti vozidla, zatímco boční skla zvlněná do kruhového oblouku podtrhují plynulost linií. Základem masky je V, nesoucí ve svém středu kosočtverec se značkou, čímž je zesílena nová vizuální identita, zahájená modelem Vel Satis.

Elektro-hydraulické otvírání dlouhých motýlkových dveří (2450mm) odhaluje prostorný a elegantní vnitřní prostor. Přední ochranné sklo, prodloužené dvěma skleněnými pruhy na každé straně střechy, zadní boční okno ve tvaru «V» a absence středového sloupku optimalizují vnitřní výhled a zesilují vnímání prostoru. Sedadla v sobě pojí estetičnost (černá konstrukce vyložená červenou kůží) a komfort (vzduchový polštář umožňující nastavení výšky sedadla).

Ve vnitřním prostoru umožňuje multifunkční displej 16:9 s hlasovým ovládáním panoramatickou retrovizi exteriéru díky třem kamerám. Na displeji jsou rovněž soustředěny informace o hlavních funkcích vozidla. Například o Hi-Fi, klimatizaci, navigačním systému, poplašném a bezpečnostním systému a podobně.

Pro pohon byl vybrán motor V8 4.5 litrů o 32 ventilech. Talisman je vybaven automatickou převodovkou s impulzivním ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků