IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Protože popularita vznětových motorů stále stoupá, nemůžeme se proto divit, že i značka, která není tradičním výrobcem vznětových motorů, přichází se svým želízkem na trh.
IAA Frankfurt: Honda Civic s dieselovým motorem

Světovou premiéru bude mít vznětový motor na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. K dispozici bude pro tří a pětidvéřové provedení. Pod kapotou Civicu tedy najdeme čtyřválec o objemu 1.7 litru. Pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikem paliva common-rail a přeplňováním.

Maximální výkon motoru je 100 ks při 4 400 ot./mim, mnohem důležitější je však hodnota točivého momentu. U Civicu je maximum točivého momentu dostupné již od 1 800 ot./min a činí 220 Nm. Honda Civic 1.7 CTDi zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,2 vteřiny (třídveřové karoserie).

Výkon motoru je přenášen na přední poháněná kola prostřednictvím pětistupňové převodovky, jejíž převodové stupně jsou upraveny tak, aby co nejlépe „vyhovovaly“ charakteristice vznětového motoru.

Vybavení Civicu se vznětovým motorem je shodné se zážehovými motory. Nechybí přední či boční airbagy, tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, ABS s EBD a brzdovým asistentem. V Civicu najdeme i stále obvyklejší systém uchycení dětské sedačky – IsoFix.

Na závěr se na chvilku vraťme k popularitě vznětových motorů. Například v roce 1997 byla jen 1/5 automobilů prodaných v nižší střední třídě vybavena dieselovým motorem, v roce 2000 byla již celá 1/3 v Evropě prodaných automobilů vybavena motorem spalujícím naftu.

Proto není pochyb o tom, že Honda učinila uvedením dieselu správný krok ke zvýšení prodejnosti Civicu. S uvedením tohoto motoru na český trh se počítá v průběhu příštího roku, záleží však na výrobních kapacitách.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků