IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Protože popularita vznětových motorů stále stoupá, nemůžeme se proto divit, že i značka, která není tradičním výrobcem vznětových motorů, přichází se svým želízkem na trh.
IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Světovou premiéru bude mít vznětový motor na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. K dispozici bude pro tří a pětidvéřové provedení. Pod kapotou Civicu tedy najdeme čtyřválec o objemu 1.7 litru. Pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikem paliva common-rail a přeplňováním.

Maximální výkon motoru je 100 ks při 4 400 ot./mim, mnohem důležitější je však hodnota točivého momentu. U Civicu je maximum točivého momentu dostupné již od 1 800 ot./min a činí 220 Nm. Honda Civic 1.7 CTDi zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,2 vteřiny (třídveřové karoserie).

Výkon motoru je přenášen na přední poháněná kola prostřednictvím pětistupňové převodovky, jejíž převodové stupně jsou upraveny tak, aby co nejlépe „vyhovovaly“ charakteristice vznětového motoru.

Vybavení Civicu se vznětovým motorem je shodné se zážehovými motory. Nechybí přední či boční airbagy, tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, ABS s EBD a brzdovým asistentem. V Civicu najdeme i stále obvyklejší systém uchycení dětské sedačky – IsoFix.

Na závěr se na chvilku vraťme k popularitě vznětových motorů. Například v roce 1997 byla jen 1/5 automobilů prodaných v nižší střední třídě vybavena dieselovým motorem, v roce 2000 byla již celá 1/3 v Evropě prodaných automobilů vybavena motorem spalujícím naftu.

Proto není pochyb o tom, že Honda učinila uvedením dieselu správný krok ke zvýšení prodejnosti Civicu. S uvedením tohoto motoru na český trh se počítá v průběhu příštího roku, záleží však na výrobních kapacitách.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků