IAA Frankfurt: HydroGen3 a Corsa Eco – Vize a skutečnost

Na stánku Opelu jsou připraveni i na ekologicky smýšlející návštěvníky. Opel vystavuje řez experimentálním vozem HydroGen3 a Corsu Eco.
IAA Frankfurt: HydroGen3 a Corsa Eco – Vize a skutečnost

HydroGen3 je postaven na základě velkoprostorového modelu Opel Zafira, který je poháněný vodíkovými palivovými články. HydroGen3 ukazuje, jak daleko na cestě uvádění technologie palivových článků došli konstruktéři Opelu. Pro prakticky smýšlející ekology je však mnohem zajímavější druhý vůz, se kterým se dnes seznámíme. Je jejím Corsa Eco, menší to sestra Astry Eco, která je již doma i na českých silnicích. Corsa se však od Astry přece jenom trochu odlišuje.

Corsa Eco není žádnou studií. Jedná se o skutečný automobil připravený na cestu za svými zákazníky - tento model se na trhu objeví už na jaře roku 2002. Do detailu propracovaná aerodynamika, moderní automatizovaná převodovka Easytronic a efektivně pracující motor ECOTEC 1.0 12V o výkonu 43 kW/58 k dělají z tohoto modelu nejhospodárnější vůz se zážehovým motorem jaký kdy automobilka Opel sériově vyráběla. Corsa Eco je prvním vozem své třídy, který prolomil magickou „pětilitrovou“ hranici spotřeby (měřeno podle norem MVEG).

Corsa Eco je však nejenom střídmá ve spotřebě paliva, ale je také šetrná k životnímu prostřední: Její emise CO2 činí jen 120 g/km, což z ní dělá stejně ekologický vůz jako je její sesterský model Astra Eco4 poháněný vznětovým motorem.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků