IAA Frankfurt: Ford Tourneo

Dnes se na IAA ve Frankfurtu poprvé oficiálně představí zcela nový Ford Tourneo. Ford Tourneo je postaven na platformě Fordu Transit.
IAA Frankfurt: Ford Tourneo

Využívá tak všech předností mnohokrát oceněného modelu Ford Transit (držitele titulu „Van roku 2001“).

Vybavení interiéru

K dispozici jsou dvě základní verze. Obě jsou devítimístné, první je nazvaná Tourneo a ještě luxusněji koncipovaného modelu Tourneo GLX. Oba modely mají vzhůru vyklápěcí zadní dveře, které usnadňují nakládání a vykládání velkých a těžkých zavazadel. Kromě klasických předních dveří řidiče a spolujezdce mají vozy Ford Tourneo v obou bocích rovněž dveře posuvné. Díky jejich rozměrům je nastupování i vystupování pasažérů velmi snadné a komfortní.

Do standardní výbavy Tournea patří např. klimatizace (v modelech GLX pro přední a zadní část vozu zvlášť), ventilační systém s pylovým filtrem, probarvená skla, kvalitní podlahové koberce a čalouněný strop.

O zábavu a informace v devítimístném Fordu Tourneo se stará standardně montované autorádio Ford řady 4000, vybavené systémem RDS a přehrávačem magnetofonových kazet, osmimístné modely Tourneo GLX jsou pak vybavené stereo přístroji Ford řady 6000 se systémem RDS přehrávačem CD disků.

Komfort řidiče v obou modelech zaručuje sedadlo s loketní opěrkou, u kterého lze manuálně nastavovat celkem osm různých parametrů, takže svoji optimální polohu za volantem si najde skutečně každý řidič bez ohledu na výšku či váhu.

Standardně je montován posilovač řízení, což přispívá k ovládaní nového minibusu Ford Tourneo. Rozměrnými okny má řidič dokonalý výhled z vozu, okna v předních dveřích mají navíc praktické vybrání dolního okraje v jejich přední části, umožňující výhled šikmo dolů. Díky velkoplošným zpětným zrcátkům je dobrý i výhled vzad. Zrcátka jsou navíc doplněná ještě menším zrcátkem, které eliminuje tzv. mrtvý úhel. Zejména v zimním období přispívá k dobrému výhledu i vyhřívané sklo zadního okna s ostřikovačem a na přání dodávané elektricky vyhřívané čelní sklo.

Tourneo GLX má ve výbavě navíc také elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna předních dveří a kůží potažený volant i hlavici řadicí páky. Výrazným stylistickým prvkem exteriéru vozů Ford Tourneo GLX jsou jejich šestnáctipalcová pětipaprsková kola z lehkých slitin a praktické boční ochranné lišty.

Myslí i na bezpečnost

Standardní výbava zahrnuje např. tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech sedadel. Robustní provedení bezpečnostních pásů i jejich ukotvení vyhovuje stejně náročným kritériím, jaká jsou vyžadována u bezpečnostních pásů osobních automobilů - podle požadavků normy M1 musí například bezpečnostní pásy i jejich kotevní prvky vydržet přetížení, vzniklé zpomalením, až 20 G!

Do standardní výbavy vozů Ford Tourneo dále patří airbag řidiče, čelní airbag pro krajního spolucestujícího vpředu a protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil - ten garantuje nejenom maximálně efektivní zpomalení, ale zaručuje ovladatelnost vozu i při kritickém brždění.

Proti zlodějům

Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje také imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání se systémem dvojnásobného jištění zámků, samostatný zámek kapoty motoru, uzamykatelné hrdlo palivové nádrže a nově konstruované zámky dveří bez táhel a kabelů, které výrazně ztěžují násilné vniknutí do vozu. Vozy Ford Tourneo jsou navíc standardně vybavené také citlivým alarmem.

Pod kapotou

Přední kola vozů Ford Tourneo jsou prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky poháněna některým z trojice nových vznětových motorů řady Duratorq DI o objemu 2,0 l. Tyto moderní agregáty, využívající vyspělé technologie přímého vstřikování paliva se čtyřmi ventily na válec (což je Fordův primát v sektoru užitkových vozů a minibusů střední kategorie) disponují výkony 55 kW/75 k, 63 kW/85 k a 74 kW/100 k. Výkony všech motorů poskytují vozům Ford Tourneo překvapivou dynamiku a zároveň udivují svojí střídmostí ve spotřebě paliva.

Kolik spálí paliva

Kombinovaná spotřeba vozu Ford Tourneo s motorem o výkonu 55 kW/75 k činí 8,1 l nafty na 100 km jízdy.

Model s motorem o výkonu 63 kW/85 k se spokojí jenom s 7,4 l/100 km a nejhospodárnější je motor o výkonu 74 kW/100 k vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu, který si v průměru řekne pouze o 7,2 l nafty na 100 km jízdy.

O přesném datu uvedení Fordu Turneo v Čechách, na Moravě a ve Slezsku zatím nebylo rozhodnuto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků