IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Druhým automobilem, ve kterém našel uplatnění propracovaný vznětový motor TDCi je Ford Focus.
IAA Frankfurt: Ford Focus TDCi

Tento čtyřválcový agregát o výkonu 115 ks propůjčuje vozu Ford Focus TDCi v této kategorii dosud nevídanou dynamiku a hospodárnost a výrazně tak přispěl k ještě vyšší popularitě modelové řady Focus, především mezi zákazníky preferujícími vznětové motory.

Díky vysokému stupni přeplňování turbodmychadlem, které pracuje s přetlakem až 1,2 baru, se motor Duratorq TDCi o objemu 1.8 litru chlubí točivým momentem 250 Nm už při otáčkách 1 850 ot./min. Protože však konstruktéři použili špičkové technologie, zlepšující odezvu motoru na pokyny pedálu plynu má řidič u nového modelu Focus TDCi vybaveného systémem "Overboost" krátkodobě k dispozici ještě vyšší točivý moment. To vozu propůjčuje skutečně mimořádné dynamické vlastnosti.

Vysoký výkon a točivý moment motoru TDCi jej zařazují mezi nejlepší agregáty své třídy, jejichž dynamické parametry se srovnávají se zážehovými modely. Nejvyšší výkon motoru TDCi ve Fordu Focus činí 85 kW/115 ks při 3 800 ot./min. Řidič má k dispozici točivý moment 250 Nm, krátkodobě však motor může poskytovat točivý moment až 280 Nm – již zmíněný „Overboost“.

Maximální rychlost modelu Focus TDCi činí 193 km/h a z klidu na 100 km/h tento vůz zrychluje během 10,8 s. Obdivuhodné dynamické parametry se však nijak neprojevují na zvýšené spotřebě paliva - i přes zvýšení výkonu o téměř 30 procent se Focus TDCi spokojí v průměru se stejným množstvím paliva jako současný model s 90 ks - spotřeba obou těchto modelů činí jen 5,5 l/100 km.

Zítra se podíváme na další variantu motoru TDCi. Tentokrát se bude jednat o Ford Fiesta TDCi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků