IAA Frankfurt: Nový Volkswagen Polo

Wolfsburgská automobilka představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu novou generaci modelu Polo. Nové Polo je výrazně větší a disponuje lepším vybavením.
IAA Frankfurt: Nový Volkswagen Polo
Polo čtvrté generace přináší do své třídy novou míru komfortu. Vděčí za to především o 154 mm větší celkové délce. Důležitější však je, že o 53 mm se zvětšil rozvor, což se příznivě projeví ve velikosti interiéru, zejména u prostoru na zadních sedadlech.

Polo bude v nabídce ve čtyřech stupních výbavy (Basis, Trendline, Comfortline a Highline). Všechna Pola budou standardně vybavena ABS, posilovačem řízení, předními a bočními airbagy, otáčkoměrem a dalšími prvky.

Ve výbavě na přání najdeme prvky zvyšující bezpečnost i prvky zvyšující komfort. Volkswagen pro Polo nabízí jak ESP, tak brzdový asistent HBA. Na pohodlí posádky bude mít velký vliv možnost objednání nové poloautomatické klimatizace Climatic (směr vzduchu se nastavuje manuálně), v nabídce nechybí plněautomatická klimatizace Climatronic. 

Při vstupu na trh budou nové Polo pohánět dva benzívové a jeden naftový motor.
  • zážehový čtyřválec o výkonu 75 ks
  • zážehový tříválec o výkonu 65 ks
  • vznětový tříválec o výkonu 75 ks
V lednu 2002 by nabídku motorů měla rozšířit další pětice pohonných jednotek. Budou mezi nimi i:
  • zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva systému FSI o výkonu 85 ks
  • zážehový tříválec o výkonu 55 ks

Polo se představí ve dvou základních karosářských variantách; jako tří a pětidvéřové. Tedy ve své tradiční podobě. Obě provedení se od sebe liší celkovým pojetí designu. Třídveřová verze v sobě nezapře své sportovní ambice, pětidvéřové Polo zase hraje na notu praktičnosti. Další karosářské varianty (sedan, kombi) na sebe jistě nedají dlouho čekat. Na českém trhu se nové Polo objeví na jaře příštího roku. Cena dosud stanovena nebyla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků