IAA Frankfurt: Ford Tourneo

Dnes se na IAA ve Frankfurtu poprvé oficiálně představí zcela nový Ford Tourneo. Ford Tourneo je postaven na platformě Fordu Transit.
IAA Frankfurt: Ford Tourneo

Využívá tak všech předností mnohokrát oceněného modelu Ford Transit (držitele titulu „Van roku 2001“).

Vybavení interiéru

K dispozici jsou dvě základní verze. Obě jsou devítimístné, první je nazvaná Tourneo a ještě luxusněji koncipovaného modelu Tourneo GLX. Oba modely mají vzhůru vyklápěcí zadní dveře, které usnadňují nakládání a vykládání velkých a těžkých zavazadel. Kromě klasických předních dveří řidiče a spolujezdce mají vozy Ford Tourneo v obou bocích rovněž dveře posuvné. Díky jejich rozměrům je nastupování i vystupování pasažérů velmi snadné a komfortní.

Do standardní výbavy Tournea patří např. klimatizace (v modelech GLX pro přední a zadní část vozu zvlášť), ventilační systém s pylovým filtrem, probarvená skla, kvalitní podlahové koberce a čalouněný strop.

O zábavu a informace v devítimístném Fordu Tourneo se stará standardně montované autorádio Ford řady 4000, vybavené systémem RDS a přehrávačem magnetofonových kazet, osmimístné modely Tourneo GLX jsou pak vybavené stereo přístroji Ford řady 6000 se systémem RDS přehrávačem CD disků.

Komfort řidiče v obou modelech zaručuje sedadlo s loketní opěrkou, u kterého lze manuálně nastavovat celkem osm různých parametrů, takže svoji optimální polohu za volantem si najde skutečně každý řidič bez ohledu na výšku či váhu.

Standardně je montován posilovač řízení, což přispívá k ovládaní nového minibusu Ford Tourneo. Rozměrnými okny má řidič dokonalý výhled z vozu, okna v předních dveřích mají navíc praktické vybrání dolního okraje v jejich přední části, umožňující výhled šikmo dolů. Díky velkoplošným zpětným zrcátkům je dobrý i výhled vzad. Zrcátka jsou navíc doplněná ještě menším zrcátkem, které eliminuje tzv. mrtvý úhel. Zejména v zimním období přispívá k dobrému výhledu i vyhřívané sklo zadního okna s ostřikovačem a na přání dodávané elektricky vyhřívané čelní sklo.

Tourneo GLX má ve výbavě navíc také elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna předních dveří a kůží potažený volant i hlavici řadicí páky. Výrazným stylistickým prvkem exteriéru vozů Ford Tourneo GLX jsou jejich šestnáctipalcová pětipaprsková kola z lehkých slitin a praktické boční ochranné lišty.

Myslí i na bezpečnost

Standardní výbava zahrnuje např. tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech sedadel. Robustní provedení bezpečnostních pásů i jejich ukotvení vyhovuje stejně náročným kritériím, jaká jsou vyžadována u bezpečnostních pásů osobních automobilů - podle požadavků normy M1 musí například bezpečnostní pásy i jejich kotevní prvky vydržet přetížení, vzniklé zpomalením, až 20 G!

Do standardní výbavy vozů Ford Tourneo dále patří airbag řidiče, čelní airbag pro krajního spolucestujícího vpředu a protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil - ten garantuje nejenom maximálně efektivní zpomalení, ale zaručuje ovladatelnost vozu i při kritickém brždění.

Proti zlodějům

Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje také imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání se systémem dvojnásobného jištění zámků, samostatný zámek kapoty motoru, uzamykatelné hrdlo palivové nádrže a nově konstruované zámky dveří bez táhel a kabelů, které výrazně ztěžují násilné vniknutí do vozu. Vozy Ford Tourneo jsou navíc standardně vybavené také citlivým alarmem.

Pod kapotou

Přední kola vozů Ford Tourneo jsou prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky poháněna některým z trojice nových vznětových motorů řady Duratorq DI o objemu 2,0 l. Tyto moderní agregáty, využívající vyspělé technologie přímého vstřikování paliva se čtyřmi ventily na válec (což je Fordův primát v sektoru užitkových vozů a minibusů střední kategorie) disponují výkony 55 kW/75 k, 63 kW/85 k a 74 kW/100 k. Výkony všech motorů poskytují vozům Ford Tourneo překvapivou dynamiku a zároveň udivují svojí střídmostí ve spotřebě paliva.

Kolik spálí paliva

Kombinovaná spotřeba vozu Ford Tourneo s motorem o výkonu 55 kW/75 k činí 8,1 l nafty na 100 km jízdy.

Model s motorem o výkonu 63 kW/85 k se spokojí jenom s 7,4 l/100 km a nejhospodárnější je motor o výkonu 74 kW/100 k vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu, který si v průměru řekne pouze o 7,2 l nafty na 100 km jízdy.

O přesném datu uvedení Fordu Turneo v Čechách, na Moravě a ve Slezsku zatím nebylo rozhodnuto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků