IAA Frankfurt: Talisman od automobilky Renault

Talisman, studie sportovního kupé, spojuje sportovního ducha s komfortem a smyslností. Karoserie vyniká pružnými a dynamickými liniemi.
IAA Frankfurt: Talisman od automobilky  Renault

Automobil, jehož palubní prostor je koncipován ve stylu „Touch Design“ (tvar a materiály daného předmětu přímo vybízí k doteku a navádí k použití), zhodnocuje vnitřní prostor, jenž v sobě spojuje eleganci, komfort a jednoduchost celkového vzhledu. Palubní deska ve tvaru křídla letadla a pedálové ústrojí se elektricky přizpůsobují pozici řidiče tak, aby zajistily optimální komfort.

Elegantním prvkem jsou palubní hodiny Tag Heuer a čtyři počítadla, která jsou tvořena křišťálovými disky s vyrytými čísly. Kromě toho jsou základní funkce řízeny z displeje s hlasovým ovládáním.

Silueta tohoto nově pojatého vozidla, současně muskulární a plynule ladná, prozrazuje vysoké výkony, dokonalou ovladatelnost a pohodu. Velmi výrazné obrysy, světlomety protažené téměř až na hranu blatníků , stejně tak jako v bocích vytažené otvory přispívají k dynamičnosti vozidla, zatímco boční skla zvlněná do kruhového oblouku podtrhují plynulost linií. Základem masky je V, nesoucí ve svém středu kosočtverec se značkou, čímž je zesílena nová vizuální identita, zahájená modelem Vel Satis.

Elektro-hydraulické otvírání dlouhých motýlkových dveří (2450mm) odhaluje prostorný a elegantní vnitřní prostor. Přední ochranné sklo, prodloužené dvěma skleněnými pruhy na každé straně střechy, zadní boční okno ve tvaru «V» a absence středového sloupku optimalizují vnitřní výhled a zesilují vnímání prostoru. Sedadla v sobě pojí estetičnost (černá konstrukce vyložená červenou kůží) a komfort (vzduchový polštář umožňující nastavení výšky sedadla).

Ve vnitřním prostoru umožňuje multifunkční displej 16:9 s hlasovým ovládáním panoramatickou retrovizi exteriéru díky třem kamerám. Na displeji jsou rovněž soustředěny informace o hlavních funkcích vozidla. Například o Hi-Fi, klimatizaci, navigačním systému, poplašném a bezpečnostním systému a podobně.

Pro pohon byl vybrán motor V8 4.5 litrů o 32 ventilech. Talisman je vybaven automatickou převodovkou s impulzivním ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek



TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků