IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Druhým automobilem, ve kterém našel uplatnění propracovaný vznětový motor TDCi je Ford Focus.
IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Tento čtyřválcový agregát o výkonu 115 ks propůjčuje vozu Ford Focus TDCi v této kategorii dosud nevídanou dynamiku a hospodárnost a výrazně tak přispěl k ještě vyšší popularitě modelové řady Focus, především mezi zákazníky preferujícími vznětové motory.

Díky vysokému stupni přeplňování turbodmychadlem, které pracuje s přetlakem až 1,2 baru, se motor Duratorq TDCi o objemu 1.8 litru chlubí točivým momentem 250 Nm už při otáčkách 1 850 ot./min. Protože však konstruktéři použili špičkové technologie, zlepšující odezvu motoru na pokyny pedálu plynu má řidič u nového modelu Focus TDCi vybaveného systémem "Overboost" krátkodobě k dispozici ještě vyšší točivý moment. To vozu propůjčuje skutečně mimořádné dynamické vlastnosti.

Vysoký výkon a točivý moment motoru TDCi jej zařazují mezi nejlepší agregáty své třídy, jejichž dynamické parametry se srovnávají se zážehovými modely. Nejvyšší výkon motoru TDCi ve Fordu Focus činí 85 kW/115 ks při 3 800 ot./min. Řidič má k dispozici točivý moment 250 Nm, krátkodobě však motor může poskytovat točivý moment až 280 Nm – již zmíněný „Overboost“.

Maximální rychlost modelu Focus TDCi činí 193 km/h a z klidu na 100 km/h tento vůz zrychluje během 10,8 s. Obdivuhodné dynamické parametry se však nijak neprojevují na zvýšené spotřebě paliva - i přes zvýšení výkonu o téměř 30 procent se Focus TDCi spokojí v průměru se stejným množstvím paliva jako současný model s 90 ks - spotřeba obou těchto modelů činí jen 5,5 l/100 km.

Zítra se podíváme na další variantu motoru TDCi. Tentokrát se bude jednat o Ford Fiesta TDCi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků