IAA Frankfurt: Nové BMW řady 7

Moderní elektronika je stále častěji vidět na každém kroku. Nová vlajková loď mnichovské automobilky je toho jasným důkazem a proto je možné s trochou nadsázky říct, že chybí už jen autopilot.
IAA Frankfurt: Nové BMW řady 7

Neobvyklý design

Z velmi netradičního designu nové sedmičky vyzařuje síla a elegance zároveň. Na přední části rozpoznáváme tradiční prvky BMW. Tradiční je dvojice „ledvinek“ na chladiči nebo dvojice kruhových světlometů, v případě nové „sedmičky“ bixenonových. Netradičně, nad dvojicí kruhových světel, najdeme umístěna směrová světla.

Při pohledu z boku se nás zmocňuje pocit, že se díváme na kupé. Svědčí o tom například linie střechy. Boční linie BMW 7 jsou hladké, s důrazem na eleganci, důležitou roli na celkový dojem při bočním pohledu mají i rozměrná, litá kola.

Na zádi najdeme asi největší podíl designově „nestandardních“ prvků. Celé zpracování zadní části BMW 7 působí hodně neobvykle. Je to dáno tím, že víko zavazadlového prostou „vystupuje“ nad úroveň blatníků. Osobně se mně tento prvek líbí, ale na druhé straně je to asi nejvíce kontroverzní prvek v designu nové sedmičky.

Zajímavý interiér

Design interiéru se nese v podobném duchu jako design exteriéru. Snoubí se v něm tradiční prvky s novými tvary. Tradiční materiály zastupuje dřevo dvou druhů, čalounění interiéru je provedeno pravou kůží nebo kvalitní látkou. Všechny ovládací prvky jsou v bezproblémovém dosahu řidiče. Základní ovladače, nutné k řízení jsou umístěny na volantu nebo v jeho okolí. Mluvíme například o ovladačích světel, blinkrů nebo také o voliči automatické převodovky, umístěném na pravé straně „pod“ volantem. Když jsem u převodovky; na volantu najdeme také dvojici tlačítek určených pro řazení v manuálním režimu.

Všechny ostatní funkce jsou soustředěny do tzv. Control Centra, jehož ovladač najdeme mezi předními sedadly – tam, kde obvykle bývá ovládání převodovky. Pomocí tohoto ovladače lze obsluhovat prakticky vše, co je možné nastavit. Například je možné navázat kontakt s asistenční službou, ovládat autorádio a CD přehrávač, navigační systém.

Ovládání je rozděleno do 4 světových stran (komunikační systémy, klimatizace, autorádio, navigace) a do úhlopříček (asistenční služby, nastavení Control Centra, funkce automobilu).

Samotná práce s ovladačem vypadá tak, že nejprve se ovladač vychýlí příslušným směrem a pak se otáčením volí konkrétní funkce. Velmi dobrým prvkem je funkce Force Feedback – zpětná silová vazba. Toto umožňuje provádět nastavení bez nutnosti sledování displeje. (Například: Nastavujeme-li stereováhu, tak nás „ztěžknutí“ otáčení upozorní, že se blížíme ke konci stupnice.)

Z celé řady elektronických systémů se zmíníme ještě o PDC a ACC. První z nich je systém usnadňující parkování. Při celkové délce téměř 5 metrů je velmi užitečný. Funguje na principu ultrazvukových vln a upozorňuje na překážky před i za vozem.

ACC je nový aktivní tempomat. Umožňuje automaticky udržovat stálou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Jak je to možné? Jednoduše, systém je vybavený radarem s dosahem 150 m.

Důležitou roli hraje bezpečnost cestujících. Sedmička je vybavena vyspělým systémem ISIS. Tento systém je tvořen jednou hlavní a vedlejšími řídícími jednotkami - čidly, navzájem propojenými sběrnicí. Tento systém také např. rozhoduje o tom, které airbagy se aktivují a které ne.

BMW 7 je vybaveno dvoustupňovými předními airbagy, bočními airbagy a okenními airbagy. Nechybí pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a aktivní opěrky hlavy.

Osmiválcové motory

Při své premiéře s BMW 7 představí s dvojící osmiválcových motorů. Oba jsou vybaveny systémem Valvetronic. Valvetronic umožňuje plynule měnit zdvih přívodních ventilů. Motor BMW se tak zbavil nutnosti použití škrtící klapky.

První osmiválec má objem 3.5 litru (735i) a nabízí výkon 272 ks při 6 200 ot./min. Druhý má objem 4,4 litru (745i) a výkon 333 ks při 6 100 ot./min.

Právě díky již zmíněném Valvetronicu mají nové motory o 14 % větší výkon a zároveň o 14 % menší spotřebu paliva. O kvalitě motorů svědčí i to, že interval výměny oleje je stanoven na 40 000 (!) km.

Pár slov na závěr

BMW řady 7 je moderně koncipovaný automobil s velkým množstvím zajímavých technických řešení. Bezpochyby si najde své movité zákazníky, ti konzervativnější z nich však pravděpodobně budou mít drobné výhrady proti celkovému, na první pohled až příliš modernímu pojetí designu.

Nové BMW 7 bude mít českou premiéru v listopadu tohoto roku, světovou pak již na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků