IAA Frankfurt: Talisman od automobilky Renault

Talisman, studie sportovního kupé, spojuje sportovního ducha s komfortem a smyslností. Karoserie vyniká pružnými a dynamickými liniemi.
IAA Frankfurt: Talisman od automobilky  Renault

Automobil, jehož palubní prostor je koncipován ve stylu „Touch Design“ (tvar a materiály daného předmětu přímo vybízí k doteku a navádí k použití), zhodnocuje vnitřní prostor, jenž v sobě spojuje eleganci, komfort a jednoduchost celkového vzhledu. Palubní deska ve tvaru křídla letadla a pedálové ústrojí se elektricky přizpůsobují pozici řidiče tak, aby zajistily optimální komfort.

Elegantním prvkem jsou palubní hodiny Tag Heuer a čtyři počítadla, která jsou tvořena křišťálovými disky s vyrytými čísly. Kromě toho jsou základní funkce řízeny z displeje s hlasovým ovládáním.

Silueta tohoto nově pojatého vozidla, současně muskulární a plynule ladná, prozrazuje vysoké výkony, dokonalou ovladatelnost a pohodu. Velmi výrazné obrysy, světlomety protažené téměř až na hranu blatníků , stejně tak jako v bocích vytažené otvory přispívají k dynamičnosti vozidla, zatímco boční skla zvlněná do kruhového oblouku podtrhují plynulost linií. Základem masky je V, nesoucí ve svém středu kosočtverec se značkou, čímž je zesílena nová vizuální identita, zahájená modelem Vel Satis.

Elektro-hydraulické otvírání dlouhých motýlkových dveří (2450mm) odhaluje prostorný a elegantní vnitřní prostor. Přední ochranné sklo, prodloužené dvěma skleněnými pruhy na každé straně střechy, zadní boční okno ve tvaru «V» a absence středového sloupku optimalizují vnitřní výhled a zesilují vnímání prostoru. Sedadla v sobě pojí estetičnost (černá konstrukce vyložená červenou kůží) a komfort (vzduchový polštář umožňující nastavení výšky sedadla).

Ve vnitřním prostoru umožňuje multifunkční displej 16:9 s hlasovým ovládáním panoramatickou retrovizi exteriéru díky třem kamerám. Na displeji jsou rovněž soustředěny informace o hlavních funkcích vozidla. Například o Hi-Fi, klimatizaci, navigačním systému, poplašném a bezpečnostním systému a podobně.

Pro pohon byl vybrán motor V8 4.5 litrů o 32 ventilech. Talisman je vybaven automatickou převodovkou s impulzivním ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků