IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Protože popularita vznětových motorů stále stoupá, nemůžeme se proto divit, že i značka, která není tradičním výrobcem vznětových motorů, přichází se svým želízkem na trh.
IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Světovou premiéru bude mít vznětový motor na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. K dispozici bude pro tří a pětidvéřové provedení. Pod kapotou Civicu tedy najdeme čtyřválec o objemu 1.7 litru. Pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikem paliva common-rail a přeplňováním.

Maximální výkon motoru je 100 ks při 4 400 ot./mim, mnohem důležitější je však hodnota točivého momentu. U Civicu je maximum točivého momentu dostupné již od 1 800 ot./min a činí 220 Nm. Honda Civic 1.7 CTDi zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,2 vteřiny (třídveřové karoserie).

Výkon motoru je přenášen na přední poháněná kola prostřednictvím pětistupňové převodovky, jejíž převodové stupně jsou upraveny tak, aby co nejlépe „vyhovovaly“ charakteristice vznětového motoru.

Vybavení Civicu se vznětovým motorem je shodné se zážehovými motory. Nechybí přední či boční airbagy, tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, ABS s EBD a brzdovým asistentem. V Civicu najdeme i stále obvyklejší systém uchycení dětské sedačky – IsoFix.

Na závěr se na chvilku vraťme k popularitě vznětových motorů. Například v roce 1997 byla jen 1/5 automobilů prodaných v nižší střední třídě vybavena dieselovým motorem, v roce 2000 byla již celá 1/3 v Evropě prodaných automobilů vybavena motorem spalujícím naftu.

Proto není pochyb o tom, že Honda učinila uvedením dieselu správný krok ke zvýšení prodejnosti Civicu. S uvedením tohoto motoru na český trh se počítá v průběhu příštího roku, záleží však na výrobních kapacitách.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků