IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Druhým automobilem, ve kterém našel uplatnění propracovaný vznětový motor TDCi je Ford Focus.
IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Tento čtyřválcový agregát o výkonu 115 ks propůjčuje vozu Ford Focus TDCi v této kategorii dosud nevídanou dynamiku a hospodárnost a výrazně tak přispěl k ještě vyšší popularitě modelové řady Focus, především mezi zákazníky preferujícími vznětové motory.

Díky vysokému stupni přeplňování turbodmychadlem, které pracuje s přetlakem až 1,2 baru, se motor Duratorq TDCi o objemu 1.8 litru chlubí točivým momentem 250 Nm už při otáčkách 1 850 ot./min. Protože však konstruktéři použili špičkové technologie, zlepšující odezvu motoru na pokyny pedálu plynu má řidič u nového modelu Focus TDCi vybaveného systémem "Overboost" krátkodobě k dispozici ještě vyšší točivý moment. To vozu propůjčuje skutečně mimořádné dynamické vlastnosti.

Vysoký výkon a točivý moment motoru TDCi jej zařazují mezi nejlepší agregáty své třídy, jejichž dynamické parametry se srovnávají se zážehovými modely. Nejvyšší výkon motoru TDCi ve Fordu Focus činí 85 kW/115 ks při 3 800 ot./min. Řidič má k dispozici točivý moment 250 Nm, krátkodobě však motor může poskytovat točivý moment až 280 Nm – již zmíněný „Overboost“.

Maximální rychlost modelu Focus TDCi činí 193 km/h a z klidu na 100 km/h tento vůz zrychluje během 10,8 s. Obdivuhodné dynamické parametry se však nijak neprojevují na zvýšené spotřebě paliva - i přes zvýšení výkonu o téměř 30 procent se Focus TDCi spokojí v průměru se stejným množstvím paliva jako současný model s 90 ks - spotřeba obou těchto modelů činí jen 5,5 l/100 km.

Zítra se podíváme na další variantu motoru TDCi. Tentokrát se bude jednat o Ford Fiesta TDCi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků